Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام خسته نباشید دختر من ۲ سالشه ۱۰ کیلو وزنشه چند قطره بریزم
- گلودرد
سلام .خسته نباشید. آقای دکتر پسر یازده ساله من چند روز پیش دچار سوزش گلو شد.به متخصص مراجعه کردیم.بعد معاینه گفتن گلوش کمی چرک داره و چون هیچ علامت دیگه ای نداره جز گلودرد و خلط گلو احتمالا عفونت باکتری هست و آموکسی سیلین خوراکی تجویز کردن.اقای دکتر حالا سوال من این هست برای درمان گلودرد اسپرتوکوک آیا آنتی بیوتیک خوراکی موثر هست یا باید حتما آنتی بیوتیک پنی سیلین تزریقی باشه؟چون میدونید اگه به موقع گلودرد اسپرتوکوک درمان نشه باعث روماتیسم قلبی میشه.ممنون.
- واکسن آنفولانزا
سلام آقای دکتر ، خواستم بپرسم در صورت تزریق واکسن آنفولانزا اگر کودکمان تب کرد میشه بهش استامینوفن داد؟
- عفونت گلو
باسلام پسرم 3سال و دوماهش هست کممی تب و عفونت گلو داره چ دارویی پیشنهاد میکنید؟ خشک کننده فق ازیترومایسین میتونه بخوره ممنون میشم راهنمایی کنید چ دارویی و مقدار سی سی؟
- رفلاکس
سلام دخترم ۴۲روزشه خیلی بی قراری میکنه بردمش دکتر برای کولیکش شربت گریپ میکسچر داده ولی احساس میکنم ریفلاکس داره همه میگم براش خوب نیست الان چیکار کنم یه قطره دیگه هم داده اونم نعنایی
- دومپریدون
سلام آقای دکتر برای رفلاکس دختر۳۵ روزه م دومپریدون تچویز کردن،چند روز طول میکشه بهتر بشه؟وزنگیری هم کن بوده.ممنون از شما
- شربت سفیکسیم ۱۰۰
باسلام. دکتر برای سرماخوردگی پسر ۸ ماهه م با وزن ۹ کیلوگرم هر ۱۲ ساعت ۲/۵ سی سی شربت سفیکسیم تجویز کرده، چه مدت باید دارو رو مصرف کنم؟ همین که علائم برطرف شد قطعش کنم یا دوره درمانی خاصی داره؟
- سرفه های خلطی
سلام آقای دکتر پسرم دوسالشه چند روزی هست سرفه های خلطی میکنه بدون تب و یه کم صداش هم گرفته چکارکنم
- سرماخورردگی
سلام خسته نباشید ، من پسرم ۳ سال و ۷ ماهش حدود ۳ روز پیش تب جزعی کرد بردم دکتر گفت گلوش عفونت داره دوتا شربت zithromax چهار سیسی ، و لورکستادین ۳سیسی ، و پروفن دادن ، از اون روز صداش کامل گرفته خیلی خیلی اروم حرف میزنه ، سرفه میکنه خشک و خلطی ک بعضا بخاطر خلط بالا میاره ، و تو این ۳ روز تبش ۳۷ و ۸،۹ میشد وقتی تب میکرد بیحال و حوصله میشد کمی هم لرز داشت ، ۲ روز بود تبش قطع شده بود ک امشب تبش ۳۷ و ۷ بود ، و اینکه هربار شربت لورکستادین و دادم افتاده ب سرفه و بالا اورده دیگه از دیشب نمیدم ، چیکار کنم چه دارویی بدم ک زودتر خوب بشه
- جوش
سلام وقت بخیر پسر۵ ساله دارم حدود دو ماهه جوش روی بینیش زده پمادتتراسایکلین هم زدم ولی خوب نمیشه دارویی باید استفاده کنه و یا دکتر پوست ببرم؟
- مدفوع سبز رنگ و شل و بسیار بد بو طفل ۲۰ماهه
سلام کلا مدفوع پسرم سبز و شل و بدبو هست و وزن روی خط نرمال داره خیلی ناراحتم علتش چیه و درمان داره یا طبیعی هست؟
- زهرا
سلام اقای دکتر خسته نباشین دخترم ۵ سالشه تقریبا ۸ روزه تب داره اول شربت سفالکسین دادم با دیکلوفناک ۵۰ خوب نشد بردم دکتر گفت چرک خشک کن نده شیاف بزن تا ۵ روز دایم شیاف زدم براش شربت سرماخوردگی با شربت برو نتیف داد با شیاف دیکلوفناک دوروز دادم صبح دیدم دندونش ابسه زده بهش چرک خشک کن مترو نیدازول با اموکسی سیلین دادم با ایبو پروفن تبش ۳۷.۵ شده شیافو نصف کردم براش استفاده کردم میتونم همراه داروی سرماخوردگی و برونتیف اون چرک خشک کن هارو بدم اخه دندونش عفونت داره فقط ی نوبت دادم ؟تا چن روز میتونم شیاف دیکلو فناک ۵۰ استفاده کنم ؟
- کم خونی
سلام خسته نباشید من ی پسر دو ساله دارم و آزمایش خون گرفتن گفتن کم خونه اولین آزمایشش RBC:4.53و هموگلوبین:۱۱.۲بود بعد از دوماه مصرف شربت فروگلوبین و بکمپلکس آزمایش دومشRBC:4.73و هموگلوبین :۱۱.۳است میخواستم ببینم آیا مشکل جدی هست یا نه و اینکه نیاز پیش متخصص ببرم و به غیر از این دوتا شربت چیز دیگه ای نیس که بهش بدم خوب بش؟
- مصرف تخم بلدرچین یا تخم مرغ
سلام آقای دکتر برای کودک یکساله به جای تخم مرغ فقط بلدرچين بدیم کار درستیه ؟ در هفته چن تا میشه داد ؟
- درد پای کودکان
سلام دخترم 3 سالشه و چند وقتی میگه شبها پاش درد میکنه و تب میکنه علت چیه
- سلام دکتر جان پسر سه ساله من سرفه شدید داره وفاویسم هم داره چه شربتی باید بهش بدیم
سلام آقای دکتر پسرم سه سالشه سرفه شدید داره وفاویسم هم داره چه داروی بهش بدیم ممنون از شما
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر بچه من یک سالو سه ماه است سرماخوده بینیش گرفته سرفه شدیدی همراه چرک داره پلارژین هر هشت ساعت میدم به نظرتون اموکسی سیلین 125خوبه براش بدم
- مقدارمصرف باکتیماید
باکتی ماید 10درصد برای کودک 4ساله که قی دارد
- مقدار مصرف شربت سفیکسیم ۱۰۰ برای کودک ۸ساله
برای عفونت ادراری دکتر سفیکسیم ۱۰۰ نوشتند وزن ۲۳ کیلو مقدار مصرف هر شب ۵ سی سی آیا کافیه؟
- مولتی ویتامین
سلام واحترام. مولتی ویتامین پدیابست چقد به پسرم بدم 15 ماهشه. ممنون.

