Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- حمام
سلام دکتر خوب و مهربان آقاي دکتر ح کودکي که خس خس سينه داره و ترشحات بيني و چرک گلو داره حمام ببرمش و سرش را بشورم اشکالي دارد؟؟
- عسل
سلام آقای دکتر پسر من دوسال و دوماهش میتونم بهش عسل بدم ممنون
- شیر خشک
سلام جناب دکتر ،وقت بخیر .دوشنبه یعنی ۱۰ مهر دخترم رو برای چکاپ ۶ ماهگی اوردم خدمتتون و فرمودید سرلاک شروع کنم . در حال حاضر شیر خشک نان کامفورت میخوره متاسفانه یادم رفت بپرسم که همین شیر خشک روباید ادامه بدم یا نه .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .متشکرم
- کاغذ خوردن بچه ها
من یه سه قلو دارم که کاغذ میخورند آیا کمبود ویتامینی دارند تاصلا مشکلاتشان چیست ؟ یکی از پسر ها بسیار لاغر تر و رنگ زرد هست ممکن اصن است کم خون باشد
- جواب آزمایش عفونت ادراری
سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر. دخترم عفونت ادراری داشت که طبق دستور شما ما شربت سفکسیم رو براش شروع کردیم. دخترم یک سال و 2 ماهشه و با توجه به اینکه 9 کیلو بود شما براش هر 12 ساعت 2/5 سی سی تجویز کردین. شما خواسته بودید آزمایش رو مجدد تکرار کنیم چون سطح باکتری ادرار بالا بود. جواب آزمایش رو امروز گرفتیم. اینجا براتون مینویسم. ممنون میشم راهنمایی کنید. این شربت رو تا کی ادامه بدیم و اینکه آیا شنبه مجدد بیاریمش مطب یا نه؟ W.B.C. = many R.B.C.= 1-2 Epithelial cells: 4-6 Bacteria: many Mucus: not seen Casts: not seen Yeasts: not seen Crvstals: not seen
- تب کودک ۲ساله
پسرم تب کرده به طوریکه دهانش آفت زده.سه روز پیش بردمش دکتر دارو داد.بهتر شده الان.ولی صورتشو پف کرده دون دون داره میزنه بیرون.داخل دارو ها آزیترومایسین بود.قرص جوشان.حالا چکار کنم
- مصرف نخود فرنگی برای فاویسم
سلام. آیا نوجوان 14 ساله مبتلا به فاویسم میتواند نخود فرنگی مصرف کند؟
- عفونت چشم
سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر. دخترم ۶ سال و نیمشه.از چشمش ترشح زرد رنگ میاد بیرون و کمی هم انگار چشمش متورم شده.نمیدونم از چیه،سرما هم خورده تازه.ممنون میشم راهنماییم کنین که چی استفاده کنم براش که خوب شه.توی خواب هم ترشح داره چشمش و خشک میشه ترشحات و براش آزاردهندست.برای سرماخوردگیش هم لازمه آنتی بیوتیک استفاده کنه ؟زنده و موفق باشین
- رفلاكس معده
با سلام ميخواستم بپرسم كمبود وزن نوزاد رفلاكسي جبران ميشود؟؟و اينكه چه زماني بهبود كامل پيدا ميكنند
- بدغذایی کودک
کودکی ۲۳ ماهه دارم غذاها را درردهان نگه میدارد و بیرون می دهد و تمایلی به جویدن غذاها ندارد و بدون دیدن موبایل غذا نمیخورد علت و چاره چیست؟
- جوش صورت نوزاد
سلام پسرم ۴ماهشه لپ هاش خیلی جوش زده و قرمز شده چیکار کنم خوب شه چه پمادی استفاده کنم؟
- کم خونی
با سلام خدمت دکتر محترم و بزرگوار .خواهر زاده ام یک سالشه رنگ پوستش زرد و سیاه هست آزمایش خون داده گفتن کم خونی کمی داری .با توجه به اینکه اقوام همسرش تالاسمی دارن آیا این میتونه تالاسمی باشه ؟؟ نتایج آزمایششRBC:۶.۶۷------MCHC:30.9----- MCH:18.1. و. RDW:17.8 با تشکر از شما
