Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خلط گلو
سلام روز بخیر آقای دکتر تو رو خدا کمکم کنید از هفته پیش سه شنبه دارم بچه ام را پیش دو تا دکتر بردم اما هر دو میگن گوش و گلویش عفونت ندارد و داروی خاصی نمی دهند اما آقای دکتر بینی اش کیپ است اما آبریزش بینی ندارد و خلط توی گلو دارد خیلی بی تاب و بیقرار است موقع شیر خوردن همش ناله میکند انگار درد داشته باشد تو رو خدا کمکم کنید من امیدم اول به خدا بعد به شماست کرمانی هستم و دسترسی به شما ندارم خواهش میکنم کمکم کنید راستی دخترم یکسال و دوازده روز دارد
- وزن بچه وسرماخوردگی
سلام پسرم 9ماه ونیمشه ووزنش 8کیلومیخواستم بدونم کمه یانه؟ اکرکمه چکارکنم بیشتربشه. تندتندهم سرمامیخوره مدام آبریزش بینی داره وسرفه هم گاهی
- نوزاد چهارماهه
سلام خسته نباشید دخترم شیر خشک سیمیلاک نئوشور میخوره هر دوتا سه ساعت شصت سی سی میخوره تازه رفته توی پنج ماه اشتهاش کمه نئوزینک بهش میدم با وزن پنج کیلو و نیم و دوقلو هستن چشماشو خیلی میماله و سرفه هم اکثرا داره چیکارکنم خص خص سینش هم کار شده
- دلپیچه نوزاد
سلام خسته نباشیدگاهی هم نوزادم نمیتونه دستشویی کنه خیلی زورمیزنه تایکمی پی پی کنه علت ش رو میخاستم بدونم
- سلام،آقای دکتر،دختر من سه ماهشه و پشت سرش به اندازه ی یک توپ تنیس برآمدگی داره،میخواستم بدونم که بایدچیکارکنم تا برطرف بشه؟
- نخوابیدن نوزاد
سلام نوزاد من۲۵روزست خیلی کم خوابه مدام بغلمه اصلا نمیخوابه به محض این که میزارمش بیدار میشه مثلاً امروز ازساعت ۱۰ صبح نخوابیده خیلی نگرانم
- خارش شدید پوست نوزاد
پسرم پنج ماهشه شدید ا صوراش میخاره و اذیت میشه لطفا کمکم کنید پیش متخصص هم بردم رکوبیزول تجویز کرده ک اصلااا کاری نکرد بدتر هم شد داعم درحال کندن صوراشه و اعصابش داغونه از وقتی این جوشهای قرمزو زده
- یبوست نوزادچهارماهه
دخترم بعلت داشتن رفلکس معده شیرخشکش عوض شد(انتی رفلکس)اسم شیر خشکشه ولی از زمانی که شیرش عوض شده بسخت مدفوعش رادفع میکنه چکارکنیم،من در آلمان ساکن هستم.
