Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قطره سیپروفلوکساسین چشمی
سلام خسته نباشید.اقای دکتر پسرم یکسالش هست و چشمش عفونت کرده آیا استفاده از قطره سیپروفلوکساسین چشمی برای کودک یکساله مجازه؟
- قبضیت
سلام دخترم دوماه و۵ روز مدفوع نکرده برایش شربت لکتروز داد اما فایده نکرد باز شافت کرد علانم باز ۶ روز شده مدوفوع نکرده چی کار کنم
- بی اشتهایی و یبوست
سلام آقای دکتر. پسرم 13ماهشه الان حدودا 10روزی میشه که تمایل به غذا خوردن نداره، فقط شیرخشک میخوره وزنشم خیلی پایین اومده هفته قبل حالت سرما داشت ولی الان نه عادیه اما امروز دوقاشق غذا دادم که رفت قورت بده انگار دردش اومد و رفت جلوتر همه رو بالا آورد، ضمنا الان 4_5روزیه که یبوستم داره و بدخلقم شده، تورو خدا بهم یه راهکار بدین 😭🥺
- توقف رشد کودک
با سلام. پسرم ۴سال و نیمه رشد قد و وزنش نزدیک یکساله تقریبا ثابته ازمایشاش کاملا سالمه نزدیک یکساله یبوست داره و تقریبا ۶ماهه چند روز یبار بهش پیدرولاکس میدم ک خیلی کمکش میکنه. قدش ۱۰۳ وزنش ۱۶ونیم. چند هفته س ب توصیه متخصص تغذیه بهش سانستول و استئوکر میدم فقط نیم کیلو اضافه کرده بنظر شما کدوم مکمل برای وزندهی مناسبه؟ غذا هم متوسط میخوره
- کهیر بعد از واکسن ۱۸ ماهگی
سلام وقت بخیر ۲ هفته بعد از زدن واکسن ۱۸ ماهگی دخترم،کل بدنش کهیر میزنه،الان حدود ۲ ماه هست اینطوریه،شربت نئوتادین و هیدروکسی سیزین هم افاقه نکرد،کل آزمایشهاش هم نرمال بود،ولی متأسفانه همچنان همونطوره،خود ب خودی ظاهر میشه و بعد از چند ساعت برطرف میشه،خارش هم داره،چیکار باید انجام بدیم؟مشکلش چی میتونه باشه؟ ممنون از راهنماییتون
- گلودرد
آخه بهش ميدم زودي خوب ميشه الانم تعطيلات هم هستش نميتونم دكتر ببرم گلوش خلط داره شديد
- عرق سر
سلام آقای دکتر بچه 9ماهه دادم جنب و جوش میکنه یا گرمش میشه سرش خیلی عرق میکنه دکتر هم مبگه سالمه آزمایش خون هم داده بودم مشکلی نداشت . مولتی ویتامین و قطره اهن هم میخوره . الان یه جا خوندم بچه ای که سرش عرق کنه زیاد باید وینامین د3 بخوره . درسته یانه ؟چه جوری استفاده کنه
- خلط گلو
سلام آقای دکتر بچه 9 ماهه دارم دوروز پیش ابریزش بینی داشت دکتر بردم قطره بینی و شربت لوراتادین داد و کفت سرماخوردگی خیلی ضعیفه . الان آبریزشش خوب شده فقط سرفه هاش بعصی وقتها خلطیه آیا باید شربت خاصی استفاده کنه ؟
- کودک یک سال و ۴ ماهه دارم و اکنون نیز باردارم …ایا میتونم شیر دادن به کودکم رو به خاطر بارداریم قطع کنم و شیر خشک به او بدم؟
قطع شیر کودک یک سال و ۴ ماهه به واسطه بارداری مجددا آیا جایز است؟ شیر خشک میشه جایگزینش کنم؟ چه مارکی؟
- یبوست
