Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام وقت بخیر پسر من نزدیک10ماهشه9500گرم تب داره بدنش مدام داغه قطره پاراکید خریدم براش چقدر باید بهش بدم؟ چندقطره؟
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
سلام نوزاد من الان دو ماهه شیر مادر میخوره تا بیست روزگی تا روزی شش بار دفع داشت در بین چند بار از شیر خشک استفاده کردم بردم دکتر آزمایش تیرویید نوشت tsh 9,19 بود دوباره بعد از چند روز بردم برای آزمایش t4 و tsh نرمال شده بود دکتر دارو نوشت گلیسیرین استفاده مقعدی دو سیسی و شربت لاکتوز از یبوست کاسته شده ولی هنوز در دفع مشکل داره با تحریک مقعد دفع داره راحت میشه و بی فراریش میرممیشه راهنماییم کنید
- زردی نوزاد
سلام اقای دکتر.نوزاد من دوقلو ۳۴ هفتگی به دنیا اومد ده روز بخش ویژه بستری بود با زردی۶ مرخص شد .اوردیم خونه متوجه زردی رو صورتش شدیم بردیم پیش دو دکتر گفت طبیعی تا یکی دوماه اینطور نه نیاز به لامپ نه قطره ایی دادن... آز زردیش تو ۲۲ روزگی ۱۱/۸ بود ایا این زردی طبیعی و اینکه رو مغز هوش بچه تاثیر نداره
- ختنه
سلام من یه نوزاد ۴۲ روزه دارم که میخوام ختنه کنم دکتر بهش شربت پرومتازین و قرص دیازپام داده که گفت قبل ختنه شربت رو دو سی سی و نصف قرص با نصف شیاف استامینوفن ۱۲۵ بهش بدم روش ختنه هم جراحی هست الان من چیکار کنم؟؟؟ آیا این داروهارو استفاده کنم ؟؟؟ تو رو خدا بگید این داروها ضررش چیه من چیکار کنم
- عسل دادن به نوزاد
سلام به نوزاد3ماهه مقداری عسل داده شده از اون لحظه تا حالا 5روز گذشته نگرانم با توجه به مطالب داخل اینترنت بوتولیسم شه چه کار باید کرد ممنون ازراهنمایی تان
- بیرون روی نوزاد
با سلام نوزاد دو ماهه ای دارم که بعداز هر بار شیر خوردن بیرون روی دارد( مدفوع) آیا طبیعیه؟ به روزی نه ده بار هم میرسه خیلی نگرانم
- یبوست نوزاد
سلام آقای دکتر.نوزاد پنج ماهه من از بدو تولد روزی چهار تا پنج بار شکمش کار می کرده.هیچوقت یبوست نداشته ولی الان دور روزه دفع مدفوع نداشته.علت چی میتونه باشه.میدونم بچه هایی که با شیر تغذیه میشن تا یه هفته هم طبیعیه شکمشون کار نکنه اما پسر من روزی چهار پنج بار و هر روز دفع داشته.هیچ وقت یبوست نداشت.رژیمغذایی من هیچ تغییر نکرده. از شیر خودم هم تغذیه میکنه.
