Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی نوزاد چهار روزه
سلام دکتر
نوزاد من چهارروزه به دنیا اومده. زردی کرده درجش هم ۱۱هستش.
میخاستم بپرسم نیازبه بستری هست یا خیر؟
- گريه
بإسلام نوزادي ٥ماهه دارم كه از ٣ماهگي وارد خو جمعي ميشوم شروع به گريه شديد ميكند در حدي كه نفسش بند مي آيد،هيجوره هم آرام نميشود مگر آنكه از محيط خارج بشم حتي اگه جاي خلوتي هم باشم و حدود ده نَفَر ادم اضافه بشن باز شروع با گريه ميكند،نوزاد من بشدت آرام است و اصلا گريه نميكند،يه صداي اذان و مداحي گريه ميكند.هيچ مجلس ختمي نميتونم برم چيكار كنم حتي مهماني
- سندرم ترنر
سلام نوزاد من پای راستش از پای چپش لاغرتر و پنجه پا هم کمی کوچکتر است در چهل روزی بردم فوق تخصص که به سندرم ترنر شک کرد و سونوگرافی درخواست داد که سونوگرافی نرمال بود بعد به سندرم نونان شک داره که علایم سندرم نونان را نوزاد ندارد ایا باز هم نونان مطرح است
- قطره
باسلام وخسته نباشیددختر7ماهه من دارای آلرژی به شیروغذاست ورفلاکس دادد هرقطره آهن ومولتی باهاش نساخت الان آهن سیدرال میدهم ولی بازشدیدااستفراغ داره میخاستم بدونم برای کمبودآهن وویتامین چه استفاده کنم درضمن قطره ویتامین دهم استفاده کرد ولی به آن هم حساسیت داددیگه کم آوردم آقای دکتروزن تولدش 2900بودااان7ماهه میباشدباوزن 6و500خیلی ضعیف مونده ممنون ازراهنمااییتون
- در مورد شیر خشک
سلام خسته نباشید..دختر 4 ماه و نیم دارم..4 ماهگی وزنش 6 کیلو و 50 گرم بود..شیر خشک بهداشت (شیر یارانه ای) میخوره..چون در ابتدا سهمیه کمکی شامل شد الان دیگه براش کمه و در کنارش شیر خشک نان 1 میخوره..یکی از آشنایان چند قوطی شیر خشک آپتامیل برام اورد..مشکلی نیست چند وقتی در کنار شیر بهداشت،شیر خشک آپتامیل هم بهش بدم؟ دیگه بعدش دوباره نان 1 بهش میدم. مشکلی نیست؟
- شیر خشک
سلام دکتر خسته نباشید دخترم 20روزشه و چند روزی هست که مادرش شیر نداره بهش شیر خشک نان1 دادیم که بعد از خوردنش حالت استفراغ بهش دست میده و نمیتونه استفراغ کنه و بعدش احساس خفگی میکنه میشه بفرمایید از چه شیری استفاده کنیم در ضمن جوش صورتشم زیاد شده
- واکسن چهارماهگی
با عرض سلام و عرض خسته نباشید خدمت دکتر محترم من یه دخترم هفت روز پیش واکسن چهارماهگی زدم اما متاسفانه از روز اول پای راستش سفت اندازه ی نخود و قرمز شده چیکارکنم که بره اما درد نداره فقط سفت و قرمز شده ممنون میشم پاسخ بدید
- دندون
سلام آقای دکتر دخترم ده ماهشه و یک هفته است که دندونش در اومده و انگار هردوش کج هستن کاری لازمه؟
- سوپ
سلام. خسته نباشید. میشه سوپ نوزاد رو امروز بپزیم. و در یخچال نگهداری کنیم و فردا هم بهش بدیم؟ یا حتما باید هر روز تازه پخته بشه؟
- وزندهی نوزاد با شربت زینک
سلام پسرم ۵ماهو ۷روزشه مولتی ویتامین ،آهن تازه شروع کردم شیر خودم و شیرخشک کمکی مصرف میکنه ولی وزندهی خوبی نداره میتونم درکنار اینا براش شربت زینک مصرف کنم مشکلی نداره ؟ وزن تولد :۳ کیلو وزن فعلی : ۷/۴۰۰ _قد :۷۲
