Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رگه هاي سياه در مدفوع نوزاد
- عرق کردن
سلام نوزاد سه ماهم وقتی میخوابه پشتش عرق میکنه ایا طبیعی
- شیرخشک al 110
سلام، خسته نباشی آقای دکتر،
ببخشید آقای دکتر من پسرم چهار ماهه است، هر شیر خشکی بهش میدم اسهال میشه، فقط شیر خشک aL110 بهش سازگاری داره. اما یکی بهم گفت بهش aL نده چون ضرر داره. میخواستم با شما آقای دکتر مشورت کنم آیا aL110 به بچه بدم یا نه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
- اسهال
سلام وقتتون بخیر دخترم ۳ماهشو تموم کرده امروز دو هفته پیش عفونت ریه داشت ۶ روز بستری کردیم خوب شد مرخص شدیم بعد اون دکتر شربت سفیکسیم ۱۰۰ و ستیریزین براش نوشت امروز دوبار مدفوع کرد شل بود احساس میکنم اسهاله چیکار کنم من تو رو خداا کمکم کنین استرس دارمممم
- واکسن 4ماهگی
سلام پسرم الان وارد 6 ماه شده اما هنوز واکسن 4 ماهگی شو نزدم همش سرماخوردگی داره الان یک ماه هست نمیدونم کروناست یا آنفولانزا چیکار کنم واکسن شو بزنم یا نه آخه نگرانم چون هم مریضه هم خیلی عقب افتاده؟
- کمک
سلام آقای دکتر دستم به دامنتان الان درست دخترم نه ماه و ده روز دارد از یکشنبه هفته پیش تب دارد که با آستامینوفن پایین می آید دوباره تب می کند دچار سرفه. تنگی نفس. هم است بصورتی که خدا شاهده نه می تواند شیر بخورد نه بخوابد از همان هنوز یه خواب درست نکرده است دو مرتبه هم دکتر بردم یکبار سفالکسین ۲۵۰ دادند یکبار هم آموکسی سیلین ۱۲۵ دادند اما خوب نشده همش گریه و بی قراری میکند تو رو خدا شما بگید چکار کنم خواهش میکنم
- سرماخوردگی نوزاد۲ماهه
۳روز است براثرسرماخوردگی سرفه میکندوتب ۳۸/۵درجه دارد ولی برخوردن آستامینوفن تب نداردبایدچکارکرد
- قطره باکتی مایدورینوسالتین
باسلام من نوزاده سه ماهَم به خاطرتب بالابیمارستان بستری شدبعدپرستاربرای چشماش قطره باکتی مایددادوگفت هر4ساعت یک قطره به چشم راستش ویک قطره به چشم چپش بزنم وبرای بینیش قطره رینوسالتین دادوگفت هر4ساعت یک قطره به سوراخ بینیِ راستش ویک قطره به سوراخ بینیِ چپش بزنم ولی نگفت تاچندروزاین داروهارواستفاده کنم منم یادم نیفتادبپرسم حالاپونزده روزازاین دوتاداروگاهی باهمون مدت زمانی که پرستارگفته وگاهی بافاصله زمانی بیشترازاین قطره هابرای نوزادم زدم ضررنداره مرسی
- پسرم ۸ ماهشه شبا نمیخوابه همش گریه میکنه ب خودش میپیچه
- تغذیه
با سلام آقای دکتر نوزاد من یک هفته ی دیگر هفت ماهش تمام میشود ومن از روز اول هفت ماهگی غذای کمکی او را شروع کرده ام ایا به غیر از صبحانه و شام میتوانم یک وعده هم میوه به او بدهم یا آب میوه بهتراست چه آب میوه ای ( با تشکر.؟
- خوردن زیادی قطره
سلام امروز اشتباهی بجای۲۵قطره ۵۰قطره ویتامین آد به دخترم ۵ماهش دادم مشکلی پیش نمیاد فقط امروز اشتباه شد
- اسهال نوزاد
سلام
پسر دوماهه ای دارم. ده روز اسهال زرد داره. چیکار کنم؟با تشکر
- پرش های نوزاد
سلام خسته تباشید پسر سه ماهه ونیم ای دارم که وزن تولدش ۳۵۰۰ بوده و وزن الانش ۸ کیلو پسرم وقت خواب خیلی پیچ وتاب میخوره و دیت میاره تو صورتش تو طول روزهم خیلی بیقراره و البته پرجنب وجوش دائماهم اب دهنش به صورت کف وحباب خارج میشه گاهی اوقات توی بیداری انگار ازچیزی میترسه ودستاش بازمیشه ازهم دلیلش چیه؟؟؟
- واکسن
سلام دخترم چهارماهشه دیروز واکسن زده ازدیشب همش هرچی شیر میخوره استفراغ میکنه تبش با تب سنج دیجیتال از زیر بغل۳۸٫۱هست و پایین نمیاد بیمارستان بردم جوابمو ندادن .میشه به جای استامینوفن بهش شیاف بزنم ؟؟چقدر شیاف بزنم؟؟
- نوزاد
سلام. دخترم وقتی که زایمان کردم 2900کیلو وزنش بود امابعد از چند روز 400گرم کم شد و الان که یک ماهشه همچنان 2500کیلویه و رشدی نداشته پزشک هم گفته باید شیرخشک بهش بدین . اما خب شیر خشک برای زمانیه که مادر شیر کافی نداشته باشه در صورتی که من شیرم برای نوزاد کافیه. لطفا راهنمایی کنین
- بستری
اقای دکتر پسرمو بستری کردن شما نمیاین بعد بالا سرش میخوامشما بیان مممنون بازم ببخشید
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - نوزاد
سلام من پسر نه ماهه دارم فكر ميكنم يه تاس اندازه يه نوخود قورت زاده ميخواستم ببينم دفع ميشه؟ بايد چيكار كنم البته مطمئن نيستم اگه خورده باشه علائمي داره؟
- سفر با نوزاد
سلام آقای دکتر. وقت به خیر. خواستم بدونم میشه با نوزاد چهار ماهه به مسافرت رفت؟ یعنی بردنش اشکالی نداره؟ اینکه میگن میکروب های هر منطقه خاص اون منطقه است و نوزاد به میکروب های منطقه ی جدید عادت نداره و ممکنه دچار عفونت بشه صحت داره؟
- دادن شربت ازیترومایسین 200به کودک 11کیلو
برای سرماخوردگی دخترم شربت ازیترومایسین 200گرفتم سرفه خلط دار و آبریزش زیاد بینی داره تبم داره

