Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
سلام اقای دکتر پسزمو برم ۱۷ شهریور که پزشک شیفت شب یراش استامینوفنگذاشت قطره نه شربت که گف هر ۴ ساعت ۴ سی سی با گایوفنزیل ک من استارودادمچون تبش ۳۸ رو دو یا بعضی وقتا ۴ بودچیکارکنم بازم پایین نمیاد تبش .احساس خفگی داره پسرم
- ممنون میشم پاسخگو باشین
سلام .میخاستم بدونم این داروها برای نوزاد ۵ماهه که سرفه وتب داره و دکتر اورژانس تجویز کرده بخصوص آمپول هیدرو کورتیزون با اب مقطر تزریقی ۵سی سی ضرر نداره بقیه داروهای تجویز شده هم استامینوفن ۱۲۵شیاف.سرماخوردگی اطفال شربت.سدیم کلراید اسپری بینی.وایبو پروفن 100 ممنون میشم جواب بدین راستش از دادن این داروها به نوزاد میترسم مخصوصا از آمپول که تجویز کردن
- غدای کمکی
با سلام نوزاد هفت ماهه چه غداهایی میتونه بخوره ؟و چند وعده در روز
- لرزش لب و پا
روز ۴۳ روزه لب پاین بچه گهگاهی می لرزه .و هر دو پا بچه هم گهگاهی می لرزه میشه لطفا بگید برای چی هست ؟
- مولتی ویتامین
سلام اقای دکتر برای نوزاد چهار ماهه مولتی ویتامین خارجی میخوام بدم چه مارکی پیشنهاد میکنین؟قطره ی آد رو به خاطرطعمش استفراغ میکنه و نمیخوره ، مولتی ویتامین مزه ش شیرین باشه. ممنون
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
زردی نوزاد ۱۵ روزه هستش
- آلرژی
باسلام وخسته نباشیدببخشیدتست آلرژی برای نوزادچگونهذهست ودرچندماهگی بایدانجام بشه بعدنوزادی که رفلاکس داره میتونه ازچهارماهگی غذای کمکی شروع کنه ممنون
- مدفوع آبکی
دخترم الان۴۰روزه هست،تقریبادوهفته ای میشه ک روزی۴تا۵بار مدفوع میکنه و مدفوعش آبکی و بعضی مواقع سبز رنگ وبعضی مواقع دیگر زردرنگ هست،از شیرخودم و شیرخشک نان تغذیه میکنه،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- غذای کمکی
سلام خسته نباشید میتونم به نوزاد 8 ماهه ام زرده تخم مرغ با ماست مخلوط کنم ؟؟ زرده تخم مرغ با چیز دیگری نمیخوره ،،ممنون
- استفراغ نوزاد ۸ ماهه
نوزاد ۸ ماهه من روزی یکبار استفراغ میکنه و با توجه به سنش ۷/۵۰۰ کیلو بنظرتون مشکل گوارشی چیزی داره
- شیر خشک
سلام آقای دکتر. خدا خیرتون بده که به سوالات ما جواب میدین. دختر ۲ ماهه ای دارم که به خاطر آلرژی ۲ روزه شیر خودمو قطع کردم و بهش شیر خشک ببلاک HA میدم. مشکل اینجاست که هر ۲ ساعت فقط یک پیمانه شیر میخوره و بیشتر قبول نمیکنه یا کمی بالا میاره. آیا این میزان به تدریج زیاد میشه یا باید شیر خشکشو عوض کنم؟ احساس میکنم نفخ داره معده اش با باد پُر میشه و شیر رو به سختی هضم میکنه. آیا شیر خشکی هست که هضمش راحت تر باشه و نفخ کمتری داشته باشه یا اینکه باید همچنان صبر کنم تا مقدارش کم کم زیاد بشه؟
- درباره تشنج نوزاد
باسلام خدمت پزشکمحترم،من یه دختر۲۱روزه دارم که ۳۵ هفته بدنیا اومده گاهی اوقات توی خواب تنفسش به شماره میفته مثل ۴یا۵ تا تنفس عمیق وچشماش لرزش داره وقتی جابجاش میکنم این علایم ازبین میره میخواستم بدونم اینا علایم تشنجه؟اگه هست چیکار بایدکرد؟
- رفلاکس
سلام پسرم ۷ ماهشه و بردمش دکتر گفت الرژی داره و رفلاکس و حساسیت به پروتئین گاوی براش دارو نسخه کرد و شیر خشک اپتامیل پپتی جونیور داد و گفت تا سه هفته غذا بهش نده اما الان هم برمیخوره و هم اسهال سبز و بد بو شده آیا شیر خشک رو عوض کنم و اگر بهش غذا ندم مشکلی براش پیش نمیاد؟؟؟
- تغذیه کودک رفلاکسی
سلام خسته نباشید.آقای دکتر نوزادم ۴ ماه و ۶ روز هستش یه صدایی از گلوش میومد مثل جیز.بعد بردم دکتر گفتن رفلاکسه سونوگرافی دادم گفتن رفلاکس خفیف داره.براش ساشه امپرازول روزی یک بسته پودر و گفتن قاطی دو سه قاشق آب کنم بهش بدم آیا درسته قاطی آب؟؟با شربت آنتی رفلاکس باریج حالا مرددم میگم بدم بخوره؟؟
- شربت افاکسیم به نوزاد ۶ ماهه
با سلام و خسته نباشید. شربت آفاکسیم ۱۰۰ که دکتر برای نوزاد ۶ ماهه با عفونت شدید و مشکوک به کرونا تجویز کرده هر ۱۲ ساعت، پنج سی سی. من به اشتباه ۶ ساعته دادم. لطفا بفرمایید که خطرناک نیست؟؟ خیلی نگرانم ممنون میشم
- واکسن چهارماهگی
با عرض سلام و عرض خسته نباشید خدمت دکتر محترم من یه دخترم هفت روز پیش واکسن چهارماهگی زدم اما متاسفانه از روز اول پای راستش سفت اندازه ی نخود و قرمز شده چیکارکنم که بره اما درد نداره فقط سفت و قرمز شده ممنون میشم پاسخ بدید
- قطره
سلام دکترببخشیدبهبچه۸ماهم قطره آدزیرمیدم قطره مولتی ویتامینوبدم یاقطعش کنم؟
- شیرخشک
سلام آقای دکتر. بچه ای که به پروتئین گاوی آلرژی داره بعد از یکسالگی بازهم باید شیرخشک آلرژیک بدیم بهش؟ فعلا آپتامیل پپتی میخوره. شماره ۲
- حساسیت
سلام اقای دکتر دخترم ۸ ماهشه و ب اندازه ی نخود خربزه بهش دادم وی کمم خودشو میک میزد تا ابشو مزه کنه بعد فکرکنم حساسیت کرده دورمقعدوبیرون واژن قرمز شده چ کارباید بکنم؟؟باپماد خوب میشه؟؟چ پمادی خوبه لطفا راهنماییم کنید ممنون
- غذای سفره
سلام آقای دکتر دهترم ده ماهشه غذاش سوپ و فرنی آردبرنج یا نشاسته میخوره روزی سه وعده ده قاشق مرباخوری سوالم اینه که تو چه سنی باید غذای سفره روبخوره چون غذاهاشو فقط میکس شده میخوره وقتی له میکنم میریزه بیرون اخم میکنه بهداشت میگه اواخر یازده ماهگی ولی اصلا آمادگی غذای سفره رو نداره