- یبوست
سلام پسرم دوماهشه یبوست داره .باروغن زیتون ماساژمیدم ولی فایده نداره.۲بارشیاف گلیسیرین زدم ولی میگندضررداره چی بایدبهش بدم خیلی زورمیزنه
- تغذیه نوزاد
سلام نوزاد من 4 ماه و 4 روزهش هست،دوتا دندان پایینیش در اومد.من باید ویتامین غیر از ad و یا حریر بادام رو شروع کنم؟
- دلیل التهابات پوستی نوزاد 9ماهه
سلام وخدا قوت. سال نو شما مبارک دخترم گلو درد داشت وتب وبه دکتر مراجعه کردم آزمایش خون وادرا گرفت که گفتن مشکلی نیست. خشک کننده ایبو برفن. شیاف. کتوتیفن. که بعداز 48 ساعت تب از بین رفت وبچه روی کل بدنش بثورات جلدی ایجاد شده که با سوزش همراهه. بازم دکتر رفتم که دکتر گفت بعداز این دارو ها عادیه ونهایت هیدروکسی زین میدم نظر شم چیه
- سرمای نوزاد
سلام . آقای دکتر سرما خوردم نوزاد چند روزه دارم آیا از شیرم به بچه انتقال پیدا میکنه شوهرمم سرما خورده. واینکه اگه بچه سرما بخوره علائمش چیه و باید بیارم خدمتتون ؟
- قبض دختر نوزاد ۱۷ روزه
سلام دکتر. صاحب یک دختر نوزاد که 17 روزه است دو روز شده که قبض است و جانش زیاد داغ است و نالش داره. گریه هم نمیکنه فقط سکوت است در این مورد رهنمای شما را خواهانم دکتر صالح
- عدم وزن گیری نوزاد
سلام دخترم وزن گیری خوبی نداره الان دو ماهش هست خواستم ببینم اپتامیل پی دی اف خوب هست برای وزن گیری نان استفاده کردم اصلا تغییری نداشته وزنش؟؟؟؟
- نخوردن شیرواسهال
سلام آقای دکتر وقت بخیرخیلی سپاسگذارم ازوقتی که میذاریددخترم چهارماهشه ورفلاکس پنهان داره اسرآمپرازول۱۰میدم روزی دووعده. چندوقتی بودکه رفلاکسش شدیدشدهبودومجبورادفعات داروروزیادکردم جوری که معده به قدری حساس شده که هرچیزی میره داخلش فوری حالت تهوع وبعدش استفراغ بهشدس میده بیشتراسه هفتس که اسهالم هس وسطاکمی اسهالش بهترشده بودامابازم اسهالش بدترشده ونزدیک یک ماهه که شیرخوردناش ازنصفم کمترشده وتقریباگرسنگی میکشه اماگریم نمیکنه.پوشکش تقریباخیس نمیشه اما امثرمواقع اسهاله.اوایل این اوضاع دوباره بردمش پیش متخصص اطفال واوضاع روگفتم اماایشون فقط گف چون شیرت کمه بچه گرسنگی کشیده وبهش حالت قهردس داده شیرخشک رژیمی نوشت برابچم وبرای اسهالشم گف همون پدی لاکتی که قبلامیدادی روبدی کافیه امانه اسهالش بهترشدنه شیرخوردناش درضمن اون شیرخشکم چون پایش شیرگاوه معده بچه رواذیت میکنه چن روزیه نمیدم اماهمونم زیادنمیخورد...وامروزکه کلاشایدیکی دوبارشیرخورده اونم درحده۱یا۲دیقه...وقتای دیگم بیشتراز۳۰یا۴۰ثانیه شیرنمیخوره...تواین مدت برای اسهالش پودرorsوکیدی لاکم دادم امافرقی نمیکنه...چه کنم آقای دکتر
- عفونت ادراری
سلام. دختر من ۲۴روزه است. عفونت ادراری داره پزشک براش سفکسیم تجویز کرده روزی یک سی سی به مدت ده روز. ایا این پرمان موثره. باتوجه به اینکه زردی داره و کولیک شدید.
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - اسهال و استفراغ ۹ ماهه
سلام پسرم تقریبا ۹ ماهشه از ۶ ماهگی خوب وزن نگرفته و یک هفته اس اسهال و استفراغ داره و میلی به خوردن غذا نداره فقط شیر خودم رو میخوره
- اسهال نوزاد
سلام نوزادم ۳ ماه کامله . الان دو روزه اسهال شدید گرفته . بردم دکتر . سرم تراپی کرد . اوار اس رو دارم استفاده میکنم. یه ابمیوه اون لایت سیب هم داده . و شربت ازیترو مایسین . از وقتی ازیترومایسین دادم اب از مقعدش خارج میشه . چکار کنم
- بی قراری نوزاد در 8 ماهگی به دنبال تب
سلام، دختر من 8 ماهشه سه روز پشت سر هم تب داشت که به زور تبو پایین میاوردم بجز تب علایم دیگه نداشت ولی از اونموقه همش گریه میکنه دائم گریه نمیدونم چشه مجاش درد میکنه بخاطر دنددناش نیست دکتر؟