- وزن گیری کودک
سلام آقای دکتر دختر ۱۴ماهه از ۶ماهگی وزن گیری خیلی کمی داره همه چیز و چک کردیم هیچ مشکلی جز آلرژی به گندم و پروتین گاوی نداشت که البته اینارو هم تاحدودی می خوره کالپروتکتین ۲۶ بود دفع قند و چربی نداشت فقط پی اچ مدفوع ۶ بود باید چی کار کنیم ؟ گاهی وزنش بالا میره دوباره میاد پایین دلیلش چیه ؟
- آلرژی به پروتئین گاوی
با سلام پسر من ۱۱ماه و۲۸روز داره و دو روز دیگه واکسن یکسالگی داره از یکماهگی حساسیت به پروتئین گاوی داشت من بعد شروع غذا تا الان براش محصولات گاوی رو امتحان نکردم تخم مرغ هم تا الان بهش ندادم شنیدم واکسن یکسالگی برای بچه هاییکه حساسیت به تخم مرغ دارن خطرداره با توجه به اینکه من تست نکردم و نمیدونم آلرژی وجود داره یانه باید چیکارکنم
- سلام اگه کودک دوساله بیش از اندازه شربت کرمیچر بخورد چیکار کنیم
سلام اگه کودک دوساله بیش از اندازه شربت گرمیچر بودن باید چیکار کنیم
- سرفه شدید کودک ۴ ساله
دختر ۴ ساله .دوماهه سرما خورده فارمتین دادم فقط سرفه هاش مونده .هیچ مشکلی نداره .دکتر گفته سینوزیت دو طرفه داره .بعد از گرفتن گرافی .الان سرفه های وحشتناک .شب تا صبح .دکتر دوباره بردم نئو تادین داده میگه حساسیته.چه کنم آقای دکتر
- بیماری اطفال
برای درمان اسهال میشه ازقطره پدی لاکت استفاده کرد
- مدفوع نکردن کودک ۱۸ ماهه
سلام و عرض ادب جناب دکتر ببخشید یه سوال داشتم دختر من یک سال و نیم هست تقریبا و معمولا هر روز مدفوع داشت ولی الان حدود سه چهار روزه مدفوع نداشته. دیشب شیاف گلیسرین گذاشتم در حد دو تا بند انگشت خیلی کوچیکه مدفوع کرد و دیگه نکرد. به نظر شما چه کنم. وزنش ۱۰ کیلو هست و خوراکش بد نیست. نسبت به قبل کمتر سوپ و .. میخوره ولی بد نیست خوراکش
- واکسن
سلام و عرض ادب آقای دکتر. جناب دکتر ،دختر من 3سال و نیمه.حدود 14کیلو وزنشه.آیا تزریق واکسن آنفولانزا رو براش توصیه میکنید؟شنیدم میگن اونایی که واکسن میزنن حتما به شدت کمی مبتلا میشن به آنفولانزا!اصلا الان وقت مناسبی برای واکسن هست؟یه سوال دیگه اینکه آیا شربت آلوورا باریج میتونم به دخترم بدم!!ضرری نداره از نظر شما؟!این شربت میتونه کمک کننده باشه یا بی تاثیره؟البته دکتر قبلا براش زینک سولفات نوشته بودن .حالا شما کدومش رو بیشتر موثر میدونین؟ شرمنده طولانی شد ووقتتون رو گرفتم.باز هم بخاطر حضور و صبرتون تشکر میکنم.ممنون
- شکمدردوحالت تهوع صبحکاهی
سلام اقای دکتر دخترم پنج سالشه امروز صب از خواب بیدار شد و حات تهوع داشت و استفراغ کرد فقطم اب بود و کف چیز دیگه نبودابشم که دادم دوباره همینحور استفراغ کرد تا اینکه دمیترونش دادم دیگه از صب تا حالا خوب و بهتره تب و بیحالی هم اصلا نداره دقیق دوماه پیشترم همینجور شده بود که با خوردن شربت مترانیدازول بهتر شد ممنون میشم بهم توضیح بدین چیکار کنم

