Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- میزان مصرف قطره باکتی ماید
دخترم 22ماهشه و از صبح چشمش هی چرکی میشه و کمی علایم سرماخوردگی داره.چند قطره و هر چندساعت یکبار برای دخترم میتونم استفاده کنم؟
- شیرخام
سلام اقای دکتر خسته نباشید پسرم دوسالش شده میخوام بهش شیر گاو بدم میشه بهش شیر خام رو بجوشونم بدم درصورت تایید چند دقیقه بجوشونم و ایا درزمان جوشاندن باید شعله اجاق کم باشه یازیاد چون شنیدم که شعله زیاد برای جوشاندن شیر ضررداره ممنون میشم راهنمایی کنید
- زردی نوزاد
بچه زردی داشت زردیش ۱۴بود۲روز گزاشتیم زیر دستگاه بعد بالافاصله بردیم ازمایش گفت که ۱۰شده بدنش سفید شده بود بعد ۲۴ساعت یه خورده دوباره به زردی میزنه ایا برگشته؟
- آبریزش و خلط کودک
سلام خسته نباشید پسرم چند آبریزش و خلط گلو داره . هر ۱۲ ساعت ۲/۵cc زادیتن بهش میدم. ولی بهتر نشده چون نمیتونه آبریزش بینیش رو تخلیه کنه. یه کم هم سرفه داره. ولی تب نداره. برای خوب شدن خلطش چی بدم بهش؟ نیاز به مصرف آنتی بیوتیک هست؟
- بالا آوردن دارو
سلام آقای دکتر اگه نوزادم امپرازول رو۲۰ دقیقه بعد خوردن بالا آورد دوباره باید بخوره؟ممنون از پاسخگویی تون
- فاویسم
سلام دخترم ۴سال و۷ ماه هست سرفه داره ایاشربت دکسترومتورفان بخوره ضرره داره
- سینوزیت
سلام وقت به خیر دخترم مشکل سینوزیت داره ۷سال و نیم است با ۳۷ کیلو وزن ترشح سبز پشت حلق و بینی داشت دکتر بردم فارمنتین ۶۴۳ تجویز شد هر ۱۲ ساعت ۱۲ سی سی به مدت ۱۰ روز دکار مقدار تجویز شده زیاد نیست؟
- سلام آقای دکترخسته نباشید.حدودیک هفته هست که دخترم تب به همراه سرفه های خلط دار داره بهش سفکسیم ۱۰۰هر۱۲ساعت ۵سی سی میدم به همراه ستادین دی سی هر۸ساعت ۵سی سی.میخستم ازتون راهنمایی بگیرم که چه نوع شربت چرک خشکن رومیتونم جایگزین کنم تادخترم زودترخوب بشه .چون سفکسیم جواب نمیده
- قرص تاوانکس برای کودک پنج سال و نیمه
من دخترم پنج سال و نیمه هست به مدت یک هفته به تجویز متخصص اطفال نصف تاوانکس ۵۰۰ رو هر روز خورد روزی یک بار مشکلی هم پیش نیامد آیا ممکن است صفحات رشدش آسیب دیده باشد و رشدش مشکل پیدا کند ؟
- شربت سفیکسیم ۱۰۰
باسلام. دکتر برای سرماخوردگی پسر ۸ ماهه م با وزن ۹ کیلوگرم هر ۱۲ ساعت ۲/۵ سی سی شربت سفیکسیم تجویز کرده، چه مدت باید دارو رو مصرف کنم؟ همین که علائم برطرف شد قطعش کنم یا دوره درمانی خاصی داره؟
- شربت ایمونیس…
سلام آقای دکتر عزیز پسرم بیمارشمایت ۵.۵ سالشه . از اول پاییز هروز یه قاشق مربا خوری شربت ایمونیس میدم میخوام بدونم تا پایان زمستان بدم یا وقفه یکماهه بندازم دوباره شروع کنم ؟
- سلام ، دوز ازیترو مایسن ۲۰۰ برا کودک ۹ ساله
کودک ۹ ساله با وزن ۲۳ کیلوگرم ازیترو مایسین ۲۰۰ رو با چه دوزی چند روز استفاده کنه
- تب ۳۹ درجه
دختر من سه روزه شبها تب بالا یعنی ۳۹ داره. با استامینوفن میاد ۳۸ نهایتا. دکتر بردم استامینوفن و برم هگزین داد.سرفه هم داره. چکار کنم؟ امروز ظهرم ۳۹ شد. علت چیه و چکار کنم
- شیرخشک
سلام دکتر دلیل اینکه هرشیرخشکی به نوزاد ۳ماه و ۱۵روز میدیم شکمش سفت میشه اپتامیل نان ببلاک چیه واینکه میشه هرروز بهش اب قند بدیم
- شیر
سلام اقای دکتر پسرم یکسالشه چندبار درروز میتونه شیرخشک چندبار پاستوریزه بخوره؟
- شربت زینک گلوکونات
سلام.من شربت زینک گلوکونات برای پسرم که سه سالشه تجویز شده این شربت روی قدش تاثیر منفی نمی ذاره که باعث کوتاهی قدش شود؟.و اینکه من پسرم لاغره برای چاق شدنش تاثیر داره ؟
- ميزان سفيكسيم ١٠٠
پسرم ١٥/٥ و سه سال و نه ماهش هست چند سي سي سفيكسيم ١٠٠ هر ١٢ ساعت بدم؟؟
- لکه روی ناخن
سلام اقای دکتر پسرم یک سال ونه ماهشه روی ناخنش لکه سفید هست بخاطر شرایط کرونا میترسم ببرم دکتر ایا ویتامین کم دارد چه داروی بدم ممنون از لطفتون
- سرفه
سلام اقای دکتر کودک من بیست ویکماهشه.شش روز پیش دچار آنفلولانزا شد. دو روز تب داشت و آبریزش بینی . بعد علایم خاصی نداشت تا اینکه از دو روز پیش در طول روز گاهی سرفه میکنه خیلی کم ولی شب موقع خوابیدن خیلی سرفه میکنه . همون اول دکتر بردیم شربت پلاژین و اسپری بینی داد. خواستم بدونم برا این نوع سرفه ش چه شربتی میتونم بدم؟
- سفکسیم ۲۰۰
دخترم کلاس دوم است و ۳۶ کیلو وزن دارد قرص سفکسیم ۲۰۰ برای کودکی با این وزن یک عدد است یا دو عدد؟

