Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اوتیسم
سلام
نوزادم 6 ماهو 18 روزشه
تا الان رو زمین میغلطه، میتونه بشینه، سینه خیز میره، برای گرفتن اسباب بازیاش تلاش میکنه، ارتباط چشمی داره، تازگیا به یه سری صداها یا کلمات یا حتی صدای آشناها حساس شده بشنوه به طرفشون برمیگرده، به طرف صداهای مختلف برمیگرده، اگه وسیله ای که دستشه بگیری گریه میکنه، به آهنگها هم گوش میده و دوسشون داره، ولی وقتی اسمشو صدا میزنم برنمیگرده انگار اسمشو نمیشناسه، یا اگه خیلی سرگرم بازی بشه و حواسش نباشه زیاد عکس العمل نشون نمیده مگر اینکه صدای غیر عادی بشنوه
ولی در کل عکس العملش نسبت به صداها خیلی خوبه و اینو میدونم که از نظر شنوایی هم هیچ مشکلی نداره.
یعنی اینا نشونه اینه که این نوزاد به اوتیسم مبتلاست! درحالیکه نشونه دیگه نداره، صرفا اسمشو نمیشناسه - سرفه
دخترم هشت ساله است حال عمومی ایشان خوبه اما سرفه میکنه مخصوصا شبا بیشتر سرفه میکنه شربت دیفن هیدرامین، پروسپام و کلارژین کیدز هم جواب نداده چه راهکاری پیشنهاد میکنید
- معده و گوارش
س.دخترم ی هفتس دلدردداره و هیچی نمیخوره.روزاول اسهال استفراغ شد روز دوم فقط استفراغ داش.روزسوم بهتر شدولی هرزگاهی میگف دلم دردمیکنه تواین روزا هم هیچی نمیخوردروزای بعد ی قاشق غذایی ک بهش میدادم میگف دلم درد میکنه و بالامیاورد.دکتر بردم دی سیکلومین داد اما دوبار دادم و بالا آورد.طی روز چن بار میگه دلم دردمیکنه و هیچی نمیخوره.توروخدابگین چیکارکنم بچم آب شده
- سلام وخسته نباشید پسرم الان دو روزه سه روزه طب داره دکترم بدیم شیاف داده با استامینفین ولی باز طبش بالا پایین میشه لطفا راهنمایی کنید ممنپن میشم
- استفاده نکردن بالشت
سلام آقاي دکتر دخترم 10ماهشه از 2ماهگي به بعد عادت داره روي تشک و بدون بالشت ميخوابه يعني اگه ميذاشتمش روي بالشت تو خواب خودش رو سر ميده و از بالشت مياره پايين روي تشک.اشکالي ندارد روي تشک بخوابد براي گردنش مشکلي پيش نمياد؟؟
- سیاهی اندام تناسلی نواز دختر
دخترم داره 6 ماهش تموم میشه لبه های اندام تناسلیش سیاه شده ب جوری که ادم فک میکنه شاید یه لای اضافه مثل چرکه اما سیاه شده
- سوزش ادرار
سلام آقای دکتر. وقتتون بهخیر. هفته پیش جواب آزمایش ادرار دخترم رو براتون فرستاده بودم. فرموده بودین آزمایش رو مجدد تکرار کنم. دخترم هفته پیش کمی شورتش زرد میشد و یکم سوزش داشت. البته الان دیگه شورتش زرد نمیشه. آزمایش رو مجدد تکرار کردم بازم فقط آزمایشگاه ۲۴ ساعت کشت داد و نتیجه رو داد. که عفونتی در طول ۲۴ ساعت دیده نشده. به نظرتون نتیجهای که در طول ۲۴ داده میشه قابل استناد هست؟ البته الان دیگه مثل قبل هم سوزش نداره. ممکنه مشکل رفع شده باشه؟
- یک سال و نیم عفونت گوارشی اسهال شدید همراه تب
سن 1 سال و نیم تب همرا ه اسهال دوز مصرف شربت سیفیکسیم؟؟؟
- خون در استفراغ
سلام.پسرم هفت ماه و ۱۹ روزس.الان بالا اورد.تو استفراغش یه قطزه کوچولو خون بود.برای چی اینجوری شده
من خیلی نگرانم و استرس دارم - جوش دربدن
سلام اقای دکتر خسته نباشید.دخترم ۲ساله دارم که کل بدنش جوش دانه ریزقرمز زده اول ریزه بعدکمی درشت میشه مشکلی نداره ممنون
- تغییر رنگ پوست
آقای دکتر گفتین ک تیره شدن پوست ربطی به شیرنداره کمبود ویتامین هستش؟ایا کمبود چه ویتامینی وباید.چی بهش بدم من هرروز بهش شیر وموزو وکلی میوه میدم غذا.هم خوب میخوره میشه یکم بیشتر توضیح بدید لطفاً😑😑
- غده چربی در ناحیه کمر
سلام پسر من الان ۹ سال داره موقع تولد وزنش ۴۷۰۰ بود وهنگام تولد در ناحیه کمرش کنار ستون فقراتش یه توده برجسته که روش رگهای خونی داشت بود بعد از ام آرآی و سنو گرافی پزشک تشخیص داد که چربی هست ومشکلی نداره بعداز چند ماه اون ناحیه صاف شد و دیگه برجسته نبود ولی همچنان ظاهرش طبیعی نیست و روش همون رگهای خونی هست و کمی فرو رفته شده و اینکه جدیدا هر چند روز یکبار پسرم از درد در اون ناحیه شکایت میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکل چیه و چه تخصصی از پزشکان مناسب هست
- مصرف قرص
باسلام دخترمن ۲۱ماهشه امرپز ۵تاقرص ویتامین دی سه ۵۰۰۰۰هزارخورد بزدم دکتر گفت مشکلی نیست ودفع میشه. توروخدا نیازنیست ببریمش دکتردیکه یا ازمایش؟
- آیا شربت آرجی پلاس برای پسر هفت ساله که فابیسم داره خوبه یا نه
- تب کودک
سلام دخترم18ماهه هست تب داره شربت استامینوفن خریدم چندسی سی بدم ممنون
- سلام نوزاد ۶ ماهه دارم سرما خورده سرفه داره چه شربتی بهش بدم؟
- شیر خشک
نوزاد ۳۲ روزه دارم که شیرخشک کمکی باید بدم، تا چند روز پیش شیرخشک نان دادم بهش!یبوست گرفت و پوستش دونه های قرمز زد، الان براش شیر خشک اپتامیل پپتی گرفتم و یک روزه شروع کردم! احتمالش هست که وزن نگیره چون میگن رژیمی، اینم یبوست میاره؟؟
- آیا بی حسی که برای ختنه زده میشود روی مغز نوزاد تاثیر می گذارد؟
سلام خسته نباشید پسر من هفت ماهشه هنوز برای ختنه نبردیمش آیا آمپول بی حسی که برای ختنه زده می شود روی مغز نوزاد تاثیر می گذارد؟ممنونم
- تب ادامه دار
سلام آقای دکتر دخترم ۵ سالشه و ۱۵ کیلو داره تقریبا ۱۵ روزه سرماخورده و نوسان تب داره مدام برمیگرده یک دوره آنتی بیوتیک آموکسی کلاو و یک دوره آزیترماسین ۲۰۰ مصرف کرده اما همچنان سرفه های خلط دار داره از اسپری های سالبتامول و فلوسالمکس هم استفاده کرده شما چه دستور میفرمایید
- فاویسم
سلام پسرم فاویسم داره قطره مواتی ویتامین و آهن میتونم بهش بدم