- نوزادان
سلام نوزاد۴۰روزه ای دارم هفته ی دوبارمدفوع میکندشیرمادرمیخوردقبلایبوست ونفخ داشت بهششربت میکسچرمیدیم ویک روزدرمیان فلوس سه قطره اینابهش میدیم بعددستشویی میکنه کمی سفت واخردراخراسهال میکنه ایامشکلی داره دیربه دیربعدازخوردن فلوس دستشویی میکنه؟ وزورمیزنه قرمزمیشه دستشویی میکندایامشکلی داره فلوس واسه نوزادضررداره ؟بایدچیکارکنیم راحت دستشویی کنه
- جوش زدن بدن نوزاد دانه ریز قرمز
- میزان دوز مصرفی شربت آزیترومایسین
سلام بچه ام ۹ ماهش ۹ کیلو دکتر آزیترومایسین ۲۰۰ تجویز کرده میخواستم دوزشوبدونم
- قطره استامینوفن پاراکید۲
سلام آقای دکتر
بابت تاریخ انقضای قطره استامینوفن پاراکید گفتید اگر در جای خشک و خنک نگهداری شود تا یک ماه قابل مصرف است. جای خشک و خنک یعنی یخچال؟ یا در دمای اتاق؟
- قطره
سلام آقای دکتر وقت بخیر هجدهم اسفند پسرم نه ماهش تموم میشه طبق دستور شما فقط آدزیر روزی ۱۰ قطره میخوره شیرخشک نان ۲ میخوره قطره یامکمل دیگه ای نیاز نیست فعلا براش بگیرم تا بعد بیارمش مطب ؟
- استفراغ نوزاد۵ ماهه
نوزاد ۵ ماهه ام از دیشب هرچه شیر میخوره استفراغ میکنه تب نداشت اما الان یه مختصر تب هم داره اما قبا استفراغ سرما خوردگی داشت ایا استفراغ میتونه از سرما خوردگی باشه؟؟
- تبریک
سلام اقای دکتر. سال جدید رو خدمتون تبریک میگم براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم،و بسیار سپاسگذارم بابت جوابهایی که به سوالاتم دادین تا به حال. خدا طول عمر همراه با عزت بهتون بده.
- استفاده ازدوزشربت
سلام وقت بخیر،بچم ۹ماهشه سرماخورده دکتراموکسی سیلین داده نمیدونم چه مقداربدم وزنش هم ۸کیلو۷۰۰هست لطفاراهنماییم کنید
- خلط سینه نوزاد
دکتر سلام پسرم ۵ ماه و ۲۰ روزشه دکتر براش شربت تئوکال داده هر ۸ ساعت چند سی سی بدم
- آزمایش غربالگری از کف پا
سلام وقت بخیر از نوزاد من آزمایش غربالگری از کف پا در چهار روزگی ازش گرفتند و جوابش اینا بود: phenylalanine = 2.1 - T4 (EIA) = 7.5 - TSH (EIA) = 1.1 می خواستم ببینیم جواب آزمایش چه طور بوده؟ طبیعی هست
- شیر خشک
سلام خسته نباشید من نوزاد یک ماه دارم که شبا خیلی بی قراره همش در حال شیرخوردنه ولی سیر نمیشه براش شیر خشک آپتامیل ۱ گرفتم که به عنوان کمکی روزی دو سه بار بهش بدم. فقط پسر من پوست خیلی حساسی داره و تا من یه کم گرمی یا ادویه بخورم بدنش دون میپاشه و اینکه دل درد هم داره آیا شیر خشک آپتامیل nutricia براش مناسبه؟
- یبوست نوزاد۴۵ روزه
الان سه روزه نوزادم دفع نداشته درصورتی که خیلی زور میزنه و هروز روزی چنبار دفع شل داشته و براش شیاف گلیسیرین گذاشتم کار کرد اصلا سفت نبود ولی کامل مدفوع تخلیه نشده ،و انگار عادت کرده ب شیاف تا نزارم دفع نداره چکار کنم.در ضمن شیرخشک ببلاک کامفورت میخوره و گاهی بالا میاورد شربت دومتیدون هر ۸ س میدادم ۵ روز دادم خیلی خوب بود اصلا بالا نمیاورد ولی امروز دو نوبت ندادم بالا اورد بنظرتون چکار کنم
- قارچ الت پسر
باسلام یک روزی هست که دور الت پسرم که 4ماهشه یکسری تاول مانند زده و روی خوده الت یک تک پوست مانند ایجاد شده. دکتر پماد کورتیزول و زینک دادن و گفتن قارچ گرفته.ممنون میشم راهنمائم کنی که تشخیص شما و نوع داروی مصرفی چی باشه

