نوزادسه ماهه ای دادم که درموقع شیر خوردن هردوپایش هر کدام جداگانه چند ثانیه میلرزد گاهی اوقات که با دست میگیرم آرام میشود احساس میکنم لرزش ها چند روزیس بیشتر شده لطفا راهنمایی کنید
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفراغ نوزاد
سلام بچه من یک ماهس کولیک دارد و زیاد شیر میخورد مثلا ساعت ۴ شیر خشک میخورد یک ساعت با گریه بازم شیر میخواد ک شیر خودمو یا بعضی وقتا شیر خشک میدم ۲روز زیاد استفراغ میکنه ایا مشکلخاصی هس یا نه
- درمورد غذای کمکی
سلام اقای دکتر وقت بخیر من پسرم ۵ماهش تموم شد میتونم غذای کمکی بدم بعدنمیدونم ازچی بایدشروع کنم برای برنامه غذایی باید بیام مطبتون؟
- کنده شدن ناخن
زیرناخنش انگار هوا وارد شده وامروز در حال کنده شدن هست
- سلام دکتر سوالم درباره قده لفاوین
پسرم ۸ماهو نیم هست تو خواب شب همش بدنشو کش میده دسشو میاره پیشش گوشش و کمرو پاهاشو قوس میده رفلاکس داره وزنش ۱۰ونیم هست وزن تولد۴کیلو از شیر خودم میخوره از ابتدای تولد این کارو میکرد تو ۶ماه نشست ولی اصلا چهاردسو پا نرفت و نمیره زود گردن گرفت و چندبار فقط خودشو ب پهلو انداخت هربارم رو شکم میذارمش بعد چند دیقه گریه میکنه برش دارم خیلی استرس دارم ارتباط چشمی خوبی داره سریع میخنده صداهارو زود دنبال میکنه ب اسمش سریع واکنش نشون میده منو پدرشو کاملا میشناسه دس میزنه و چندکلمه حرف میزنه مث ماما بابا عمو من از اوتیسم و نرمی استخوان میترسم استرسم برای این بیماریاس توروخدا منو راهنمایی کنید
- دفع نوزاد
سلام آقاي دكتر دختر ٦ ماهه من با شروع غذاي كمكي فرني يك روز درميان يك بار دفع داره قبلا كه فقط شير خودم رو ميخورد روزي سه بار دفع داشت راه حل چيست ؟بعد موقع دفع زور ميزنه
- سينه پهلو
سلام آقاي دکتر گرامي و مهربان امسال تمامي آدم ها آنفلانزا شديد و يا سرماخوردگي گرفتن من هم گرفتم که با رعايت بهداشت مواظب کودک يک ساله ي شيرخوار خودم بودم اما خودم هم سينه پهلو شدم دارم آنتي بيوتيک مصرف ميکنم و دخترم هم سرما شديد خورده که خيلي زياد خلط گلو و ترشح بيني داره بهش آنتي بيوتيک آموکسي سيلين 200 ميدم طبق گفته ي دکتر داروهاش رو ميدم براش نگرانم آيا با دادن آنتي بيتوتيک خوب ميشه عفونتش؟؟؟ترشحات بينيش خيلي خشک تر شده بهتر شده و سرفه هاش هم کم تر شده خداروشکر تازه 2روزه ميدم آيا اگر تا يک هفته آموسي بدهم بهش خوب خوب ميشود؟؟؟
- درمورد آبسه واکسن
سلام و خسته نباشید من واکسن 4 ماهگی دخترم رو 20 همین ماه زدم براش و بعد از دو روز قرمزی و ورم داشت دیروز که روز 5 بود بعد از واکسن دیدم جای تزریق واکسن سفید شده بردم متخصص تخلیه کرد براش گفت آبسه کرده و بهم سفکسیم داد دخترم وزنش 6550 هست بهم گفته هر 6 ساعت 5 سی سی بهش شربت بدم میخاستم ببینم مشکلی نداره این میزان برا این وزن و تعداد در روز
- شربت اموکسی سیلین
سلام وقت بخیر نوزاد دوماهه ام سرفه میزد بردم دکتر بهش اموکسی سیلین ۱۲۵ داده هرهشت ساعت دو ونیم سی سی ۳روز بهش دادم اما الان شنیدم که برای بچه این سن نباید اموکسی بدیم ومیزانش هم زیاد هست حالا ازنگرانی دارم میمیرم چکار کنم
- جوش زدن ناحیه تناسلی
پسرم چهارماه و چهار روزش هست ،دور آلت تناسلیش جوش های ریز زده،حالت گرمی ،سر سفید نیستن،فقط در آلت تناسلیش هست،خیلی زیاد هم نیست،علتش چی هست.ممنون میشم راهنمایی کنین
- قطره آهن و مولتی
