Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دونه قرمز
سلام آقای دکتر دخترمن ۹ماهشه و حدود ۷ماهگی دونه ای زیر بغلش ک واکسن ب ث ژ زدن مساهده کردم ولی هنوز اون دونه هست و قرمزه زیر سینه اش.آسا باید ب پزشک مراجعه کنم
- سن قطع شیرخشک
سلام. دختر 18 ماهه دارم. وزنش مقداری کم بود دکتر گفت شیرخشک رو قطع کنم تا با غذا خوردن بیشتر وزن بگیره.درسته در این سن شیرخشک رو قطع کنم؟ بجاش میتونم شیر پاستوریزه بدم یا کلا شیر رو قطع کنم
- سرماخردگی
سلام خسته نباشید دکتر پسرم دو روز تب کرد بعدش ابریزش گرفته الان سه روزه ابریزش داره شدید و عطسه علایم دیگه ای نداره بی اشتهاهم هست بعد دارو میخوره بالا میاره ویتامیناشو میگم اقای دکتر میتونم بهش نئوتادین بدم اگه بله چند سی سی ۱۱ماهشه ۱۱کیلو هست ممنون میشم جواب منو بدین
- اسهال
کودکماسهالگرفته واسهال آن سبز رنگ کمی مایل به قرمز
- سرما خوردگی نوزاد
پسرم ۲۵ روزه هست چند روزه یخ کرده گاهی سرفه میکرد از دیشب شیر نمیتونه بخوره انگار نفس کم میاره یا نمیتونه قورت بده
- سفید شدن روی ناخن
با سلام و احترام و خداقوت به نظر شما علت سفید شدن روی ناخن دخترم که یک ونیم سالشه چیه؟!
- آبله مرغان
تب خستگی حالت تهوع بی حسی آیا آبله هست؟
- خارش پشت کودک
باعرض سلام وخسته نباشید من یه دختر۲۶ماهه دارم الان چند ماهی میشه ک یک ریز پشتش میخارونه دگه هیچ واکنشی ندارن ببخشید باعرض پوزش مدفوعش بازرسی کردم انگلی چیزی نداشت پشتشم زخمی چیزی نبود لطفا راهنمایی کنید میشه بخاطر پوشک باشه؟
- مولتی ویتامین
سلام دختر ۶ ماهشه و مولتی ویتامین زیتوکید رو نمیخوره. میشه لطفا یه مولتی ویتامین خوش طعم بهم معرفی کنید که حاوی زینک باشه و تمام نیاز های نوزاد رو طبق استاندارد های ایرانی برطرف کنه؟
- غذا
سلام دکترپسرم تازه رفته تو۸ماهچندروزبردمش بهداشت وزنش وقدش اثلاتغییری بعدیک ماه نکرده چیکارکنم غذاهم بهش میدم لطف کنیدوراهنماییم کنیدچکارکنم؟
- عدم وزن گیری
با سلام نوزاد ۵ ماهه ام در هنگام تولد ۳۷۵۰ گرم بود با شیر خشک تغذیه میشه و روزانه حدودا ۷۰۰ میلی لیتر مصرف میکنه ولی انتهای ۵ ماهگی دو برابر وزن اولیه(۷۵۰۰ گرم) نشده و ۵۰۰ گرم کم داره ایا ممکنه مشکل خاصی داشته باشه؟
- تب و دل درد
سلام مجدد آقای دکتر. دخترم 3 سال و 4 ماهش هست. 13 کیلو. قدش هم 96 سانت. تبش از سه شنبه شب شروع شده. دیشب هم تب داشت. امروز صبح هم دوباره تب کرده بود. این دو روز تب همراه با دل درد بوده. آزمایش خونش عفونت نشون داده. داروهایی که دکتر درمانگاه بهش داده به این ترتیب هست: Pelargin Kids، گل گریپ، ایبوپروفن، پاراکید. قبلا سابقه عفونت ادراری داشته وقتی نوزاد بود و تحت نظر شما بوده. آذر ماه آزمایش کلی براش نوشته بودید که همه چیزش خوب بود. فقط ی مقدار آهن خونش زیاد بود که اهن رو قطع کردیم خوب شد. عفونت ادراری هم نداشت. ولی از اوایل بهمن هست که مهدکودک میره. سه شنیه که از مهد تعطیل شده این علائم رو داشت.
- شقاق مقعد
سلام آقای دکتر دخترم دچارشقاق مقعد شده ۲سالو۹ماهشه میتونم از موم عسل و روغن زیتون استفاده کنم؟؟باید روغن زیتون خوراکی باشه یا مالشی؟؟؟ممنون میشم جواب بدید
- لرز هنگام عصبانیت
سلام دکتر بچم سه سالشه وقتی خیلی گریه میکنه و بهش توجه نمیکنم یا خیلی عصبی میشه تمام بدنش میلرزه مشکلی داره؟ یا وقتی در دستشویی در سرما دوبار لرزش گرفت
- نوزاد 20روز سرفه میکنه
پیش متخصص بردم گفت مشکلی ندارن خوبه سالمه . ولی سرفه هاش خیلی شد
- سلام دخترمن ۴ سالشخ و چند شب پیش ب مدت ۲ روز تب داشت ک با استامینفون رفع شد.شبها خیلی سرفه میزنه ،روزا هم همینجور ک شبها شدتش بیشتر میشه.شربت آیورامی و کوریزان بهش میدم.برای سرفه ها چی خوبه که بدم؟
- تغذیه
سلام خواستم ببینم الان نوزادان چهارماهه ۶روزدارمیتونم شربت زینگ بدم بهش ممنون
- آزیترومایسین ۲۰۰
سلام خسته نباشید. هفته پیش پسرم آوردم پیش شما. سرفه میکرد و تب داشت. براش ازیترومایسین ۲۰۰ نوشتید روز اول ۴.۵ سی سی بعد روزانه ۲ سی سی. میخواستم بپرسم آزیترومایسین رو چند روز باید بهش بدم؟ بهش پلارژین هم دادید. الان بازم سرفه خلط دار میکنه میتونم بجای پلارژین سیموسپان بدم؟
- وزن
سلام آقای دکتر.خواهش میکنم ب سوال من کامل جواب دهید و کمکم کنید من توانایی مراجعه به متخصص اطفال را ندارم.یک دختر ۱۶ماهه دارم قدش خیلی خوب است۸۲اما بسیااار لاغر.۱۰کیلو است.با اینکه اشتهای عالی دارد.همه چی میخورد.دوماه است ایست وزنی شدید دارد.چ کنم؟؟؟؟سپاس بسیار
- سرماخوردگی مکرر نوزاد
سلام اقای دکتر من پسرم ۸ماهشه ۴۰روز پیش ازبچه ها ویروس شدید گرفته بود ازتون موقع یه رو ز خوبه یه روزبد همیشهذعلائم سرماخوردگی داره ابریزشزبینی بیتابی. گریه ازوقتی به دنیا اومده تاحالا ده بارسرما خورده دیر هم خپب میشه ایمنی بدنش خیلی ضعیفه من چیکارکنم خوبربشه هرروز که نمیتونم شربت سرماخوردگی بدم ضرر میکنه براش .مکمل اهن و مولتی ویتامین بهداشت هم میدم توروخدا بگید چیکارکنم این مریضیش تموم بشه

