Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مکیدن انگشت
با سلام واحترام خدمت اقای دکتر.دختر۴ساله من مدام یا در حال مکیدن انگشت است یا ناخن خوردن.خیلی تلاش کردم به هر طریقی اعم از تشویقی وتنبیهی و بیشتر اوقات بی توجهی و حواس پرتی ولی هنوز نتوانسته کارش را ترک کند.متاصل شدم.لطفا راهنمایی بفرمایید.با تشکر
- خونریزی نوک سینه کودک ۹ ماهه
سلام چند روزه روی لباسای بچه م در قسمت نوک سینه سمت راست ی لکه خون کوچیک میبینم ولی خود نوک سینه هیچ علائمی نداره ، قرمزی و تورم نداره، خیلی نگرانم علتش چیه ؟
- شربت سفکسیم
نحوه درست کردن پودرسفکسیم ۱۰۰ چطوری هست چقدر آب باید با پودر قاطی کنم ممنون.
- ترخيص نوزاد
دیروز ساعت ۳بعد از ظهر بچه پسر به دنیا آمده وساعت ۱۰ صبح دکتر مادر را ترخیص کرده ولی گفته نوزاد افت قند داره ولی هر دوساعت با خوردن شیر خشک از ۵۰.به۶۰ و۷۰ و۹۶ بالا رفته ولی میگویند باید ۲۴ ساعت بستری بماند وشاید افت داشته باشد وخطری است نظر شما چیست مرخصی کنیم
- سرماخوردگی کودک۲سال ونیم
برای کودک۲سال ونیم که سرماخورده،آبریزش بینی داره،صداش گرفته،گلو درخواب خرخر میکنه،چه دارویی خوبش میکنه؟؟ایا چرک خشکن نیازه،،؟؟ممنون
- کمبود ویتامین دی
با سلام و وقت بخیر، با پوزش از اینکه مجدد مزاحم شما شدم، دخترم به مدت حدود 2 هفته شب ها موقع خواب در پاهایش احساس درد میکند.آزمایش دادیم عدد ویتامین D برابر 19.2 بوده است. مصرف ویتامین دی به چه صورت باشد؟
- دونه چشم
سلام آقای دکتر پسر یکساله ام حدود سه هفتست پشت پلکش یه دونه قرمز زده هفته پیش بردمش دکتر گفت غدد پلکش بسته است این اتفاق میفته یه پماد اریترولیدین داد شبها یکبار بمالم و قطره چشم ولفاستامید هر 6 ساعت بریزم کفتن ده روز بریزم فردا 10 روزش تموم میشه ولی هنوز خوب نشده چیکار کنم آقای دکتر ؟
- واکسن خوراکی
سلام ، وقت بخیر مصرف یک قطره بیش تر از قطره فلج اطفال برای بچه ی ۶ ساله خطرناک است ؟ ۳ قطره استفاده شده ممنونم
- ایستادن
کودک من سیزده ماهشه غلت نمیزنه ولی میشنه عقب جلو هم نمیره وروی پاش نمیایسته لطفا راهنماییم کنید ممنون
- شیرخشک
سلام ببخشید نوزاد چهارماهه دارم شیرخشک سوپرامیل بهش میدم ولی سه بار در روز دفع داره زیاد چاقش نمیکنه میشه شیرخشکی معرفی کنید که هم دفع کمتر داشته باشه و هم چاقش کنه.۶ کیلو وزنشه.وزن تولدش ۳۲۵۰ گرم بود
- علت سرماخوردگی وسرفه
سلام اقای دکتر پسرم ۵ساله چند شب پیش بیرون هواسرد بود سرماخورد روز بعدش از ظهر به بعد شروع به تب کردن کرد بهش شربت استامینفون ودیفین هدرامین دادم تبش کنترل شد خیلی کم سرفه هم میکرد الان سرفه میکنه سرفه هاش هم خلط دار هست چی بهش بدم بیحال نیست بازی میکنه ولی سرفه های بدی میکنه . داداش ۱۰ماهه هم داره از دیروز ظهر تب بالای ۳۸و۳۹میکنه برای اونم شیاف استامینفون گذاشتم نمی دونم اونم سرماخورده یابه خاطر دندانش هست ۴تا دندان قبلا دراورده دندان پنجمش گوشت بالا امده یه زره نیش زده آیا اینم سرماخورده یا از دوندونش هست چی بهشون بدم ممنون میشم.
- قطره اهن
طفلم ده ماه شده و تا حالا قطره اهن ندادم، امروز براش قطره ایروفنت فروس سولفات براش گرفتم، روزانه چند قطره بدم و ایا تاثیر گذاری داره یا به دادن قطره خیلی دیر کردیم؟
- وزن گیری کودک
سلام دکتر خسته نباشید کودکی دارم ۱۱ماه و ۱۶ روز داره وزنش ۸۱۰۰هستش و وزن تولدش ۲۳۰۰ بوده وزنش نصبت به تولد خوب هست یا نه ؟ و در مدفوع او غذا های هضم نشده دیده میشود طبیعیه؟
- قرمزی مقعد
سلام آقای دکتر علت قرمزی مقعد کودک۶ ماهه چیه ؟پماد کالاندولا میزنم ولی خوب نمیشه. الرژی به پروتئین گاوی داره .
- ریزش آب دهان
سلام خسته نباشید پسر من بیست ماهشه از دو ماهگی آب دهان میریخت تا چند ماه پیش خوب شده بود ولی یک ماهه که دوباره شروع شد و شدید هست خیلی نگرانم که نکنه مشکلی باشه شیرخشکی هم هست و ریفلاکس هم داشت
- واکسن
سلام خسته نباشید دیروز پسرم واکسن18ماهگی زده دو روز قبلشم استفراغ داشت ویکبار اسهال دیروز ک بردش واکسن بزنم خانمه گفت اگر از صبحه اسهال و استفراغ نداته مکلی نیست واکسنو بزن چون پسرمم از بعد از ظهر روز قبل همه چیزش خوب شده بود زدم براش اما از دیشبه افتاده روی اسهال شدید و تب داداششم ازش گرفته هرچی بهش میدم بی فایدست امروز حدود دهبار خروج داشته حالا من میخواستم ببینم اگه ببرمش دکتر اگه امپولی تجویز بشه تزریقش ضرر نداره چون واکسن زده اخه امروزم متخصصا مطبشون بستست لطفا راهنمایی کنید شب قراره ببرمش دکتر عمومی
- باسلام،دختر ۴ ساله ی من از دیشب تب داره ،امروز اسهال زرد آبکی هم اضافه شده راهنمایی می فرمایید؟
- تاریخ انقضا
از کجا بفهمیم پوشک بچه تاریخ انقضای گزشته؟؟خریدم شک دارم نکنه تاریخ عوض کرده باشن
- ورم گلو و لوزه
سلام پسرم چهار سالشه و ب علت سرما خوردگی زیاد لوزش ورم گرده شبا خوروسکی نفس میکشه چکار کنم تو خواب نفسش نگیره
- آزیترومایسین و اسهال
سلام خسته نباشید
دخترم ۱۵ ماهشه و سرما خورده بود. سرفه و آبریزش بینی داشت که ۴ روز پیش بردم دکتر. براش آزیترومایسین نوشتن گفتن تا ۵ روز بده بهش. دادم بهش الان که روز ۴ اسهال کرده. از صبح حدودا ۷ یا ۸ بار دفع آبکی داشته. الان خیلی نگرانم که وزنش کم بشه. میشه قرص ضد اسهال بدم بخوره؟ بد نیست؟
با تشکر

