Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ازیترومایسین
سلام ازیترومایسین رو هرچند ساعت چند سی سی به بچه چهارونیم ساله بدیم مرسی
- سرفه
باسلام دختر ۱۰ ساله من باوزن ۵۳ کیلو ، سرفه ی خشک میکنه و ترشحات زرد رنگ گوش داره و آبریزش بینی و گلوش قرمز شده ولی تب و گلودرد نداره من دیفن هیدرامین و شربت برم هگزین مید م ، لطفا بفرمایید چه داروهای دیگری اضافه کنم؟ آیا آنتی بیوتیک لازم هست ؟
- آزیترومایسین ۲۰۰
سلام خسته نباشید. هفته پیش پسرم آوردم پیش شما. سرفه میکرد و تب داشت. براش ازیترومایسین ۲۰۰ نوشتید روز اول ۴.۵ سی سی بعد روزانه ۲ سی سی. میخواستم بپرسم آزیترومایسین رو چند روز باید بهش بدم؟ بهش پلارژین هم دادید. الان بازم سرفه خلط دار میکنه میتونم بجای پلارژین سیموسپان بدم؟
- مصرف دارو ازریتومایسین
پسرم 6سال هست امروز دکتر بردم شربت ازریتومایسین 200داده روی دارو برچسب یک قاشق چای خوری زده به نظرم اشتبباه زده برای بچه شش ساله 5سی سی هست درسته ؟؟؟
- ادزیر
سلام آقای دکتر به بچه 18 ماهه ادزیر بدم قطره آهن هم باید جداگانه بدم؟
- سرما خوردگی
سلام خسته نباشید دختر مریض شده تب نداره ولی دست و پاهاش تب میکنه داغ میشه بردم دکتر دارو نئوتادین سرماخوردگی وبرای تهوع دیمیترون دادن برای تب استامينوفن دادن ولی تاثیری نداره ممنونم میشم راهنمایی کنید
- یبوست کودک ۱۱ ماهه
سلام میخواستم بدونم کودک یک ساله که دچار یبوست شده چیکار باید بکنیم حتما باید بریم دکتر یا تو خونه هم میشه درمان کرد یا چه چیزهایی میتونیم به بچه بدیم تا شکمش کار کنه
- سرماخردگی
سلام خسته نباشید دکتر پسرم دو روز تب کرد بعدش ابریزش گرفته الان سه روزه ابریزش داره شدید و عطسه علایم دیگه ای نداره بی اشتهاهم هست بعد دارو میخوره بالا میاره ویتامیناشو میگم اقای دکتر میتونم بهش نئوتادین بدم اگه بله چند سی سی ۱۱ماهشه ۱۱کیلو هست ممنون میشم جواب منو بدین
- تپش قلب در شیردهی
با سلام و وقت بخیر پسرم ۱۸ ماهشه و فقط یه وعده شیر مادر در خواب میخوره آیا مصرف پروپرنوول مجار است؟ تپش قلب بخاطر استرس دارم
- سلام پسرم ۲سالو نیمشه زیرپاهاش زرده نشانه چیست اصلا آرمایش نداده
- ویتامین
سلام و خسته نباشید دکتر پسر من دوسال و هفت ماهش چه ویتامینی خوب بهش بدم ممنون
- تب کودکان
سلام دخترم من 5سالشه ناگهانی تب شدید کرد بعد دو روز تبش قطع شد کف دست پاش جوش های قرمز رنگی در آورده وحشتناک میخاره چه دارویی بدم بهش خوب بشه
- شیر خوردن
سلام کودکم چند ساعت اصلا نه بیدار میشه نه شیر میخوره انگار خمش خسته است نزدیک ۸ساعت شیر نخورده اصلا بیدار نمیشخ وقتی میام بهش شیرم بدم مک نمیزنه سینمو
- کاغذ خوردن بچه ها
من یه سه قلو دارم که کاغذ میخورند آیا کمبود ویتامینی دارند تاصلا مشکلاتشان چیست ؟ یکی از پسر ها بسیار لاغر تر و رنگ زرد هست ممکن اصن است کم خون باشد
- سلام وقت بخیر پسرم ۱۰سالش دچارقرمزی چشم همراه ترشحات ویه کمی ورم شده قطره چشمی رو بایدچندساعت یه باراستفادهکنه
- شربت تئوفیلین جی
شربت تئوفیلین جی برای کودک شیش ماه خوبه و چجوری استفاده کنم
- آلرژی
با سلام میخواستم سوال کنم برای آلرژی جز شربت کتوتفین وسالباتامول دارو دیگه ای هست آخه من این دارو هارو به دخترم دادم ولی خوب نشده چه دارویی میتونم جایگزین کنم دخترم 2ساله نیم داره
- کم خونی
با سلام واحترام جناب آقای دکتر خواهرزاده ی من دو سال ونیم داره وبعد از گرفتن آزمایش ساده CBCمتوجه کم خونی شده وطبق دستور پزشک یک ماه دونوبت فروگلوبین 5 سی سی مصرف کرد اما بعد یک ماه با بالا رفتن ذخیره ی آهن باز هم MCHC,MCV,MCHCاش پایین است دکتر گفت ممکنه تالاسمی داشته باشه ؟درست گفته ؟ باید چه کار کرد ؟ممنون از شما
- تنگی نفس در خواب
سلام آقای دکتر عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه. دخترم چهار سال و نیم ه هست از نوزادی تا الان گاهی اوقات توی خواب یهو نفسش تنگ میشه و دست و پا میزنه و (شبیه کسی که سرش رو میکنن زیر آب و بعد مدتی میارنش بیرون و نفس های عمیق میکشه ) بچم اونطوری نفسش تنگ میشه. نمیدونم از خلط ه یا رفلاکس معده چون هر دو تا رو داره از نوزادی تا حالا . و خلطش رو میتونه بده بیدون از دهنش و رنگش بیرنگ بود که بعد استفاده از قطره رنگ خلطش سفید شده .دکتر ش براش قطره مومتازون تجویز کرد ولی ظاهرا تاثیری نداره و نفسش تنگ میشه توی خواب.البته هر چی بزرگتر میشه کمتر این حالت توی خواب بهش دست میده. چه دکتری ببرمش یا چه درمان خونگی براش خوبه ؟ممنون از راهنماییتون
- نتیجه آزمایش مدفوع
سلام میشه لطفا این ازمایش رو تفسیر کنید چون بچنم اسهال داست و دکتر نئوزینک داد خوب شد الان نیست که برم پیششون color: creamy consistency: soft rbc&wbc:0-1 ova&undigested food&yeast: not seen

