Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بیماری پوستی کودک
سلام.دختر چهار سال و نیم من روی پیشونیش دو لکه دون های ریز ریز زده خارش نداره .دانه هاشم صورتی خیلی ریزه بدون دارو درمان میشه .میتونه قارچ باشه .اندازه دو تا بنده انگشت کنار همه .یا حساسیت هستش
- زينك
باسلام پسرم ١١ماهشه داروي امپرازول مصرف ميكنه ميتونم بهش زينك بدم
- کروپ
سلام ببخشید وقتتون ب خیر پسرم خروسک داره امروز بردمش دکتر وقتی بردمش زیاد صداش خشن نبود دکتر بهش امپول متیل پردیزینول داد اما الان خیلی بده کلا صداش گرفته صدای پارس سگ میده سرفه هاش البته زیاد سرفه نداره از امشب ک بردمش دکتر بعدش تب هم شروع شده ک لا استامینوفن داره کنترل میشه اما امپولی ک زد هیچ تاثیری نداشت دفه قبل دگزا ک زد ی روزه خوب شد اما الان خییلی افتضاح شده نمیدونم چیکار کنم دیگه چ دارویی خوبه براش در ضمن ۱۰ ماهش هم هست
- حرف زدن کودک
سلام وقت بخیر بچه ام دو سالشه فقط تاب تاب عباسی، نه و تاتی میگه. صدای حیوانات رو هم در میاره. اما حرف نمیزنه بقیه چیزها رو همه رو با اشاره بهم میفهمونه و هر چی بهش بگم کاملا متوجه میشه طبیعیه؟
- هموروئید
سلام آقای دکتر .لطفا کمکم کنید . بچم دو سال و شش ماهشه . از دو تا شش هفت ماهگی یبوست شد و فقططط اول صبح ها موقع تعویض پوشک دفع مدفوع داشت و سر ساعت معینی . و رنگ مدفوعش سبز پر رنگ بود ، کمتر اوقات هم سبز روششن بود. و حالت مدفوع ش هم مثل پماد و ضخامتش اندازه انگشت اشاره بود تقریبا. تا پنج ماه حدودا اینجوری بود بعد خوب شد . حدود یکساله متوجه شدم که مقعدش اکثرا قرمزه ، حالت مدفوعش هم معمولا شبیه انسان بالغه نه شل نه سفت. آقای دکتر شرح حال مهم ترش اینه که ؛ جدیدا علاوه بر قرمزی مقعد ، کبودی و رگهای آبی هم میبینم اطراف مقعدش و به علاوه یه جاهایی از پوست (تقریبا داخل)مقعدش کنده شده ، انگار خودش با ناخن کنده . و حالت مدفوعش هم دقیقا مثل آدم بالغ ه و گاهی به ضخامت (۴ cm) هست .و همش همچین صدایی از خودش در میاره با دهن بسته ( اِه اِه اِه) .سه چهار ماهه که دارم از پوشک میگیرمش ولی نمیگه ادار یا مدفوع داره مگر کمتر اوقات و خودم باید ببرمش دستشویی و مدفوعش رو همیشه داخل شلوارش انجام میده و میدونه مدفوع داره اما چند بار میبرمش دستشویی مدفوعش نمیاد و بعدا یهویی ازش خارج میشه .انگار دست خودش نیست .و بعد دفع مدفوع گریه میکنه و درد داره و میگه سریع بشورمش .موقع شستنش هم وقتی با صابون و شامپو میشورمش درد داره و بیقراری و گریه میکنه . دکتر جان دخترم از همون اوایل بیقرار بود و معدش رفلاکس داشت و توی خواب گاهی اذیت میشه و نفسش تنگ میشه البته الان بهتره .نمیدونم مشکلش چیه یکی میگه حساسیت یکی میگه طبیعیه ولی هنوز بیقراره . داخل چشم هاش هم رگ قرمز زیاد داره و لکه طوسی و همیشه مالش میده چشم و بینیش رو که چشم پزشک گفت ضعیف نیست . به نظر شما هموروئید داره ؟ این مدل مدفوع یعنی غیر طبیعیه برای بچه دو سال و نیمه ؟ تا حالا هم سه بار نصف شبها استفراغ کرده و اسهال شده در حالیکه چیز بدی هم نخورده بوده.هر چی که فکر میکردم مهمه رو عرض کردم لطفا کمک مون کنید .
