Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- یبوست
سلام آقای دکتر ببخشید بچم 6 ماه و بیست روزش هست از سه ماهگی شکمش دیر به دیر کار میکرد مثلا بعضی موقع 4 روز دیگه با پنبه گوش آعشته به روغن زیتون تحریکش میکردم اما مدفوعش نرم بود از چند وقته که غذای کمکی شروع کردم شکمش هر روز کار میکرد ولی چن یه 5 روزی کار نمیکرد مثلا اگه میکرد روزی یه ذره اندازه سرانگشت بعد امروز باز با روغن زیتون تحریک کردم شکمش کار کرد اما خیلی زور زد و مدفوعش سفت بود در صورتی که قبلا نرم بود این واقعا یبوست داره؟ چیکار کنم چیزی هست بهش بدم درست بشه؟ چیزی طبیعی نیست؟مثلا روغن زیتون داخل سوپش کنم؟ممنون میشم جواب بدین
- اب دهان
سلام اقای دکتر بچم پانزده ماهشه حدود یه هفتس اب دهنش زیاد شده چن بارم تو خواب حالت خفگی بهش دس داده دندون نیشش هم داره درمیاد از دندونش هسش یا رفلکس؟
- تغذیه
سلام اقای دکتر بچم ۱۵ ماهشه و بجز شیره مادرش چیزی نمیخوره .شیر و بیسکویت میخورد اونم دیگه نمیخوره.لطفا راهنماییم کنید
- تغذیه
با سلام آقای دکتر میتوانید لطف بفرمائید وبگویید که از چند ماهگی میتوان از اف لیمو ترش واب نارنج وگونه فرنگی در سوپ نوزاد استفاده کرد با تشکر فراوان
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد هشت روزه ی من به خاطر زردی تو بیمارستان بستری بود که به خاطر گریه و بیقراری مدام بهش شیاف گلیسیرین زدن. بلافاصله شکمش کار کرد ولی بلغم مانند خونی تو مدفوعش بود به دکتر گفتم اومد بالا سرش گفت خساسیت به پروتیین گاوی داره واسه خاطر هنین خون تو مدفوعش دیده شده. و منو از لبنیات منع کرد. خواستم ببینم ایا اون خون تو مدفوعش به خاطر شیاف کردن نبود؟ و چقدر تشخیص دکتر صحیح بوده مبنی بر حساسیت پروتیین گاوی نوزاد؟ در ضمن نوزاد من فاویسمی هست
- ویزیت
سلام آقای دکتر بمن گفتیم ۷.۳۰ بیام اورژانس گلسار من اومدم ولی شما نبودین.میخواست پزشک عمومی نوزادان رو ویزیت کنه من گذاشتم چطور باید به شما دسترسی داشته باشیم
- سرماخوردگی
سلام دخترم سرفه های زیادی پشت سر هم میزنه و هر چی بهش میدم خوب نمیشه قرص مونته لوکاست و داروهای گیاهی بردم دکتر گفت حساسیت هست و شاید هم سرماخوردگی ولی هیچکدوم از علائم سرماخوردگی رو نداره
- سرفه
سلام دخترم ۵۰روزشه سرفه میکنه و گرفتگی بینی داره دکتر بهش ازیترومایسین داده روزی ۱و نیم سیسی ۱هفتس خورده ولی باز سرفه داره
- سلام ایا خوردن ماکارونی و گوشت گوسفند برا مادری که بچه اش دو ماهش هست خوبه یانه
- تلخی شیر خشک رژیمی
سلام دکتر دو فرزند دو قلو ۴ماهه دارم ک ب پروتین گاوی حساسیت دارند و فقط شیر خشک اپتامیل پپتی جونیور خوردند ک الان از طعمش خسته شدند و دیگه نمیخورن من مجبورم یک حبه قند در بطری بریزم ک بخورن ضرر نداره براشون
- فاویسم
باسلام ببخشید پسر من فاویسمه و خودم بهش شیر میدم یه سال و سه ماه داره میتونم بابونه گل گاو زبون یا اسطوقدوس واسه اعصابم بخورم؟
- کم وزنی نوزاد هشت ماهه
سلام نوزاد هشتماههدارم ک وزنگیری نمیکنه یا کمه اززینگ هم استفاده میکنم کل داروهای اهن و ویتامینش رو هم میدم میخوره ولی تاثیر چندانی نداره ممنون میشم راهنمایی کنین
- ضربه
سلام دکتر خسته نباشید ضربه به سر نوزاد تا چه مدت خطرناکه؟یعنی در دراز مدت مشکلی ایجاد نمیکنه؟ پسر من دو سالشه یک ماهگی چند بار سرش ضربه خورد من نگرانشم فقط گاهی دست از پشت سر و گردن و کمرش میگیرهالبته از نوزادی رفلکس داشت نوزاد که بود بعضی وقتا چشمک میزد گاهی وقتا گردنشو به یه سمت کج میکرد اینجایی که میگم ربطی به ضربه نداره؟
- تغذیه
سلام آقای دکتر،
پسر من 15ماهشه. اشتهاش خیلی کمه، خیلی کم غذا میخوره. وقتیم که میخوره به زورمن. وزنشم کمه. اینم بگم که بیرون رویش یک مدته زیاد شده. مثلا روزی 3 یا 4 بار بیرون روی داره.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنین - سرماخوردگی و واکسن دوماهه
سلام دکتر دخترم الان هفت روز که سرما خورده وشربت سیتیزن اسپری بینی مصرف میکنه الان حالش بهتره فقط شب سرفه داره تب هم نداره فردا نوبت زدن واکسن دوماه یشه مشکل نداره ببرمش
- تشنج نوزاد
سلام .آقای دکتر پسر آبجیم تشنج خفیف داره ایا درمان میشه خیلی نگرانیم میشه راهنمایی کنید
- تاول انگشت
باسلام دختریکسالو شش ماهه دارم انگشست شصتش از گرمای فندک تاول زده.چه کنم ک موجب عفونت نشود و زود خوب شود.
- جوش در اطراف ناحیه تناسلی پسرم
جوش سفید چرکی در ناباسن و ناحیه تناسلی پسر بچه
- پلارژین
سلام اقای دکتر پسرم 21 ماهشه امیکرون گرفته دارو میخوره به تجویز پزشک ولی شربت سرفه اش پیدانمیشه شما فرمودین پلارژین هر 8 ساعت بخوره ولیکن داروخانه سن بچه ر پرسید نداد گفت برای بالای 6 ساله. میخواستم بپرسم چیکار کنم و چی تجویز میکنید؟
- سلاگ نوزاد هفت ماهه دارم سه روز دسشویش شل شده درهر بار کم وآبکی درروزهم چهار الی پنج بار باید چیکارکنم که خوب بشه

