Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دانه های زیرپوستی
سلام وقت بخیر. بچم ۳ سالشه. ۳ روز و نیم تب داشت. الان دو روزه که تبش قطع شده. حدود یک ساعت پیش یهو یه قسمتایی رو صورتش و دست قرمز شد و دونه های زیرپوستی برجسته زد که خارش هم داره. قرمزی ها و دونه ها یهو ایجاد میشن و بعد از چند دقیقه خوب میشن و دوباره یه قسمت دیگه ایجاد میشن. فعلا فقط رو دستش هست. علتش چیه؟ بین تب و دونه ها ارتباطی هست؟ شربتی هست بدم؟
- قند. کودک
سلام. خسته نباشید آزمایش برا کمبود ویتامین دی مدرسه خواست. ما هم آزمایش کلی گرفتیم دخترم 9ذسالش هست آزمایش رو براتون میارم. فقط یه چیزی. قند رو زده 109 قندش بالا هست این نگرانم کرده ناشتا نبود. نمیدونستم یعنی آزمایش قند هم هست شبش هم مهمونی بود حسابی شیرینی خورد. دلیل میشه یا نه
- نخوابیدن در شب
باسلام فرزند ۲سال و ۵ ماه ای دارم که شبها بیدار میماند اگر هم ساعت مثلا ۱۱ یا ۱۲ شب بخوابد ۲ یا ۳ ساعت بعد بیدار میشود ولی روزها خواب راحتی دارد البته در خواب زیاد قلت می خورد آیا دادن مقداری کمی ملاتونین برایش ضرری ندارد
- اسهال شدید و دل درد
سلام دخترم ۷ سالشه و ۲۱ کیلو به خاطر تب خفیف و بینی کیپ و خلط سبز که تو دهنش میومد دکتر کو آموکسی کلاو ۳۱۲ و پدیزان داد بعد یک روز اسهال شد و بی اشتها و دکتر کو آموکسی کلاو رو حذف کرد و آزیترومایسین و متروماکس و پدیزان داده الان دو روزه مدام اسهال شدید آبکی و مدام دل درد داره چی دستور میفرمایید خواهشا دوز رو هم بفرمایید (یه دی سیکلومین خارجی هم داریم)
- مقدار مصرف شربت ستادین برای کودک ۲ساله چقدرهست؟
- خواب کودک
با سلام و وقت بخیر
کودک من شش ماه و چهار روزه است و شبها که بهش حریره بادام میدم سه یا چهار ساعت هم ممکنه بیدار نشه برای شیر خوردن
اشکال نداره یا باید بیدارش کنم بهش شیر بدم چون ممکنه قند خونش بیفته؟ - درد و تورم و قرمزی پشت گوش دختر ۲ساله نیمم چیه و چکار باید بکنم
- قرص تاوانکس برای کودک پنج سال و نیمه
من دخترم پنج سال و نیمه هست به مدت یک هفته به تجویز متخصص اطفال نصف تاوانکس ۵۰۰ رو هر روز خورد روزی یک بار مشکلی هم پیش نیامد آیا ممکن است صفحات رشدش آسیب دیده باشد و رشدش مشکل پیدا کند ؟
- دارو
سلام خسته نباشیدپسرمن ۱۰ماهه است الان سرفه خلط دارمیکنه چندوقت پیشم اینطوری شداطفال بهش شربت سفکسیم ۱۰۰داد وزنش ۱۱کیلو هست ولی یادم نمیادروزی یه باریادوبارمیدادم
- اتفاقی خوردن قطره استامینوفن تاریخ گذشته
سلام و عرض ادب ببخشید من اشتباهی قطره استامینوفن تاریخ گذشته رو به بچه ۵ ماهه ام دادم، الان باید چیکار کنم؟
- سیپروهپتادین
دختر من 7 سال کامل دارد ک وزن او 20.800 است و خوراک خیلی کمی دارد و تحرک زیاد اگر به او سیپرو هپتادین بدهم مشکلی پیش نمی آید
- تب
سلام برای بچه با وزن ۲۱ کیلو و سن سه سال و چهار ماه در موقع تب بالا از شیاف چند باید استفاده بشه؟
- تپش قلب در شیردهی
با سلام و وقت بخیر پسرم ۱۸ ماهشه و فقط یه وعده شیر مادر در خواب میخوره آیا مصرف پروپرنوول مجار است؟ تپش قلب بخاطر استرس دارم
- اسهال
دخترم ۲سال ونیمش بود اسهال خونی شد دکتر یک سرم سدیم کلراید داد بعد گفت باید برید آزمایش امابعد دو روز اسهالش خوب شد ایا احتیاج یه آزمایش یا چیز دیگه ای هنوز هست؟
- نحوه مصرف سیفیکسیم ۱۰۰
سلام پسرم ۶سالشه و عفونت گلو داره دکتر سیفیکسیم ۱۰۰ تجویز کرده ولی مقارش و نگفته وزنش هم ۱۸کیلو هس هر چند ساعت و چقدر باید بدم؟
- مصرف دارو ازریتومایسین
پسرم 6سال هست امروز دکتر بردم شربت ازریتومایسین 200داده روی دارو برچسب یک قاشق چای خوری زده به نظرم اشتبباه زده برای بچه شش ساله 5سی سی هست درسته ؟؟؟
- مولتی ویتامین
سلام واحترام. تسلیت شهادت عزیزان ملت خدمت شما... مولتی ویتامین روبعدازخوردن شیرخشک میدم به پسرم اشکال نداره؟ یک سال ودوماهش
- سلام دخترم ۸ سالشه و۲۵ کیلو چه مقدار شربت آزیترو مایسین ۲۰۰ بهش بدم
سلام وقتتون بخیر دخترم ۸ سالشه و۲۶ کیلو مدت ۲ هفته است فقط سرفه های خلط دار دار چه مقدار آزیترو مایسین ۲۰۰ بهش بدم ممنون
- کودک 2 ساله
با سلام دخترم 25 ماههشه میخواستم بدونم دیگه لازم نیست قطره اهن و مولتی ویتامین بهش بدم. البته هتوز سشیر مادر میخوره ولی اصلا شیر چاستوریزه نمی خوره فقط بستنی میخوره و با تشکر
- شربت زینک سولفات
سلام خییلی ممنون بابت راهنماییتون آقای دکتر.واقعا ممنونم.فرموده بودین به دخترم شربت زینک سولفات بدم ،خواستم بپرسم این شربت آیا باعث یبوست هم میشه؟ دخترم چندوقتی درگیر یبوست بود و اذیت میشد،تازه بهتر شده..بازم ممنون.

