Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن نوزاد ۶ ماهه
با سلام دخترم ۶ ماهش رو تموم کرده.وزن تولدش ۳/۴۰۰بود الان هم ۷/۵۰۰هس ایا وزنش خوبه.
- بیقراری نوزاد دو ماهه
سلام وقت بخیر دخترم دو ماهشه بیشتر وقت روز و مخصوصا شبها بیقراری و گریه ی شدید میکنه علائم که داره نفخ شدید و موقعی که بیتابه عضلات رو سفت میکنه پاهاشو جمع میکنه سرش رو به عقب میده فقط با تکون دادن و صدای سشوار آروم میشه حالت رفلاکس داره انگار تو دهانش یه چیز هست که مدام قورت میده خس خس سینه داره و با ولع زیاد شیر میخوره و به نفس نفس میفته شیر مادر میخوره و با صدای بلند آروغ میزنه و موقع دفع باد معده و مدفوع هم صدای بلند ایجاد میشه یه وقتایی هم موقع دفع ادرار گریه میکنه. و ناگفته نماند کم کاری تیروئید داره که قرص لووتیروکسین ۵۰ هم یه روز در میون یه نصفه و یه کامل میخوره و تحت نظر دکتر غدد هست.چند بار دکتر بردمش که در حال حاضر قطره پدی لاکت و دایمیتیکون و گریپ میکسچر و کولیکز استفاده کردیم ولی جواب نمیده.😔😔😔
- استفراغ همراه سرماخوردگی
سلام من پسرم چهار ماه و نیم سن داره الان سرماخوردگی گرفته دکتر بردمش میگه سینه پهلو کرده الان عکس سینه هم ازش گرفتیم مشکلی نداشت ولی بازم سرفه شدید وخس خس سینه داره استفراغ هم داره تازه شیر هم نمیخوره لطفاً کمکم کنید نمیدونم چیکار کنم ؟
- تنفس
سلام من یک پسر ۴۰ روزه دارم متخصص اطفال گفته سرما خورده و تنفسش بعضی مواقع تند میشه تقریبا ۶۰ تا ۶۵ بغضی مواقع هم خوبه ۴۵ تا ۵۰ این طبیعیه یا نه
- بیماری تنفسی کودک
سلام آقای دختر دخترم هشت ماه و ۱۵ روزشه .شب که میشه خیلی بی قراری میکنه به فاصله نیم ساعت بیدار میشه و حالتی شبیه گریه .انگار دماغش کیپه اما هیچی داخلش نیست نگاه میکنم و قطره میندازم دماغش احساس خوبی داره و آروم میشه دوباره یه ربع بعد بیدار و حالتی مثل جیغ و گریه؟
- نوزاد
سلام خسته نباشید من دخترم ۴ ماهشع خلط پشت حلق داره دیروز دکتر بهش شربت اموکسی سلین داده تا چند روز طول میکشه خوب یشه خلط خیلی اذیتش میکنه
- دل درد نوزاد
سلام نوزاد 5ماهه ای دارم که شکمش کارنمیکنه و دل درد میشه.گاهی اوقات ازشیاف صابون استفاده میکنم بعد از چندثانیه شکمش کار میکنه و آروم میشه.شربت لاکتولوز هم بهش دادم وتاثیری نداشت.مدفوعش حالت چرک داره.چون میخوام غذا دادن بهش رو شروع کنم دچار مشکل شده ام و میترسم دل دردش شدیدتر بشه .چکارکنم که شکمش به طور طبیعی کارکنه؟؟
- اسهال سبزرنگ
باسلام پسرم 6ماهشه واکسنشوکه زدم شب تب کردبهش استامینوفن دادم روزبعداسهال باتب شدیدواسهالشم سبزرنگ رگه های خون داخلش بودبعدبه دکترمراجعه کردم آزمایش نوشت سفکسین دادباorsمصرف کردم تبش قطع شده ولی هنوزاسهالش آبکی سبزرنگه آزمایششم wbc-6-8نگرانم میشه راهنمایی کنید
- پیوست زینک پلاس
آقای دکتر فرمودید روزی دو سی سی ویتامین ؟کدوم ویتامین مت عرض کردم زینک پلاس بدم نیاز به ویتامین آد هست یا نه؟؟
