با عرض سلام خدمت دکتر گرامی
نوزاد من نزدیک به دوازده روز است که وارد هفت ماهگی شده است. در طول این دوازده روز حریره ی بادام به او داده ام. آیا من میتوانم فرنی با شیر را این ماه به او بدهم؟ و آیا باید از شیر گاو استفاده کنم یا شیر پاستوریزه؟
با تشکر از راهنمایی شما
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زینک
با سلام ایا زینگ سولفات باز شده تا چند ماه قابل استفاده است
- علت زور زدن و باد معده نوزاد و مدفوع نکردن چند روزه نوزاد
- شیرخشک
سلام خسته نباشید دخترم 4ماهه ست از 3ماهگی هر شیرخشکی دادم نخورد فقط توی خواب شیرمیخوره امروز بهش شیرخشک رقیق دادم بجای 60سیسی آب 2پیمانه 90سیسی آب 2پیمانه ریختم شیرشو خورد آیا ضرر داره یا نه؟
- حساسیت
سلام اقای دکتر دخترم ۸ ماهشه و ب اندازه ی نخود خربزه بهش دادم وی کمم خودشو میک میزد تا ابشو مزه کنه بعد فکرکنم حساسیت کرده دورمقعدوبیرون واژن قرمز شده چ کارباید بکنم؟؟باپماد خوب میشه؟؟چ پمادی خوبه لطفا راهنماییم کنید ممنون
- اسهال
دکتر مدفوع کودک ۱۱ماهه چندبار در روز باشه اسهال محاسبه میشه...من دخترم بیمار شماست الان بخاطر نارنجی و قرمز بودن شهرها و پلاک فومن نمیتونم بیارمش پیش شما... تازه دندون درآورده ...الان نزدیک یک هفته س روزی دوبار مدفوع خیلی شل داشت...با بعضی اوقات یکم بدنش داغ میشد .امروز ۴بار دفع داشت و یکم سرش گرم شد...به نظرتون بخاطر دندان هستش؟
- رفلاکس نوزاد
باسلام.دخترم تازه ۳ ماهش تموم شده.شباتوخواب خیلی تکون میخورد.سرشومیده عقب توخواب.روصورتش دونه میزدوسرفه میکنه وسکسکه ومقعدش زخم شده.پیش متخصص اطفال بردمش که ایشون تشخیص رفلاکس دادن وآلرژی.به منم رژیم دادن که لبنیات.سویا.ماهی.آجیل.شیرینی وشکلات نخورم تاآلرژی ایجادنشه برای دخترم.به کوچولومم رانیتیدین دادن.خواستم نظرشمادکترمحترموبدونم.باتشکر.
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید من دخترم ده ماهشه سرفه های خلط دار میکنه دکترم بردم براش شربت فارمنتین تجویز کرد ولی بهتر نشده چیکار کنم چی بدم بهش؟
- تب ۳۸
سلام آقای دکتر پسرم ۱۱ماهشه بیمار خودتونه.دیروز از صبح یکمی داغ بود سر و زیربغلش غروب براش پاراکید گرفتم قبل اینکه بهش بدم یهو بیحال شد بدنش شل شد ولی چشمش باز بود بالاسرش نگاه میکرد چشماش میچرخید ترسیدم فوری رسوندم ۱۷ شهریور تبش ۳۸ بود اکسیژن هم خوب بود گفتن ببر خونه هر ۴ ساعت پاراکید بده .الانم دیشب تبش قطع شد کلا تا صبح مدام چک کردم کاملا بدنش سرد و خنک بود صبح بیدارشد یکمی گرم بود تب سنج گذاشتم ۳۷.۶ بود الانم دندونش خیلی اذیتش میکنه ماه قبل هم دندون بالا داشت در میومد یه روز تب داشت با قطره کنترل کردم خوب شد. اسهال استفراغ هم نداره دیروز غذا و شیرش رو هم خورد بنظر شما لازمه ببرم پیش خانم دکتر تبریزی ویزیت بشه امروز؟خودتون معرفی کردین در نبود شما
- عقب افتادن واکسن چهار ماهگی
سلام و خسته نباشید.امروز وقت واکسن چهار ماهگی دخترم بود بردمش بداشت گفتن بخاطر کرونا فعلا واکسن نمیزنیم.یک ماه دیگه بیارش.خواستم ببینم یک ماه عقب افتادن واکسنش مشکلی نداره؟
- مشکل دخترم
سلام .دخترمن ۲۴ روزه است چند روزه تو مدفوعس خون دیدم اولین بار بعد دادن ترنجبین دیدم در ضمن دهانش برفک داره پاهاشم به شدت سوخته الان دوروزهدارو مصرف میکنه بهتر شد اما همچنان تومدفوعش حالت خلط خونی کم دیده میشه دلیلش چیه ؟خیلی نگرانم
- درمان خلط
سلام آقای دکترخسته نباشید اگربا قطربینی خلط نوزادبرطرف نشدچه داروی خوبه برای نوزاد دوماه و هفدروز
- عفونت گوش
داروی مناسب برای عفونت گوش میانی نوزادسه ماهه
- عدم وزن گیری نوزادپنج ماهه
باسلام نوزادپنج ماهه ام باتوجه به اینکه وزنش ۵۵۰۰میباشد وباوزن ۲۶۰۰متولدشده ودوماهگی ۴۴۰۰بوده وازدوماه به بعد تاپایان پنج ماهگی وزنش ۵۵۰۰میباشد به متخصص اطفال مراجعه کردم ازچهارماهگی براش قطره میم وشربت زینک گلوکونات نوشت ولی هیچ رشدی نمیکنه درضمن فرنی روهم شروع کردم ویک کمی میخوره ونوزادازشیرخودم تغذیه میکنه وشیرم هم خوبه ولی به نظرم کمی ابکیه چکارکنم بچم وزن بگیره
- کجی لب نوزاد
آقای دکتر لب پایین نوزادم موقع خندیدن وگریه کردن کج میشه خیلی ترس دارم
- يبوست
سلام اقاي دكتر دخترم سي روزشه و پنج روزه يبوست داره تمام كارايي كه تو توضيحاتتون نوشته انجام دادم ولي نشد كم غذا هم شده و زور ميزنه واز طرفي شير خشك نان ١ ميخوره ميخواستم بپرسم شيرخشك ببلاك يا آبتاميل بدم براش خوبه ؟كدومش بهتره
- سرفه
سلام خسته نباشیدپسرم یک کاهش هست در طول روزدویاسه بار سرفه میکنه اونم تواین شرایط نگرانم لطفاً راهنمایی کنید
- سرماخوردگی ویروسی
وقت بخیر آقای دکتر. ببخشید شربت نئوتادین برای نوزاد ۹ ماهه ضرر دارد یا خیر ؟ دکترش گفته هر شب یک و نیم سی سی بدیم
- گرفتگی صدا
نوزاد دو ماهم سرما خورده صداشم گرفته برای گرفتگی صداش چیکار کنم آیا نگران کننده است
- صداگرفتگی نوزاد
سلام عرض احترام خدمت شما طفل نوزاد دارم 20روز می مشود بدنیاامد یک هفته بعد دچار صدا گرفتگی شد نزد دکتر اطفال بردم یک شربت مکسیپر برش داده اما صدایش بهتر نشد نمیدانم چیکار کنم
- شربت گریپ میکسچر
نوزاد۲ماهه دارم که ریفلاکس دار آیاشربت گریپ میکسچرمیتونم بهش بدم اشکال نداره؟

