Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت سفکسین 100
سلام عليكم دکتر ب دخترم شربت سفکسین 100 داده ولی نمیدونم چه مقدار بهش بدم و هرچند ساعت 15 کیلو و نشه
- ترش کردن معده کودک
سلام آقای دکتر دخترم نزدیک چهار سالشه و از بچگی معده ش ترش میکرد . و خودش میگه آروغ ترش میزنم .یعنی میاد توی گلوش دو هفته پیش دکتر اطفال گفت چون از بچگی درمان نشده تا الان معده ش ترش میکنه و باید براش ترش کردن معده ش درمان رو شروع کنیم براش آدی ژل اس تجویز کرد بعد هر وعده غذا یک قاشق غذا خوری اما حالا نگرانش شدم چون مادامی که دارو میخوره تا دو ساعت خوبه اما اگه رعایت نکنه باز هم ترش میکنه. مثلا اگه غذای آبکی بخوره یا زیاد بخوره یا آب باغذا بخوره معده ش ترش میکنه. به نظرتون ادامه بدم آدی ژل اس رو یا قطع کنم و ببرمش دکتر گوارش .شما دکتر خوب توی کرمانشاه سراغ دارید ؟ اجرتون با سید الشهدا
- کش و قوس
دخترم ۱ سالو نیمشه ک از ۵ ماهگی فهمیدم ک وقتی خابش میاد ی چیزی میکشید رو صورتش و با دستاش اونا هی میکشید و زور میزد و هی پاهاشا جم میکرد ب طرف دلش و دوباره تکرار میکرد تا خابش میبرد الانم هنوز همینجوره و با دستاش شلوارشو میگیره و ب طرف صورتش میکشه و زور میزنه و ی چن دیقه ای این کارا میکنه و خابش میبره خیلی نگرانم از این کارش علتش چیه
- لنگیدن کودک
سلام.وقت بخیر.پسرم ۲۱ ماه داره و هر چند وقت یکبار که صبح از خواب بیدار میشه میلنگه و نمیتونه راه بره و شروع به گریه کردن میکنه و معمولا تا یکی دو روز خوب میشه.میشه بفرمایید علتش چی میتونه باشه
- کشیدن پاها
سلام وقت بخیر. دختر من ۱/۵ سالشه موقع خواب پاهاش رو به شدت میکشه و سیخ نگه میداره از نوزادی اینکارو میکرد .چندین بار دکتر بردمش آزمایشاتش هم نرمال بود همه دکترا گفتن طبیعیه ولی احساس میکنم بچم داره آذیت میشه.
- آیاقدووزن دخترم خوب است
باسلام دخترشانزده ماهه ای دارم که وزنش ده کیلووقدش هفتادوپنج است وزن تولدش سه کیلوونیم وقدش پنجاه ودوآیااین قدووزن خوبه بدوتولدمشکل قلبی هم داشت که وقتی نه ماهش بودعمل کردوکامل خوب شد
- سرفه خلط دار
سلام وقت بخیر پسرم چهارشنبه شب تب کرده بود و شکم درد داشت. بعدش تب قطع شد و یدونه چشمش قرمز شد. صداشم خش دار شد. الان دو روزه سرفه خلط دار داره. گلوشم نگاه کردم فقط قرمزه. من شربت سیموسپان میدم بهش. آنتی بیوتیک لازمه بدم؟
- تیروئید
سلام دخترم هفت سال دارد دو ساله فهمیدیم که تیرویید دارد خیلی کم وزن است چکار کنم
- قطره پاراکید
پسرم دوماه و نیمشه ، برای خوابش قطره پاراکید میدم. عوارض داره؟ چه عوترضی میتونه داشته باشه؟
- خلط گلو
سلام آقای دکتر بچه 9 ماهه دارم دوروز پیش ابریزش بینی داشت دکتر بردم قطره بینی و شربت لوراتادین داد و کفت سرماخوردگی خیلی ضعیفه . الان آبریزشش خوب شده فقط سرفه هاش بعصی وقتها خلطیه آیا باید شربت خاصی استفاده کنه ؟
- بیماری پوستی
سلام دخترم یه سال و نیمش هست،الان یکی دو روزه بدنش به جایی میخوره یا همین جوری روی دست و پا و بدن و صورتش،مثل تاول مانند میزنه و بعد از ده دقیقه از بین میره، بعلت سرماخوردگی از داروهای ایبوپروفن و سرماخوردگی و آزیترومایسین استفاده میکنه،یه راهنمایی میشه بکنید باتشکر
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر خداقوت فاصله ی بین شیر و غذای کمکی چقدر باید باشه دختر۷ماهه من رفلاکس داره دکتر گفته با دوساعت فاصله باشه ولی گشنه میشه گریه میکنه.واقعا هم گشنه میشه.