- مدفوع نوزاد چرب
سلام مدفوع نوزادم چرب است
- وزن نوزاد
سلام نوزاد چهار ماهه من وزن 5500 گرم دارد که طی دوماه 500 گرم اظافه وزن پیدا کرده است ایا طبیعی است
- اسهال نوزادان
سلام خسته نباشید تر خدا جوابمو بدید پسرم یکسال نیمه هس اسهال استفراغ داره بردیمش دکتر دو روز بستری شد یکم بهتر شد اوردیم خونه دوباره هر چی میخوره استفراغ میکنه اسهالشم کامل خوب نشده بیحاله خیلی نگرانم ترو قران جوابمو بدید چکار کنم
- سرماخوردگی نوزاد
سلام خسته نباشید دختر شش ماهه ای دارم سرما خورده آبریزش بینی وعطسه و سرفه میکنه شربت سیتریزن دادم قطع نشده استامینوفن هم استفراغ میکنه نمیتونه بخوره شما چی تجویز میکنید
- سرفه
سلام دختر چهار ماهه ای دارم دو روزه واکسن چهار ماهگیش رو زدم الان بالا تنش داغه و دمای بدنش 37.2سرفه هم میکنه پایین تنه اش یخ ولی بالا تنه اش خیلی داغه چکارش کنم شیاف 125بهش زدم استامینوفن نمیخوره استفراغش میکنه
- زردی نوازد
یک ماهشه زردی دخترم برطرف نشده قطره بیلی ناستر هم میدم
- رفلاکس نوزاد
دخترم 75روزش یکماهش بودخیلی به خودش میپیچیدانقدربه خودش فشارمیاوردکه قرمزمیشدبردمش دکترتشخیص دادن رفلاکس داره داروهایی که تجویزکردن بی بی کر،کولیک،زانتاک وقرص باکلوفن بودقراشدتایکماه استفاده کنم ودوباره برای معاینه ببرمش ولی متاسفانه مطبشون تعطیل شده تاالان هم همونطورداروهاروتکرارکردم وتابه امروزادامه دادم نمیدونم بایدچیکارکنم، الان هم زورزدناش خوب شد فقط بالامیاره وتازگیهااب دهنشوبیرون میریزه ؤوزن گیریشم خوبه مشکلی نداره لطفاراهنمایی کنیدکه ازحالابه بعدبایدچیکارکنم،ممنون
- تفسیر آزمایش خون نوزاد
سلام وقتتون بخیر اقای دکتر در آزمایش پسرهشت ماهم MCH بیست وچهار بود MCVH هفتادوسه بود و نتروفیل 15 بود. مورد نگران کننده ای هست؟
- علایم کرونا
سلام دکترعلایم کرونادرنوزادچگونه بایدتشخیص دادواینکه میشه شربت سرماخوردگی به نوزادپنج ماه و15روزداداگه میشه چه اندازه ممنون
- عفونت ادراری
پسر ۲ماهه ای دارم که بعلت دردشکم ودلپیچه به متخصص اطفال مراجعه کردم ایشون گفتن به احتمال زیاد عفونت ادراری داره توآنالیز ادرار wbc=modaratودرکشت ادرار ۳۵هزار کلنی رشد کرده دکترش میگن باید ختنه بشه عفونت تایید شده،شربت نیتروفورانتیین هم ۱ccهر۸ساعت تا۱۰روز بخوره واقعا نمیدونم باید چه کار کنم....؟؟؟؟
- نخوردن شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر بچه من 5.5ماهشه یه هفته ای هستش که میل به خوردن شیرخشک آپتامیل پپتی جونیورش خیلی کم شده(البته از شروع زیاد میل به خوردن نداشت ولی در خواب میخورد ولی الن خیلی کم شده حتی درخواب هم کم میخوره) و بچم وزن کم کرده خیلی لاغر شده مدفوعشم از اون موقعی که آپتامیل پپتی جونیور رو استفاده میکنه (تقریبا 2 ماه) به رنگ سیز تیره و به صورت رقیق هستش میتونید زحمت بکشید بفرمایید چه باید بکنم ممنون از بزرگواریتون