سلام وقت بخیر خسته نباشین ببخشید آقای دکتر من از 6 ماهگی تا الان که پسرم 10 ماهشه قطره ی آهن لیپوزوفر میدم 15 قطره میدم بهش میگن لیپوزوفر آهنش کنه باید 2 سی سی هرروز بدی، الان چن قطره بنظرتون بدم؟ و اینکه کنار قطره ی آهن، مولتی ویتامین هم بدم بهش؟ چه مولتی ویتامینی خوبه؟ با تشکر از وجود و راهنماییتون 🌹🙏
- سونوگرافی
سلام دکتر برای نوزادم سونو هیپ دوطرفه موقع معاینه در بیمارستان نوشته اند درحالیکه با سر به دنیا امده و مشکلی در سونوگرافیهای بارداری نداشته ممکن است اشتباه شده باشه؟ چرا بنظرتون نوشتن؟میشه بگسد چیه و اگر مثبت باشه باید چکار کرد
- سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه
سلام خسته نباشید دخترم چهار روزسرفه میکنه سینش چرک کرده تازه چهارماهه میشع دکترآزیروسین 200 دس لوراتادین نیوتادین و استامینوفن داده ولی خوب نمیشه BEsonE50هم داده
- غذاي کودک
سلام آقاي دکتر دخترم داخل 10ماه است و از سوپ و فرني بدش اومده پوره سيب زميني هم زياد نميخوره اما غذاهاي سر سفره ميخوره ميخواستم بدونم اشکالي داره به جاي 12ماه از الان بهش غذاهاي سفره بدم؟؟چون غذاهاي خودش رو اصلا نميخوره
- ضربه زدن به اسباب بازي
با سلام دختر من فردا چهار ماهه ميشه. اما هنوز نميتونه به عروسك ها ضربه بزنه و اصلاً تلاشي براي رسيدن به عروسك نشون نميده. دستش رو ميخوره و به اسباب بازيها فقط نگاه ميكنه.آيا اين حالت طبيعيه؟ بقيه واكنش ها از جمله نگاه كردن ، دنبال كردن، واكنش به صدا، لبخند، خنديدن، غلت زدن را انجام ميده. اما نسبت به بدست آوردن اشيا روبروش هيچ تلاشي نميكنه. اين واكنش تا چندماهگى بايد بوجود بياد؟
- دارو برای سرما خوردگی نوزاد۶ماهه
دخترم شش ماهشه بهش آزیترومایسین۱۰۰ومیدم خوبه یانه؟
- قرص لووتیروکسین
با سلام و عرض ادب.میخواستم بدونم چند دقیقه قبل و بعد از خوردن قرص لووتیروکسین شیرخوار نباید شیر بخوره؟ با تشکر فراوان از شما پزشک عزیز
- زردی نوزاد
سلام .یه نوزاد1ماه و سه روزه داریم. از روز ۵ تولد زردی گرفت ازمایش دادیم جوابش ۱۲.۱ بود بعد بردم دکتر قطره داد گفت اگه بیشتر شد قطره بدم بیشتر شد و قطره دادم بعد باز بردم پیش دکتر گفت که دیگه قطره ندم و الان ۱ ماهه شده باز زرد شده تویی چشماشو صورتش گردنش روییسینش و شکمش لطفا راهنمایی کنید ممنون خیلی میترسم
- فعالیت زیاد نوزاد
سلام ،وقتتون بخیر نوزاد دختر 9 ماهه دارم که وزنش 8 کیلو و قدش 70 هست . همه غذا ها رو کامل نمیخوره ، کم غذا می خوره ولی شیرخشک رو نسبت به غذا بهتر میخوره . در طول روز 3 یا 4 ساعت و در شب هم 9 ساعت میخوابه جدیدا در طول شب و خوابیدن خیلی تکون میخوره و گریه میکنه خیلی تحرک و فعالیت داره به صورتی که تا از خواب بیدار میشه شروع می کنه اینور اونور رفتن تو خونه و اصلا توی بغل و یک جا چند دقیقه نمیشینه ، میخواستم بدونه طبیعی هست اینقدر فعالیت؟
- بیماری چشم
سلام دخترم ۴۰ روزشه چشماش قی میکنه دکتر بهش سولفاستامید داده ولی سرچ کردم اینترنت نوشته بود برا زیر دوماه منع مصرف داده آیا استفاده کنم یا نکمک
- نان اچ ا۲
سلام دکتر شیر خشک نان اچ ا ۲ پیدا نمیشه گیگوز و نان ساده و بیومل ۱ رو با ببلاک ای ار قبلا چک کرده بودم بهش نمسازند یا یبوست و یا اسهال میگرفتبه نظرتون اگه پیدا نشد چ شیری بگیرم به جای این شیر ک آهن بالایی داشته باشه چون فاویسم داره برام آهن ش خیلی مهمه

