Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مصرف شیر خشک
سلام آقای دکتر من بچه م وارد چهار ماهگی شده و خودم شاغلم.شیر خشک نان ،ببلاک رو بهش دادم که اصلا دوست نداشت و نخورد.جدیدا آپتامیل گرفتم که با خوردنش جوش میزنم که با زور و بی میلی میخوره ممنون میشم کمکم کنید
- مدفوع ابکی وزرد رنگ.بی اشتهایی
سلام خسته نباشید.دخترم دوماهشه الان دوروزه در حد دوسه بار مدفوع میکنه زرد رنگ و ابکیه و گاهی بویی بد میده.کمی هم بی اشتها شده به زور شیر میخوره. شیر خودمم سیرش نمیکنه گاهی شیر خشک میخوره اونم به زور.از روز اول که بدنیا اومد سرفه و عطسه داشت الان یکم بیشتر شده گاهی هم انگار یه چیزی تو دهنش مزه مزه میکنه.دکتر زیاد بردم جوابی نگرفتم ممنون میشم کمکم کنید.
- شربت دیفن هیدرامین
سلام اقای دکتر به نوزاد شش ماهه میشه شربت دیفن هیدارمین داد؟
- اگزما نوزاد سه ماهه
سلام خدمت دکتر گرامی پسرم سه ماهشه از بدو تولدش صورتش قرمز میشد یه ساعت شدید هستش یه ساعت کاملا محو میشن چند بار دکتر بردمش از روصورتش تشخیص حساسیت پروتئین گاوی دادن بدون آزمایش البته رژیم گرفتم اصلا لبنیات نخوردم شیرخشک پپتی جونیور میدم اصلا تغییری نکرده دکتر صورت پسرم خیلی اذیتش میکنه همش میخارونه بدتر میشه دکتر ازتون خواهش میکنم یه پماد بگین من بگیرم بلکه اگزماش کمتر بشه بچم کمتر اذیت بشه
- گرفتگی بینی و خس خس کردن
باسلام دخترم شش ماهو نیمه و از امروز بینی هاش کیپ شده آبریزش هم داره و دماغش هم رنگه سبز روشنه کمی هم سرفه میکنه،تقریبا یکماه پیش هم اینجور شد بردم دکتر گفت آلرژیه،الان چکار کنم؟میتونم کمی ویکس بمالم روی دستمال و بذارم بالای سرش تا بینیش باز بشه؟آخه نمیتونه شیر بخوره قطره سدیم هم فایده نداشته
- علت بودن مخاط خونی در مدفوع شیرخوار
سلام اقای دکتر هسته نباشید پسرم سه ماهو نیمشه الان ده روزه که سینه خودمو پس زده کلا شیرمو نمیخوره و شیرخشکی شده،از اونجایی هم که رفلاکس داره شیر خشک ببلاکar بهش تا چهار روز دادم ولی بشدت شکمش دچار یوبست شده که با گریه و جیغ دفع میکرد،بعدش عوض کردم شیر خشکشو و آبتامیل معمولی بهش یه پنج شش روزی هست که میدم ولی بچم همش بیقراره و زور میزنه و تعداد دفعات مدفوعش به هفت هشت بار رسیده در صورتی که قبلش روزی یکبار بود و اینه الان دو روز مدفوعش مخاطی شکل شده و دوبار هم توی مدفوعش مخاط خونی دیدم و باسنشم بشدت سوخته،علتش چی میتونه باشه بعضی ها گفتن آلرژی به پروتئین گاوی و شیر خشک مخصوص میخواد ولی گیر نمیاد شیر خشک HA شما چه شیر خشکی پیشنهاد میدین؟ اصلا علتش همین آلرژی یا چیز دیگست؟ ممنون از وقتیکه میذارید
- روش مصرف اموکسی سیلین
برای نوزاد ۱ سال و سه ماه با وزن ۹ کیلیو و نیمم چه مقدار شربت اموکسی سیلین ۱۲۵ مصرف شود
- شربت استامینوفن سوسپانسیون پاراکید
پسرم ۴ماهش هست و واکسن زده شربت استامینوفن گرفتم نمیدونم چه مقدار بدم چون قبلا قطره دادم الان داروخانه شربت بهم داد لطفا راهنمایی کنید وزنش ۸.۵ هست ممنووون
- سوپ ۶ماهه
سلام آقای دکتر توی سوپ میتونم از مرغ و لوبیاسبز استفاده کنم؟ پسرم ۶ماه و ۱۶ روز داره
- استفاده از پوآر بینی در نوزادان
سلام وقت بخیر،نوزاد ۴ماهه دارم سرماخورده شده و برای تخلیه بینی از پوآر استفاده میکنم اما وقتی در بینی چپ قرار میدم کیپ میشه و اصلا باز نمیشه که تخلیه صورت بگیره،آیا خطرناکه و استفاده نکنم؟میترسم برای مغز بچه خطرناک باشه