- صداخوردن شکم
سلام. آقای دکتر بچه من یک ماه و نیمشه و کولیک داره. شکمش خیلی قارقور میکنه اشکال نداره؟در ضمن مثلا دیروز شکمش 5بار کار کرد البته اسهال نبودا . اینا طبیعیع؟
- گرفتگی صدا
سلام من بچم دوماهشه صداش گرفته چیکار کنم خوب شه
- سروصدا روده
سلام دکتر جان ضمن سپاس از صبروحوصله و بذل عنایت جنابعالی نوزاد ۵۳روزه دختر داریم که برای درمان سرما خوردگی شربت آموکسی کلاووشربت پلارژین تجویز شده که باعث دفع زیاد مدفوع میشه .احساس میشه شکمش سرو صدا میکنه وپودر کیمو بلاک ۵ مصرف میکنه
- الرژيك
بإسلام.دخترم هشت ماهشه رفلاكس و الرژي داره.براي الرژي بردم بيمارستان طبي كودكان تهران پيش دكتراصغرآقامحمدي ايشون تست پوستي ازدخترم نگرفتن گفتن بايد يك سالگي به بعد برم،من غذاي كمكي كه دخترم خيلي كم الرژي ميده سرلاك برنج..دور دهنش خيلي كم دونه ريز زده.سرلاك رو قطع كنم؟نميدونم ديگه چي بدم بخوره ب همه چي واكنش ميده حتي آرد برنج با آب
- صدای بلند نفس
سلام
یک نوزاد چهل و شش روزه هست که موقع خواب نفس میکشه از صدای بلند نفس بیدارش میشه. موقع بیداریم بعضی وقتها این کارو انجام میده. دلیلش چیه؟
- وجود دانه های ریز روی بدن
سلام جناب دکتر.پسرم ۹ ماه داره و در حال دراوردن دندان هست.و چند روز قبل تب کرد و بردمیش یه دکتر عمومی دکتر چند تا دارو داد که اسمش زینگ و استامینیفن و آزیتروسین .که بعد مصرف سه روز تب بچه از بین رفت اما کل بدنش جوشهای ریزی زده همانند کهیر روی شکمش .لطفا راهنمایی کنید .یا اگر نیاز به معاینه داره فردا یعنی شنبه بیاریمش خدمتتون
- رفلاکس نوزاد
با سلام نوزاد۴ماهه ای دارم که رفلاکس داره شدیدا بیقراره چند بار دکتر بردم ولی اس ام پرازول۱۰براش نوشتن شیرخشک نان بهش میدم عوضش نکردن شیرخودمم میخوره به نظرتون شیرخشک ببلاک ای ار بهش بدم به جای نان؟
- حساسیت ب اموکسی سیلین
سلام اقای دکتر دخترم تب داشته ک ب ۳۸.۵ هم میرسید با قطره کنترل میشد هرر۸ ساعت یبار بهش میدادم دوسه روز تب کردو خوب شد بردم دکتر گفت احتمالا اززگوشش.براش اموکسی سیلین داده ولی این دارو بهش دادم رو صورتش حالت لک های صورتی ضاهر شده الان باید چبکار کنم این دهرو چند روز ادامه بدم یا چیزی میش جایکزینش کرد؟؟؟لثه دخترم خیلی ورم کرده همه چیز رو گاز میزن ایا ممکن این تب برا لثه هاش بوده باش؟اگر برای گوشش هست چرا پس در طول روز گریه نمیکن شبا یکم اذییت میش
- آب
خداقوت آقای دکتر۰۰۰چقدر آب به نوزاد هفت ماهه میتونم بدم؟
- شربا دادن ب بچه دو ماهه
سلام من دیروز بچم سرفه میکرد تازه دو ماهشه شربت ستادین بهش دادم هر ساعت یک قطره چکان امروز اصلا بیدار نشده الانم هنوز خوابه ظهر ب زور بهش شیر دادم کلا همه رو بالا اورد الانم ب زور بهش شیر دادم بازم همشو بالا اورد چیکار کنم الان؟

