Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه نوزاد
باسلام نوزاد دختر وارد هشت ماه شده به هیچ عنوان سوپ نمیخوره،غذاش شیرخشک وسرلاک برنج وحریره بادام دادم ،ازماه هشتم چه سرلاکی بدم
- کبودی پای نوزاد
سلام اقای دکترخسته نباشیدپسرم چهل روزه شده سرپاه میگیرم پاهاش سیاه میشه بازدرازش میکنم رنگ پاش برمیگرده خوب میشه خواستم بدونم چرااینجوری میشه باتشکر؟
- کاربرد شربت راسیپ
سسلام باسلام موارد استفاده از شربت راسیپ عوارض و فواید آن چیست و برای رفع حالت تهوع بچه ۱۶ماهه که در اثر درآوردن دندان است چه دارویی توصیه میکنید
- قطره آهن…
سلام آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بگم من به پسرم قطره آهن رو با اب میدم یعنی اول قطره آهن رو میدم بعد اب میدم چون میگم یه چهار تا دندون داره سیاه نشه بنظرتون آب رو بدم بهش یا نه ؟
- کبودی لب
سلام من دخترم 50روزشه تقریبا دو هفته است لب هاش تیره شده دلیلش چیه سر انگشت هاشم تیره است؟؟ چرا اینجوریه؟ لطفا راهنماییم کنید🙏
- دونه زدن صورت
سلام آقای دکتر دختر من الان ۳۸ روزه س متاسفانه شیر نداشتم و مجبور به استفاده از شیر خشک شدم که آپتامیل ۱ دادم بهش بعد ۱۵ روز متخصص اطفال گفتن اپتامیل pdf بهش بدین که تو وزن گرفتن موثر بود منتها باعث کولیک و بیقراری شدید شد که بعد از ده روز عوض کرد اپتامیل پپتی. که تو ۶ روز استفاده مدفوعش،سبز شد و صورتش،دونه ها ریز قرمزی زد. که خودم دوباره بهش اپتامیل ۱ دادم ولی خوب نشده. از این بابت خیلی نگرانم. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنونم
- اگزمای نوزاد
سلام برای اگزمای صورت نوزاد ۴ ماهه چه پمادی مناسب هست؟ کرم ثمین تاثیری روش نداره پماد فلووسینولون زدم خوب بود اما کورتون داره نمیدونم چکار کنم
- سرماخوردگی کودک ۸ماهه
سلام وقت بخیرکودک ۸ماهه باوزن ۷۸۰۰باعلایم سرماخوردگی وابریزش بینی وتب،انتی بیوتیک مناسب چیست وچندسی سی داده شود
- مدفوع آبکی
دخترم الان۴۰روزه هست،تقریبادوهفته ای میشه ک روزی۴تا۵بار مدفوع میکنه و مدفوعش آبکی و بعضی مواقع سبز رنگ وبعضی مواقع دیگر زردرنگ هست،از شیرخودم و شیرخشک نان تغذیه میکنه،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- سلام سه دخترهفت ماهه دارم سه روزه سرش،خیلی داغه دست وپاش سرد
- مغزیجات
سلام آقای دکتر از چندماه میتونم مغزهای خام رو پودر کنم و به پسرم بدم به عنوان عصرانه؟الان ۷ماه و دوهفته داره
- رشد جسمی نوزادان
پسر من در هفته 35با وزن 2250،قد47،دورسر33بدنیا آمد الان که یازده ماهش هست وزنش 8500،قدش 69،دورسرش44میباشد میخواستم بدونم پسرم نارس محسوب میشه وایا از نظر رشد جسمی کوچکتر از کودکان هم سن وسالش وترم میباشد؟برای اضافه وزنش باید چکارکنم
- قی کردن چشم
با سلام و خسته نباشید من یه پسر دارم 12روز داره و چشمش خیلی قی میکنه و رنگش زرده پیش متخصص بردمش براش قطره باکتی ماید10 براش نوشته حالا میخواستم بپرسم با توجه به سنش این قطره براش مناسب هست یا نه و یا اگه راه دیگه ای است راهنمایی کنید باتشکر
- گوش درد
سلام آقای دکتر سال نو مبارک انشالله سال خوبی داشته باشیددکتر من دخترم پنج ماه و نیم هست الان یه مدتی میشه همش دستاش تو دهنشه بعد هی پاهاشو میماله به هم گریه میکنه بعد رنگ مدفوعش سبز و زرد شده بعد دست میزنم به گوشاش گریه میکنه مشکل چیه باید ببرم دکتر؟
- مقدار مصرف شربت سفیکسیم ١٠٠ برای کودکان
سلام من پسرم ۳ماه ونیمشه ب دلیل عفونت ادرای ک منجرب عفونت کلیه شده دکترشربت سفکسیم ۱۰۰تجویزکردن هر۱۲ساعت ۲سی سی تا۷روز میخاستم بدونم مشکل نداره
- نوزاد 8 ماه
سلام یکی از دوستان کودک 8 ماه داره داخل پستونک شیر گاو با چایی میریزه ب نوزادش میده از نظر شما مشکلی نداره؟
- سلام
سلام من بچه ۲ماهو۸روزدارم کلیه هاش سنگ داره
- نوزاد
باسلام وعرض ادب آقای دکتر نوزاد 30روزه ای دارم که از روز دوم زردی گرفت با عدد16 خودمان دستگاه فتوتراپی اوردیم منزل و بدون آزمایش خون توسط دستگاهی که تجهیزات پرستاری داشت عدد8 را نشان داد آیا می شود به این دستگاه چک کردن بیلی روبین اعتماد کرد؟ هنوز نوزادم در پشت کمر و وسط پیشانی اش زردی دارد قطره بیلی ناستر هم یک هفته دادم سوالی که دارم آیا به این دستگاه چک کردن بیلی روبین می شود اعتماد نمود؟ زردی تا چند ماه ادامه دارد و کلا خوب می شود؟ قطره بیلی ناستر تا چند وقت باید داد؟
- وجود گلبول سفید در مدفوع
درود دخترم آزمایش مدفوع داد با ۳ نمونه در سه روز متفاوت. در نمونه سوم مقدار wbc عدد ۱۵ رو نشون می ده به علاوه عدد ۳ برای گلبول قرمز . آیا بالا بودن wbc بیش از عدد ۵ لزوما نشونه ی عفونته ؟ تکرر مدفوع هم پیدا کرده . تا روزی ۵ یا ۶ بار هم مدفوع می کنه که در برخی موارد مقدارش خیلی کمه . شب ها هم خیلی بیدار می شه . با سپاس
- تب کودک
بچم8ماهشه دوروزه تب داره براش استامینوفن وشیاف استفاده کردم تبش اومدپایین ولی بی حال شدودست وپاش یخ زدن بردم بیمارستان سرم زدن خوب شدولی ازوقتی اوردمش درجه بدنش بین35تا36هست اشکال نداره؟