- کتوتیفن،پدیزان
سلام وقت بخیر عذر خواهم پسرم سه سال و نیمشه با وزن ۱۶ سرما خورده و سرفه داره شربت کتوتیفن و پدیزان گرفتم چقدر باید بهش بدم و چند ساعتی؟
- تب واکسن ۱۸ماهگی
سلام وقت به خیر پسرم واکس 18ماهگی را زدم تب شروع شد من استامینوفن دادم نبش بالا میرفت با پاشویی چون استامینوفن دادم گفتم حداقل نیم ساعت بعد خوب نشد شیاف بزنم نزدیک 30چهل دقیقه طول کشید تبش 38خورده ایبود پایین آمد تبش خوابید حدودا نزدیک چهل دقیقه بعد من من اتاق دیگری بودم شوهرم میگفت قبل تو من کنترل کردم دیدم پیشانی سرد من رسیدم سرش دیدم خوابیده بود ولی دستاشو از بالش برده کمی بالا ولی میلرزد صداش کردم خواب بود بغلش کردم دیدم بدنش هم میلرزد آیا تشنج کرده و سوال دوم اینکه بعد از حدودا یک ساعت بغلم بود شیر میخوردتبش37وخور های بود چند ثانیه لرزد صداش کردم با یه صدای جواب داد آیا تشنج کرده ممنونم جواب دهید
- کم خونی و وزن ثابت
سلام و خسته نباشید ممنونم که به والدینی مثل من که تو شرایط خوبی نیستن کمک میکنین پسر من دو سالشه و الان نزدیک پنج ماهه که وزنش روی ده کیلو مونده و قدشم رسد چندانی نداشته امروز جواب آزمایشش و گرفتم و به دکتر نشون دادم میگه این شرایطش به دلیل کم خونی و نداشتن ویتامین دی و چند ویتامین دیگس که نوشت و براش گرفتم اما خیلی برام مهمه که یه دکتر دیگه هم این آزمایش و ببینه نظر شما چیه فکر میکنین ربطی داشته باشه؟ممنون نیشم جواب سوالم و بدین بازم ممنونم ازتون
- قرص خوردن کودک
سلام وقت بخیر، پسرم 11 سالشه گلوش درد میکنه و به سختی غذا را قورت میده البته هم لوزه سوم داره هم برونشیت وسینوزیت، ولی نمیتونه شربت بخوره و بالا میاره آیا میتشه قرص بهش داد، وزنش 40 کیلو گرم ممنون میشم راهنمایی بکنید
- لرزش نوزاد
سلام اقای دکتر وقت بخیر دخترم چهار ماهشه ولی تا الان خیلی بدنش تکون میخوره یعنی ثابت نیس انگار تحکمی نداره رو بدنش به نظرتون مشکل ممکنه چی باشه ؟؟
- کشیدن نفس عمیق وتکرار ان
سلام اقای دکتر ،خواهر زادم حدود پنج سال ونیمش هست یه مدت هست نفس عمیق زیاد میکشه تقریا هر ده دقیقه یکبار فقط هم تو طول روز هست وشب اینطور نیست
- علت لکه خون از پستان دختر بچه هشت ماهه چیست؟
دختر بچه هشت ماهه پنج روز پیش دوبار که خواستم لباسش رو عوض کنم از نوک پستان به پیراهنش نقطه خون زده بود . دیگه هم بعد از اون تکرار نشد . (خون ندیدم )بردم دکتر گفت در ظاهر و لمس چیزی نیست و سونوگرافی نوشت . مشکل خاصی هست ؟خطرناکه؟
- سوال در مورد آزمایش مدفوع
میزان wbc در آزمایش مدفوع کودک ۳/۵ساله ۵_۱۰نوشته شده است آیا خطرناک است؟؟