- ریفلاکس
سلام آقای دکتر برای پسر شش ماهم برای رفلاکسش میتونم عرق نعناء بهش بدم نحوه مصرفشم توضیح بدید ممنون
- رفلاکس سرماخوردگی غذای کمکی
سلام آقای دکتر ممنون ازوقتی که میذارید دخترم پنج ماهو دوروزشه یه هفتس که سرماخورده رفلاکس داره ودارومیدم کل یه هفته روازشیرخوردن افتاده سرفه های خلط دارمیکنه وآبریزش بینی داره بهش آموکسی سیلین125وقطره پلارژین میذم آیاشی نخوردنش بخاطرسرماخوردگی میتونه باشه؟واینکه میخوام غذای کمکی شروکنم نمیدونم چی بدم میگن فرنی وحریره بادوم رفلاکس وبدترمیکنه چندباری بهش پوره هویج دادم امانمیخوره چندباریم سیب زمینی امتحان کردم بیرون رویش زیادشد.بااینکه شیرخیلی کم میخوره وادرارش خیلی کم شده ولی هرروزچندین بارمدفوع میکنه این طبیعیه؟گاهی اسهال گاهیم طبیعی
- سلام نوزادم سه ماهه نیم داره نمیتونه مدفوع کنه
- بیش فعالی
سلام،دخترم نه ماهه هستش، بسیار پر جنب وجوش هستش،شبها تا ساعت دو شب نمیخوابه وکلی باهاش کلنجار میریم تا بخوابه، تو خواب هم خیلی غلت میزنه و چندین بار بیدار میشه، در طول روز هم خیلی بیقراری میکنه و وعصبانی هستش، معمولاً هر چیز دستش میدیم با عصبانیت پرتاب میکنه و خیلی نق نقو هستش، دکترش معتقده که این نوع تیپ شخصیته و جز نوزادان باهوش وهیجانی هستش، ولی به نظرم این رفتارها ممکنه نشان دهنده مشکل باشه، آیا میتونه نشانه بیش فعالی باشه ویا مشکل دیگه ای باشه، البته یک مدت یک نوع حرکات لرزشی خفیف داشت که بردیمش متخصص مغز واعصاب کودکان خانم دکتر بید آبادی،ایشون نوار مغز گرفتند وگفتند که سالمه و تشنجی در کار نیست و این یک حالتی هست به اسم شادرینگ که خود به خود برطرف میشه، البته لرزش ها برطرف شده ولی بدخلقی و بدخوابی همچنان هستش، آیا این میتونه در آینده تبدیل به بیش فعالی بشه؟
- سوپ نوزاد
با سلام آیا به سوپ نوزاد هفت ماهه پیاز هم میزنند؟
- سرفه نوزاد ده روزه
سلام نوزاد دختری دارم که روزی چهار تا پنج تا سرفه میکنه گاهی هم عطسه میکنه آبریزش بینی و تب هم نداره میخواستم بدونم این سرفه نشانهی بیماریه؟
- اب دهان
سلام کودک ۴۵ روز دارم احساس میکنم اب دهانش از حد معمول خیلی خیلی بیشتر کشدار هستش ایا از نظر شما میتونه نشانه مشکل خاصی باشه؟ ممنون از وقتی ک میزارید🙏🏻
- ریفلاکس
سلام دکترتوروخداکمکم کنیدبایه شوهرزورگوگرفتارم نمیذاره بچه روببرم دکترریفلاکس اذیتش میکنه یبارباچقدالتماس بردمش دکتربراش قرص اس امپرازول۲۰صبحهانصف نوشته که اونم نخورده بالامیاره چکارکنم خس خس سینه خیلی داره خیلی دلم میسوزه خدااجرتون بده خیرببینیدکمکم کنیدیه قطره ای چیزی معرفی کنیدپسرم تو۸ ماهگیه ۸کیلووزنشه ممنون میشمودعاتون میکنم
- خواب نوزاد سه ماهه
نوزاد سه ماهه دارم که نارس بوده ودر هفته 32 به دنیا امده بیشتر از 19 ساعت میخوابد ووقتی که بیدار است فقط گریه میکند .با بغل کردن وهرکار دیگری گریه اش اروم نمیشه چکارباید بکنم
- یبوست
سلام پسر من ده ماهشه از شش ماهگی که غذای کمکی شروع کردم یبوست گرفته .مدفوع و بعد از یه هفته تا ده روز انجام میده .این دفعه پانزده روز مدفوع نکرد شیاف گذاشتم .روغن زیتون بادام دادم .شربت نی نی لایک دادم بردم دکتر شربت لاکسی ژل داده موردی ندارد بدم بهش .نمیدونم چکار بکنم که خوب بشه

