Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مصرف قطره آهن
با سلام.دو سال دخترم تمام شده است آیا باید مصرف قطره ی ویتان(مولتی ویتامین+آهن+زینک) را ادامه دهم یا قطع کنم؟جایگزین آن نیاز به قطره ی دیگری است؟
- شکستن ناخن دست وپاها
بچم ۲سال ونیم هست بیمارشده سرماخوردگی گرفته حالاکه دست وپاهاشو میبینم داره ناخن های دست پاها میفتاد
- سفیکسیم ۱۰۰
دخترم ۴ روزه تب داره سفیکسیم تجویز کردند و دوز مشخص نیست دخترم ۴ سالشه و ۱۲ کیلو وزن دارد
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر ببخشید من تو کمپ آلمانم به هیچی دسترسی ندارم دخترم ۲،۵ سالش ۵ روز سرفه خلط دار داره با آبریزش سبز رنگ هر شب ۱ ساعت تب میکنه ۳۸.۵ درجه بعدش عرق سرد میکنه شیاف استامینوفن شربت ایبوپروفن و شربت سرماخوردگی دادم بهش چیکار باید بکنم براش خیلی نگران این تب هستم
- وابستگی شدید کودک به والدین
در مهدکودک ما بیشتر کودکان به تنهایی سر کلاس حاضر نمی شوند و حتما یکی از والدین می بایست همراه آنان حضور داشته باشند. از آنجه که جدا کردن کردن کودک از پدر و مادرش منجر به نوعی استرس یا عصبانیت میشود و خشم و گریه آن کودک را به دنبال دارد و هیچگونه کنترلی نیست... راه حل پیشنهادی شما برای بهبود وضعیت فوق چیست؟ چگونه خشم و عصبانیت کودک را در کمترین زمان ممکن کنترل و برطرف کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید...
- استفاده قرص سفکسیم
سلام ببخشید دختر من ۵ ساله ۱۵ کیلو وزن داره کمی تب داره گلو درد ترشحات بینی وتک سرفه داره شربت نمی خوره قرص سفکسیم میخوره چقد بهش بدم چون من یه بچه کوچک دیگر دارم نمیخوام اون هم مریض بشه
- خوردن دست
سلام و خسته نباشید آقای دکتر بچه 5ماهه دادم تازگیا خیلی بچم دستش بخصوص شصتش رو میخوره میخواستم بپرسم مشکلی نداره؟چه جوری ترکش بدم ؟
- تب خفیف ویروس جدید
سلام وقتتون بخیر آقای دکتر دخترم از شنبه دچار این ویروس جدید شده سه روز تب غیر قابل کنترل داشت تا دیگه تب اومد پایین و دو روز هم هست تب خفیف داره در حد ۳۷٫۵ دوازده ساعت یکبار احتیاج به شربت استامینوفن میکنه و فورا میاد پایین ،آزمایش ادرار و کشت ادرارش سالم بوده و لازم بذکر هست که چند روز قبل از این که دچار این ویروس بشه بخاطر عفونت گوش میانی دکتر دوتا فارمنتین ۶۴۳براش تجویز کرد که فردا شب تموم میشه و در شنبه این هفته که تب کرد بردمش پیش متخصص گفت عفونت گوش و حلق کاملا برطرف شده سوالم اینه آقای دکتر این تب خفیف خود بخود قطع میشه یا باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و خطرناکه اینم لحاظ کنیم که دوتا شیشه فارمنین خورده این ده روز آیا احتمال عفونت در خون هست بازم تشکر و سپاس
- قرص تاوانکس برای کودک پنج سال و نیمه
من دخترم پنج سال و نیمه هست به مدت یک هفته به تجویز متخصص اطفال نصف تاوانکس ۵۰۰ رو هر روز خورد روزی یک بار مشکلی هم پیش نیامد آیا ممکن است صفحات رشدش آسیب دیده باشد و رشدش مشکل پیدا کند ؟
- ختنه
سلام پسرم ۵سالشه آلتش شکل ناف شده وقتی با انگشت میدم بیرون اندازه نصف بند انگشت میاد بیرون آیا ختنه مشکلی داشته؟۲ ماهگی ختنه شده
- حساسیت فصلی
سلام آقای دکتر پسرم ۴ سالشه سرفه و آبریزش بینی داره ایا دستگاه بخور سرد برایشی خوبه استفاده کنم
- دارو برای کودک
سلام آقای دکتر ببخشید پلارژین واسه قرمزی و التهاب گلو خوبه؟
- شقاق مقعد
سلام دخترم دچار شقاق مقعد شده دکتر بهش پودر پیدرولاکس داده تا سقاقش خوب بشه این دارو عوارضی واسه آینده ندارم.ممنون
- خوردن دستمال کاغذی و مداد دختر ۷ ساله
سلام خسته نباشید امروز از مدرسه دخترم زنگ زدن گفتن دوستاش میگن دستمال کاغذی و مداد میخوره ازش پرسیدن چرا گفته دوست دارم معلمش گفته باید ببرمش دکتر پدر میگه نمیخواد😥خیلی نگران شدم چیکار باید کنم لطفا راهنماییم کنین
- سرماخوردگی کودکان
سلام آقای دکتر خسته نباشید ،دختر من ۲سالشه و سرما خورده و علائمش: آبریزش بینی ،تب،بی قراری،بیحالیه آیا شربت پدیزان براش توصیه میشه یا شربت دیگه ای باید بهش بدیم
- سلام زرد شدن کف پا در کودک پسر ۸ بچه معناست ممنون
- پسر 3.5دارم که بدون دلیل گاهی اوقات پرخاشگری میکند و شروع به کتک زدن میکند راهکار چیست
- نوزاد
سلام دکترمیشه شیرخشک اپتامیلو با ببلاک کامفورت قاطی کرد اپتامیل بچم یبوست میشه جزاونم چیزی نمیخوره پزشک براش کامفورت تجویز کرده اونم نمیخوره اصلا همیشه هم شکمش سفته و گریه میکنه و زورمیزنه پیشنهادشماچیه برای رفع یبوستش فقط اب قندبدیم کارمیکنه با ترنجبین
- سلام وقت بخیر آیا قطره دایمتیکون با اسانس نعنا برای نوزاد ۱۴ روزه و فاویسمی خطرناک است؟
- ناپروکسین۲۵۰
سلام پسر ۱۰ ساله من امروز تب ۳۸ درجه داره و کمی سوزش چشم و گلودرد و سردرد داره بهش قرص سرماخوردگی بزرگسالان دادم میشه قرص ناپروکسین هم برای تبش بدم؟مشکلی که با قرص سرماخوردگی بزرگسالان نداره؟

