Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دندان در آوردن کودک هفت ماه
سلام خسته نباشید
بچم آبریزش بینی داره دستش رو یه طرفه گوشش میبره . در روز ده بار هم مدفوع میکنه اسهالی با زور میکنه ولی اسهال هست . بعد بی خوابی شبانه گرفته . آب دهان زیاد داره. لطفا راهنمایی کنید.
- مقدار مصرف آزیترومایسین ۲۰۰
سلام دخترم ۲سال و نیم هست و ۱۰و نیم کیلو دکتر به خاطر تب و سرماخوردگی آزیترو داد گفت روز اول ۵ سی سی و روزای دیگه ۲.۵ ولی داروخونه روش نوشته روز اول ۲.۵ و بقیه روزا ۱.۲۵ سی سی چه کار کنم کدوم درسته شاید دوز دارو که دارو خونه داده فرق داره
- قطره
سلام آقاي دکتر من دختر 14ماهه اي دارم که براي تقويت سيستم ايمني بدنش روزي 3 سي سي بهش شربت ايميونس ميدهم و ديگر قطره آهن يا مولتي ويتامين يا آد نميدهم،اما وزنش 9کيلو 200 است و زير چشمانش کمي گود و تيره شده آيا همراه 3 سيسي ايميونس قطره آهن سيدرال جداگانه و آد جداگلنه به او بدهم ؟؟
- کروپ
سلام ببخشید وقتتون ب خیر پسرم خروسک داره امروز بردمش دکتر وقتی بردمش زیاد صداش خشن نبود دکتر بهش امپول متیل پردیزینول داد اما الان خیلی بده کلا صداش گرفته صدای پارس سگ میده سرفه هاش البته زیاد سرفه نداره از امشب ک بردمش دکتر بعدش تب هم شروع شده ک لا استامینوفن داره کنترل میشه اما امپولی ک زد هیچ تاثیری نداشت دفه قبل دگزا ک زد ی روزه خوب شد اما الان خییلی افتضاح شده نمیدونم چیکار کنم دیگه چ دارویی خوبه براش در ضمن ۱۰ ماهش هم هست
- مصرف سفیکسیم
برای کودک ۱۰سال با وزن ۲۰کیلو سرما خورده همراه داروی کوریزان و دیفن کامپاد اختلال ایجاد نمیکنید و چه مقدار مصرف شود
- شربت کوآموکسی کلاو ۶۴۳
دخترم پنج ساله ام ۱۵ کیلو هستش دچار گوش درد شد دکتر گفت پرده ی گوشش قرمز شده و شربت کوآموکسی کلاو ۶۴۳ داد هر ۱۲ ساعت سه و نیم سی سی حالا فقط مقداری درد گوششو کمتر کرده و باز گاهی درد میکنه چکار کنم سه روزم هست که دارم میدم بهش دوباره ببرمش دکتر یا صبر کنم هفت روز بدم بعد ببرمش دکتر؟
- مدفوع چرب
سلام و خسته نباشید دخترم چهار سال و ۵ماه داره حدود یک ماه میشه مدفوعش بوی تندی داره و سفته. وقتی دخترم رو میشورم ناحیه مقعدش کاملا چربه. اما سه روز پیش مدفوعش خیلی چربتر از قبل بود و من چیزی شبیه روغن نارنجی رنگ رو همراه با مدفوعش دیدم.ک فرداش هم تکرار شد. در حال حاضر علائم دیگه نداره.اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.درحال حاضر با وجود کرونا میترسم ببرمش دکتر. ضمنا دخترم در طول چند ماه گذشته،گاهی صبح ک از خواب بیدار میشه میگه دلم درد میکنه و بالامیاره و یکی دو روز تب میکنه و بعد خوب میشه.معمولا دوماه یکبار اینجور میشه.دلیلش چیه. امسال چندین بار ازمایش ادرار مدفوع و خون داده و مشکلی نداشته. متشکر از لطف همیشگی تون.
