Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دندان
دختر من ۷ماهشه خیلی درد برای دندونش میکشه خواستم بدونم جیزی برای ساکت کردن درد لثه نوزاد هست
- تغییر رنگصورت
سلاموقتتون بخیر من بچم هفت ماهه بدنیااومو ونارس بود چندوقت تودستگاه بود الانمرخص شده اوردمخونه از صب رنگصورت ولباش سفید شده خاستمبدونمعلتش چیه جای نگرانی داره ایا یاخیر؟
- تب
از دیشب پسرم تب داره یبار تبش اومد پایین باز دوباره صبح زود تب شدید گرفت پسرم ۹ ماهشه تورو خدا بگید چیکار کنم
- کم وزنی
دخترم ده ماهشه همش 6500کیلوشه وزن تولدش 2900 شیرخشک پپتی میخوره نمیدونم چرا وزن 4ماهگی ازمایش کامل داد هیچ مشکلی نداشت االبته بیماری پوستی داره دخترم ای بی ساده یا Eb simplex دکتر پوست گفت شیر ضد الرژی بدم سوالم اینه میشه شیر ساده داد به بچه یا نه الان بیماریش خیلی خفیف شده و روبه محو شدن هست فقط هم ناحیه کف دست و کفپا درگیر بود
- گلودرد
نوزادم داخل شش ماهه یه کمی سرفه میکنه و آبریزش بینی داره چه داروی بهش بدم
- گریه درخواب
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسر من ۷ماهشه وتا دیشب شکر خدا سرحال بود دیشب مهمان داشتیم و چند ساعت بعد مهمانی یهو توخواب گریه کرد شیر بهش دادم اروم نشد گفتم شاید نفخ کرده پدی لاکت بهش دادم باز اروم نشد و بعد گفتم شاید داره دندون درمیاره و استامینفون بهش دادم ولی الان باز بی قراره به خاطر این ویروس کروناهم میترسم ببرمش بیمارستان توروخدا بگید باید چکار کنم خیلی خیلی ممنون
- گودی پشت سر
ملاج خلفی نوزاد تا چهار ماهگی بسته میشود چون یه گودی پشت سر داره که سفته آیا بسته شده یا نه
- بنفش شدن روی زبان
با سلام دو روزه متوجه شدم روی زبان دختر ده ماهه م بنفش شد میخواستم علتش و بدونم آیا باید دکتر ببرم؟
- سلام من نوزاد7ماهه دارم میتونم بهش خاویاوربدم
خاویاربرای نوزاد 7ماهه
- از شیر گرفتن کودک
با سلام و خسته نباشید خدمت شما. دخترم هجده ماه تمام سن دارد و از شیر خودم تغذیه میکند. به شدت به شیر وابسته اس به خصوص برای خوابیدن حتما باید شیر بخورد تا به خواب برود. قبل از خواب شب یک ساعت تمام سینه در دهانش است تا خوابش ببرد در غیر این صورت بهانه گیر و عصبی میشود و گریه میکند بعد از خوابیدن هم در طول شب چندین بار بیدار میشود و گریه میکند و شیر میخواهد.وعده های غذایی و میان وعده هایش را به طور کامل میخورد و اطمینان دارم که این بیدار شدن ها از روی گرسنگی نیست. خواستم بپرسم از چه سنی میتوانم او را از شیر بگیرم ؟و با این شدت وابستگی بهترین روش برای از شیرگرفتن چیست؟ خیلی ممنونم از لطفتون
- چشمک زدن نوزاد
نوزاد سه ماهه دارم که دو هفته است متوجه شدم چشماش حالت چشمک زدن داره البته این چشمکها مداوم و پشت سر هم نیست مثلاً هر ۱۰ دقیقه یه بار یک چشمک میزنه بعضی وقتا با چشم راست بعضی وقتها هم با چشم چپ نوار مغز هم گرفتم مشکلی نداره خواستم ببینم طبیعیه؟.. البته رفلاکس داره و به پروتئین گاوی هم حساسیت داره داروی پنتوپرازول مصرف میکند
- دلدرد دلپیچه نوزاد؟
سلام من به دخترم ۱۸روزشه شیرخودمومیدم ،بعضی وقتا زورمیزنه خودش پیچ میده حتی وقتی پی پی داره هم این طوریه درصورتی که روزی ۶،۷باراسهال زردداره،،۵روزه شربت کولیکز وپدی لاکت میخوره
- مصرف سیپرو فلوکساسین در دوران شیردهی
سلام دکتر خسته نباشید بخاطر عفونت ادراری دکتر قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ تجویز کرده و من یک دونه خوردم ولی الان تو اینترنت خوندم تو دوران شیر دهی نباید مصرف کرد باعث مسمومیت در بچه میشه دخترم یکسالشه چکار کنم ؟؟
- نفخ ودل پیچه نوزاد
سلام آقای دکتر ،پسر پنجاه روزه ای دارم که شبا خیلی گریه میکنه بخاطر کولیک،داروی گرمیچر،دیسیکولومبن،کولیکز،رتفلور،اهورا نی نی دادم بهش ولی تاثیری نداشته.دستام دیگه اینقدر که بغل کردم درد میکنه.چیکار کنم به نظرتون؟چه دارویی بدم.
- کم اشتهای ویبوست بچه
سلام من پسری ۸ماهه دارم که از موقع تولد تا الان هم بسیار کم اشتها هستش وهم دچار یبوست شدید هستش به طوری که خیلی اذیت میشه گریه میکنه خیلی هم لاغر هستش چند باریم دکتر بردمش دارو بهش دان ولی بی فایده بوده لطفا راهنمایم کنین.متشکرم
- رفلاکس نوزاد
سلام .ببخشید نوزاد دوماه ونیم ه ای دارم که حالت رفلاکس معده دارد .در واقع فقط حالت تهوع دارد اما استفراغ ندارد دکتر برایش شربت رانیتیدین تجویز کرده است .وقتی تهیه کردیم دارو خانه به ما همین شربت های بزرگ رانیتیدین 240 میلی گرم که افراد بزرگسال مصرف می کنند را دادکه روزانه 1/5سی سی اش تجویز شده .ایا دادن این شربت به نوزاد برایش مشکلی ایجاد نمی کند ؟؟
- شیرخشک اپتامیل پپتی یک
سلام اقای دکتر. نوزاد من حساسیت به پروتیین گاوی داره دکتر براش شیرخشک آپتامیل پپتی یک داده. بعضی ها میگن این شیر رژیمی هست و مقوی نیست. صحت داره این حرف؟
- سوختگی
سلام اقای دکتر قسمت جای پوشک دختر یکساله سوخته انگار به خاطر گرما بوده چکار کنم چی بزنم؟پماد آلفا زدم بی تاثیره
- کیست روی مغز نوزاد نارس
سلام اقای دکتری نوزاد من در 28هفته به علت پارگی کیسه اب بدنیااومد الان 22روزه هست وسونو مغز که انجام دادن گفتن کیستی در حفره چهار مغزش دیده میشه ازوقتی بدنیااومد nicuبستری هست قابل درمان هست؟
- حساسیت
سلام کودک 3 ماهه ای دارم که به شیر و پروتئین گاوی حساسیت داره شیرخشک آپتامیل پپتی و ایزومیل امتحان کردم بهش نمیسازه یعنی هم به پروتئن شیر گاو هم سویا حساسیت نشون میده و تعداد دفع در روز چند برابر میشه آیا از شیرخشک AL 110 میتونم استفاده کنم ؟؟

