Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- پوسته های سر نوزاد
سر نوزاد چهار رو نیم ماه م پوستهای سفیدی داره که وقتی میربزه چند تار مو هم میریزه میخواستم بیینم ریختن مو و وجود این پوسته ها در این سن طبیعی؟؟
- زورزدن نوزاد دختر هنگام ادرار
دخترم ۳.۵ ماهه است.حدود ۴۰ روزه متوجه شدم موقع ادرار زور میزنه.ولی هیچ گریه و ناراحتی دیگری نداره.فقط موقع دفع ادرارزور میزنه.البته بگم دخترم انوس بسته بوده و یک روزه بود که عمل شد.حالا چیکار کنم لازم است کاری بکنم.یا طبیعیه
- کاهش اشتها
سلام دخترم شش ماهشه مدتیه به شیرخشک کم اشتها شده خیلی کم شیرمیخوره هردوساعت 60 میل میخوره نمیدونم چرا
- خونریزی از بعد ختنه کردن
سلام خدمت دکتر عزیز من پسرم که 40 روز داشت به روش حلقه ختنه کردیم بعد از ختنه هیچ خونریزی نداشت ولی حدود نیم ساعت بعد خونریزی شدید داشت بلافاصله به دکتر مراجعه کردم گفتند به علت گریه زیاد یکی از مویرگهای زیر آلت پاره شده است که باید آن را سوزاند و این کار را انجام داد. حال این دغدغه ذهنی برای من و مادرش ایجاد شده که با سوزاندن آن مویرگ مشکلی اعم از مشکلات جنسی، نعوظ و ... برای آینده پسرمون بوجود نمیاد؟؟؟؟
- رفلاکس
دخترمن نزدیک سه ماهشه به شدت استفراغ میکنه و داروی زانتاک و موتیلیوم و کولیف مصرف میکنه و بصورت مقطعی خوب میشه و بازهم شدت پیدامیکنه رژیم غذاییم لبنیات گوشت گاوو گوساله مرکبات خربزه انگور توت فرنگی رب گوجه هست ولی بازهم تاثیری نداره خس خس هم داره دیگه نمیدونم بایدچیکارکنم ک دخترم درمان شه
- زردی نوزاد
سلام جناب دکتر، شرمنده پسر من 4 روز هست به دنیا اومده وزنش 3300 کیلوگرم میباشد قدش 55 سانتیمتر می باشد الان زردیش 10.2 میباشد آیا نیاز به دستگاه داره یا بستری. ممنون میشم جواب بدین. متشکرم
- جوش اطراف سینه
سوال وقت بخیر. .من دخترم ۱۰ ماهشه از اوایل ۴ ماهگی در دو طرف سینه اش ۱ حالت جوش سر سفید پیدا کرد تا الانم که ۱۰ ماهشه هموجور باقی مونده ایا نیاز به درمان و پیگیری داره ؟
- صدای سشوار
سلام آقای دکتر من برا بچم که کولیک داره از فاصله حدود ۱/۵ متری صدا سشوار روشن میکردم آیا باعث آسیب به شنوایی میشه؟ یا مثلا یهجا که مثل مهمونی همه با صدا بلند حرف میزنند باعث آسیب به شنوایی میشه؟
- ویروس
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۵ماهه بود که یک روز از خواب که بیدار شد بالا میورد بهش شیرم دادم بلافاصله بالا آورد این بالا آوردن اینقدر زیاد بود توی دوساعت ۲۰دفعه اووغ میزد و بالا مییورد دکتر ک بردم گفت ویروس اومده تو بدنش و گفت یکمم تب داره و ممکنه اسهال بشه. آمپول تهوع با استامینوفن و پودر کیدی لاکت اینارو دادم بالا اوردنش کمتر شد ولی قطع نشد که دکتر بهش شربت تهوع داد ولی بازم بالا میورد روزی. ۴بار. بعد از ۵روز دوباره دکتر بردم شربت دیمترون داد بازم اووغ میزده و بالا میاره شیر خشکشم عوض کرد ببلاک arمیخوره و قطره داد که تو نت خیلی عوارض داشت که بچه تشنج میکنه و.. من ترسیدم ندادم بهش الآنم روزی دوبار بالا میاره قطره پدی لاکت میخوره ۵ قطره ولی تاثیر نداشته روش کمبود وزنم داره ۵۰۰گرم شکمشم ۵بار در روز کار میکنه وزن تولد ۳۳۰۰ بوده ۲۷ دی ب دنیا اومده و موقع نوزادی ریفلاکس نداشته حالا کمکم کنید آقای دکتر چی بدم بهش این بالا آوردن قطع بشه بالا اوردنش پرشی بچم خوب وزن بگیره و اینقدر دفع داره طبیعیه
- تداخل مصرف زينک با آهن
سلام آقاي دکتر آيا اينکه مي گويند بين مصرف زينک و آهن بايد فاصله ي 12ساعته باشد درست است؟؟براي کودکان هم اينطور است؟اگر همزمان داده شود باعث ميشود به خوبي جذب نشوند؟؟
- قطع نشدن تب بعد از یک هفته
سلام هفته پیش دختر هفت ماهه ام سرما خوردتا سه روز تب ۳۹ درجه داشت که اصلا کنترل نمیشد ایبوپروفن.پلارژین و زیمکسیر استفاده کردم الان بعد یک هفته هنوز تب خفیف داره.ایا نیاز به ازمایش داره؟ممکنه عفونت داشته باشه
- اسهال
سلام دختر من دو ماه و بیست و پنج روزشه دو روزه مدفوعش خیلی آبکی شده تعداد دفعات دفعش هم زیاده شده شیر خودمو بهش میدم ،باید چیکار کنم؟
- شربت
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسر نه ماهه ی دارم چند وقت پیش سرماخورده بود بردمش دکتر ب جز داروهای مورد نظرکه بهش داد شربت آرژی پلاس یوروویتال و شربت زینک پلاس یوروویتال بهش داد روزی یک سی سی وزنش هم هشت کیلوونهصد میخواستم بدونم آیا بهش بدم چون من بهش قطره مولتی ویتامین پدیابست و قطره اهن پرودرال میدم میشه راهنمایی بفرماید ممنون میشم باتشکر
- خوردن میوه
سلام آقای دکتر من دخترم ۶ماهش تموم شده یک هفته میگذره آیا میتونم بهش مقداری موز و مقدار سیب و آب پرتقال بدهم؟؟؟
- مسمومیت
دادن بیسکوییت مادر با اسانس عسل به کودک شش ماهه ضرر دارد و ایجاد مسمومیت میکند؟
- عرق کردن ..
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم یازده ماهشه وقتی میخوابه تمام بدنش سرده و عرق میکنه بهش قطره ویتامین و آهن هم میدم علتش چی هست ؟
- دررابطه با گرانولوم ناف
- کم اوردن تنفس در موقع گریه
پسر سه ماه و نیم ما دو بار از گریه شدید با حرص تنفسش در حد قطع شدن رفت و رنگش سفید شد را درمانش چیست؟ ممنونم
- سرفه کودک ۲۶روزه
بچه من ۲۶ روزه هست از امروز سرفه همراه با خس خس داره چکار کنم.
- شروع غذا
سلام آقای دکتر دخترم ۶ ماه و ۵ روزشه براش غذا کمکی سرلاک برنج شروع کردم اما نمیدونم چرا همش استفراغش می کنه