- آبمیوه
سلام. خسته نباشید. بچم تب داره. یسال و نیمه. براش آبمیوه میگیرم یکم با آب قاطی میکنم. مثل آب لیمو شیرین یکم شکر میریزم که بخوره. ضرر نداره؟ ممکنه بالا بیاره؟
- جوش های زیر پوستی
سلام اقای دکتر ببخشید مزاحم شدم دخترم ۴روز تب شدید میکرد الان ۳ روز تبش قطع شده ولی امروز متوجه جوش های ریز مانند جوش های نورادی روی صورتش و گردنش و شکمش شدم ممکنه از تب باشه
- اسهال۱
سلام واحترام پسرم ۳ سالش ۱۲ کیلووزن. عصربالا آورد هرچی تومعدش بودتخلیه شد.تا یکم آب میخوره بیشتر بالامیاره..هیچیم نخورده شکمش خالی ازصبح هم اسهال دوسه بارشدتبممیکنه.بردم دوتادکتر.یکی گفت رودل کرده یکی گفت ویروس شربت سفکسیم استامینوفن وپودردادن وشربت ضدتهوع قبل غذابخوره. فقط میگه آب میخوام..چکارش کنم دوروز هیچی نخورده
- مولتی ویتامین
سلام آقای دکتر خسته نباشید...دخترم 18ماهشه خانه بهداشت بهش مولتی ویتامین داده اسمش مولتی یاس هستش چندسي سی باید بهش بدم .ممنونم
- مشکل خروج ادرار
سلام ادرار من در بعضی از مواقع دو شاخه بیرون میاد بعد دو ثانیه یه شاخه میشه ادرارم با تاخیر شروع میشه بعد اتمام ادرار ادراری که باقیمونده قطره قطره میچکه احساس میکنم که ادرارم کامل تخلیه نمیشه شدت خروج ادرارپایینه سونوگرافی و آزمایش دادم به دکتر نشون دادم گفت تنبلی مثانه است و با نوشیدن آب خوب میشه آیا تشخیص دکتر درست بوده . من به تنگی مجاری ادراری مبتلا نشدم؟
- ضربه
سلام دکتر وقتتون بخیر پسرم تقریبا دو سالشه وقتی نوزاد بود دوسه بار پیشانی و یه بار هم رو تشک بود غلت خورد افتاد زیر تخت چوبی البته نمیدونم سرش خورده بود به کناره تخت یا نه چون پیشش نبودم اومدم دیدم زیر تخت افتاده اون موقع چون گریه نکرد دقت نکردم ببینم سرش خورده به تخت یا نه الان گاهی پشت سر و گردنشو با دست فشار میده اینا ربطی به اون ضربه ها نداره ؟یه کم استرس دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون
- دوز شربت فارمنتین ۶۴۳ در هر ۱۲ ساعت
سلام پسرم ۸ سالش هست و ۲۶ کیلو وزن دارد دیروز دکتر دوتا شربت فارمنتین تجویز کرد هر ۸ ساعت ۸ سی سی اما با توجه به زمانش من نمیتوانم سر ساعت به پسرم شربت بدهم میخواستم بدونم میشود هر ۱۲ ساعت بهش شربت بدم و چند سی سی با تشکر از شما
- مقدا مصرف آزیترومایسین 200 درکودکان 6ساله
کودک 6ساله با وزن 18کیلوگرم چه مقدار شربت آزیترومایسین باید مصرف کند
- بالا آوردن دارو
سلام اگه نوزاد داروی امپرازول رو بالا بیاره دوباره باید بهش بدیم؟
- سلام آقای دکتر پسرم 10سالشه گلو درد و سردرد داره بهش آموکسی کلاو643و پلارژین کیدز دادم موردی نداره،برای سردرد میتونم قرص استامینوفن نصف بدم وزنش 30کیلوعه
- سرفه های خلط دار تا کی ادامه دارد
- چند سی سی سفکسیم ۱۰۰ بدم به کودک شش ساله
چند سی سی سفکسیم ۱۰۰ بدم به کودک شش ساله ؟
- دوز سفکسیم ۱۰۰ برای کودک ۴ ساله با وزن ۱۳ کیلو
برای کودک ۴ ساله ام که وزن ۱۳ کیلو داره دوز سفکسیم ۱۰۰ چقدر هست؟