- استفراغ 6ساله
سلام كودكي 5 ساله است كه صبح ها ازخواب بلند مي شود استفراغ ابكي دارد.وكمي هم بي حال است تمام ازمايشاتش سالم است به نظرشما مشكلش چيست؟
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر دخترم مریض شد تقریبا۱ماه پیش هم آزیترومایسین خورد دهم شربت کلارژن الان فقط گرفتگی بینی داره بعضی وقتا آبریزش داره غلیظه میتونم بهش شربت کلاژن دوباره بدم
- کودکان
سلام خواستم بدونم دخترم ۹ سالشه شربت زینک پلاس گرفتم بدم راسته میگن بلوغ زود رس میاره؟
- کمبود وزن
سلام پسرم یکسال . چهار ماهشه ۹کیلو چهارصد وزنشه خداروشکر آزمایشاتش مشکلی نداشتن ولی ن اشتها داره ن وزن میگیره وزن تولدش هم ۳۵۰۰بوده به صلاح شما میتونم بهش پدیاشور بدم ؟
- ژلوکاف
سلام دختر من 11 سالشه و خیلی سرفه ی بدون خلط میکرد براش کپسول یا قرص ژلوکاف را خریدم ولی وقتی تحقیق کردم نوشته بلای 12 سال حالا موندم بهش بدم یانه ؟میشه لطفاً زود جواب بدین
- درمورد تغذیه کودک
سلام وقتتون بخیر من یک پسر ۹ساله دارم خیلی خیلی خیلی آروم غذا میخوره جویدن یه لقمه حتی۱۰دقیق طول میکشه وقتی با سرعت میخورم مخصوصا صبحانه بالا میاره من نمیدونم باید چیکار کنم وقت ناهار اشتهای خوبی داره ولی هنگام صبحانه و شام کلا یا اشتها ندارن یا غذای نونی بخوره دقیقا ۲یاعت نیم طول میکشه من نمیدونم چه مشکلی هست اگه ممکنه راهنماییم کنید
- چگونگی استفاده از آموکسی سیلین ۱۲۵به کودک
سلام خسته نباشید پسر من ۱۶ ماهه است به دلیل بی اشتهایی وتشخیص التهاب گلو دکتر آزیترومایسین و دیفن تجویز کردن داروش تموم شده فقط آبریزش چرکی بینی داره میتونم آموکسی سیلین ۱۲۵ بدم و مقدار هم لطف کنید بگید
- لرزش پا
پسرم دوماهشه پا چپش حین پوشک عوض کردن ویا گریه کردن وهمینطور موقعه قولنج کردن میلرزه چن ثانیه فقط... روزی چن بار تکرار میشه خیلی میترسم چیزی نیست آقای دکتر چون پسربزرگترم مشکل تشنج داشت به خاطرم همین میترسم
- دندان
سلام دکتر دخترم ۵سالو۳ماهشه ویکی از دندونای پایینش لق شد و چندروز بعد افتاد آیا اینقدر زود افتادن دندانش طبیعیه ؟؟چیکار باید بکنم برای مراقبت ؟؟البته ناگفته نماند ک دراواخر۶ماهگی اولین دندانش رویش کرد
- قرص فکسوفنادین برای فاویسم مضر است؟
- شربت کتوتیفن با دیفین هیدرامین
دخترم 7سالشع شربت کتوتیفن و با دیفین هیدرامین پشت هم بهش دادم بعد یک ساعت خابید دو ساعتی گذشته چیزیش نشده چیکار کنم خطرناکه لطفا جواب بذین
- التحاب و تورم
کودک پسر ختنه نشده15ماهه از دیشب دچار تورم در آلت تناسلی شده بعدا هم کمی ترشح در نوک آلت دیده شد لطفاً راهنمایی بفرماییدآیا نیاز به مصرف سفکسیم 100هست یا نه الان با پماد آیروکس محل را چرب می کنیم وزن کودک 13کیلو
- واکسن
برای فرزند سه سالو ده ماهه میتوان واکسن پره ونار تزریق کرد؟ چند دوز؟
- سرفه
پسر هشت سالم دوهفته هست که سرفه های خشک داره اسپری و فکسوفنادین وفلازونال استفاده کرده ومخصوصا شبها خیلی سرفه میکنه انقدر سرفه میکنه تاخلط بلند بشه
- کم وزن دخترس سال ونیم
من دخترم 3ونیم سالشه خیلی لاغروکم خونه 12 کیلووزنشه برادختربردمش گفت آهن بدنش کمه باویتامین دارم براش دارواستفاده میکنم ولی فعلا هیچ فایده ایی ندیدم نظرشماروخواستم