سلام آقای دکتر پسرم توی 10ماه هست شکمش هر روز یک بار کار میکنه ولی یبوست داره همیشه چیکار میتونم بکنم که بهتر بشه؟ چیز خاصی باید بهش بدم بخوره؟ یا غذایی رو حذف کنم؟
- شربت
سلام دخترم نزدیک دوسالشه با وزن ۱۱کیلو چقد شربت آزیترومایسین ۱۰۰بهش بدم.ممنون
- آیا برگشت تب بعد از ۶ روز از قطع تب طبیعی است در کودک ۶ ساله
- رفلاکس معده
سلام ببخشید پسرم ۲ سالشه و خیلی مدت طولانی هست که مدام سرفه میکنه بعضی وقتام بالا میاره چندبار دکتر بردیم و چرک خشک کن و شربت سرفه و شربت آلرژی خورده ولی اصلا خوب نشده بعضی وقتام عطسه و سرفه باهم داره بعضی غذاها که چرب یا تند باشه سرفه هاشو خیلی شدیدتر میکنه گاهی بهش دمنوش اویشن میدم ولی زیاد تاثیر نداره فرداش دوباره همون جوری میشه
- ضد تهوع
سلام. كدام ضد تهوّع مناسب دوران شيردهي است ؟ (بچم يك سالشه)
- وزن کودک
با عرض سلام دختر من هجده ماه هست از موقع تولد شیر خودمو میخوره وزن تولد ۱/۹۷۰ وزن یک سال و نیم ۷/۲۰۰ رزنش کمه . میتونم شیرخشک نیدو قرمز رنگ بهش بدم . برای این که وزن بگیره اهن و مولتی وزینک بهش میدم اصلا وزن نمیگره ازمایشاتش سالم بودره
- سرماخوردگی دخترم سه ساله عفونت ریه
دخترم سرما خورده شدید سرفه میکرد بردم دکتر متخصص ریه شربت آموکسی کلاو و۱۴تا جنتمایسین داد روزی دوبار گفت ریه کودکتون عفونت کرده من هم ۵تا از آمپول هارو زدم اما بعد از مطالعه تو دلم شک افتادلطفا راهنمایی کنید ممنون در ضمن دکتر بدون گرفت هیچ عکسی از ریه دخترم گفت ریه عفونت کرده و گفت از ۱۰تا ۴ریه اش عفونت کرده ممنون میشم راهنمایی کنید
- وزن گیری بچه
با سلام وخسته نباشید خدمت شما پسر من دوسالگی بر حسب حرف بهداشت قدش ۸۲ و وزنش ده ونیم بود که خودم قدشو گرفتم ۸۵ بود ولی پسرم چند ماه فقط شیر خودمو میخورد اصلا غذا نمیخورد از شیر گرفتمش از اون موقع چهل روز میگذره بچه وزنش به یازده وچهارصد رسیده به نظر شما پسرم مشکلی داره یا بخاطر بد غذا بودنش بوده در ضمن خودمم بچگی از لحاظ قدی ریز بودم ولی الان قد من و شوهرم ۱۶۳ و ۱۸۰ هست به نظر شما جای نگرانی هست البته بچه ام قطره اهن و اد و به زور میخورد بیشترشو میداد بیرون لطفا جواب بدید خیلی نگرانم امکان دکتر رفتنم ندارم
- واکسن
پسرم دیروز واکسن 18 ماهگی ش پاش رو زدم وقتی اومدم خونه دیدم ابله مرغان گرفته آیا مشکلی پیش نمیاد براش
- خواب
سلام پسرم دوسال چهار ماهش چه دیربخوابه چه زود تاصبح دوسه باربیدارمیشه.گاهی یه نق گریه هم میزنه گاهی میشینه دوباره درازمیکشه یا اینکه میگه روپا بخوابون.نصف شب بایدپاشم بزارمش روپام..صبح ساعت ۶تا ۱۰دیگه خوب میخوابه.. آیا طبیعیه یا دلیل دیگه داره ممنونم
- الرژی
هنگامی که میخوابه سرفه هاش شروع میشه

