Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عفونت گوارشی
سلام دخترم سه ماه و ۲۴روزشه و رفلاکس داره و امپرازول مصرف میکنه چند وقته مدفوعش ژله ای شده آزمایش ادرارو مدفوع دادیم آزمایش ادرار خوب بوده اما مدفوعpus cell :3_4 هست و دخترم موقع خواب خیلی ناارومه و در روز یکی دوبار شیر غلیظ بالا میاره و اشتهاش کمه میخواستم بپرسم آیا نیازی هست دارویی مصرف کنه و اینکه بالا آوردن غلیظ به خاطر چی میتونه باشه؟ایا باید غذای کمکی را از ۵ماهگی شروع کنم؟
- وزن
سلام خسته نباشید دختر ۵ ماهه دارم تازگی ها زبانش را بیرون میآورد آیا مشکلی هست خیلی اینکارا انجام نمیدهد ولی مرا ترسانده ؟ و اینکه بعضی مواقع صورتش رامیمالد و پاهای کوچولوشو به هم میمالد به نظر شما مشکلی دارد ؟ وزن تولد ۲۴۰۰والان ۶۴۰۰آیا وزن مطلوبی دارد؟
- شیر نخوردن نوزاد ۳ ماهه و ریفلاکس
شیر نخوردن نوزاد ۳ ماهه و ریفلاکس دخترم شب ۱۲ میخوابه تا ۷ بیدار نمیشه نگرانم
- دخترم کاغذ رسید عابر بانک خورده
سلام دخترم رسید عابر بانک یه تیکه خورده چیکار کنم دل درد گرفته ۶ماهشه خیلی نگرانم
- چه دارویی؟
با سلام و احترام آقای دکتر دختر من سه ماه و نیم داره فکر کنم الان چهار و نیم کیلو باشه بدو تولد 1730بود هشت ماهه به دنیا اومد میخواستم بدونم چه داروهای واجبی باید بخوره موارد زیر رو میخوره یک روز درمیون اسید فولیک نصف میخوره روزی یک سی سی آد و یک روز در میون زینک نیم سی سی به خاطر کرونا از خونه در نیاوردمش یک ماه دکتر نبردم ممنون از لطف شما
- تب ۳۸
سلام آقای دکتر پسرم ۱۱ماهشه بیمار خودتونه.دیروز از صبح یکمی داغ بود سر و زیربغلش غروب براش پاراکید گرفتم قبل اینکه بهش بدم یهو بیحال شد بدنش شل شد ولی چشمش باز بود بالاسرش نگاه میکرد چشماش میچرخید ترسیدم فوری رسوندم ۱۷ شهریور تبش ۳۸ بود اکسیژن هم خوب بود گفتن ببر خونه هر ۴ ساعت پاراکید بده .الانم دیشب تبش قطع شد کلا تا صبح مدام چک کردم کاملا بدنش سرد و خنک بود صبح بیدارشد یکمی گرم بود تب سنج گذاشتم ۳۷.۶ بود الانم دندونش خیلی اذیتش میکنه ماه قبل هم دندون بالا داشت در میومد یه روز تب داشت با قطره کنترل کردم خوب شد. اسهال استفراغ هم نداره دیروز غذا و شیرش رو هم خورد بنظر شما لازمه ببرم پیش خانم دکتر تبریزی ویزیت بشه امروز؟خودتون معرفی کردین در نبود شما
- عدم وزن گیری
باسلام نوزادم ده ماهشه ۶۵۰۰کیلویه وزن تولدشم ۲۶۰۰بوده تغذیه شم خوبه چندبارم به متخصص تطفال مراجعه کردم گفتن موردی نداره وبراش شربت کیدی کر نوشتن ولی هیچ تاثیری ازلحاظ وزن گیری نداره الانم هم شیر منو میخوره هم روزی دوبار نودسی سی شیرخشک میخوره وروزی دوبارم حریره رقیق شده توشیشه میخوره لطفا راهنمایی کنید باتوجه به اینکه خیلی وزنش کمه
- وجود دانه های ریز روی بدن
سلام جناب دکتر.پسرم ۹ ماه داره و در حال دراوردن دندان هست.و چند روز قبل تب کرد و بردمیش یه دکتر عمومی دکتر چند تا دارو داد که اسمش زینگ و استامینیفن و آزیتروسین .که بعد مصرف سه روز تب بچه از بین رفت اما کل بدنش جوشهای ریزی زده همانند کهیر روی شکمش .لطفا راهنمایی کنید .یا اگر نیاز به معاینه داره فردا یعنی شنبه بیاریمش خدمتتون
- رفلاکس نوزاد
سلام دخترم دوماهه از پونزده روزگی فهمیدم رفلاکس داره اولش امپرازول دکتر داد الان نکسیوم وشریثبت دمپریدون وقطره پدی لاکت میخواستم ببینم کی قراره خوب بشه هنوز استفراغ داره
- سرما خوردگی
سلام دخترم ۲۰روزشه سرما خورده.ایا دارویی هست من بهش بدم ک زودتر خوب بشه.سرفه میزنه
- درد شکمی نوزاد 7 ماهه
سلام .نوزادی 7 ماهه دارم که شبها دلدرد میگیره و بعد از بغل کردن و چند دقیقه راه رفتن درست میشه ولی یک ساعت بعد دوباره دلدرد میگیره .مدفوعش سبز هست و جای دندوناش درد میکنه .موقع دلدرد بدنش رو صاف میکنه و صورتش رو اینور و اونور میکنه گاهی هم شیر زیاد میدم درست میشه .علتش رو میخواستم ایا کولیک هست یا از کلیه هاش هست .ممنون.
- مولتی ویتامین
کودکم دو روزه مولتی ویتامین میخوره و کاملا بی اشتها شده چرا اینطوری شده
- مدفوع
نوزاد14روزم 8روزه مدفوع نکرده
- تب و جوش های بعد ان
باسلام دخترمن ۹ ماه است سه روز تب شدید داشت استامینوفن وشیاف استفاده میکردم ولی قبل از چهار ساعت دوباره تب برمیگشت از شربت ایپوپروفن هر شش ساعت گاهی که زیاد نا ارام بود میدادم تب بعد از ۳ روز قطع شده حالا امروز صورت وپشت گوش هاش وشکمش دونه های قرمز زده وگاهی خارش شدید دارن ونا آرامی میکنه .من یه بچه ی پنج ساله هم دارم ایا قابل سرایت هست در ضمن من یک روز قبلش پیش متخصص اطفال بودم ممکنه از اونجا بهش سرایت کرده باشه . ممنون اگر بتونید کمکم کنید
- نفخ شدید نوزاد ۷ماهه
سلام اقای خسته نباشید .نوزادی ۷ ماه دارم که از بدو تولد نفخ و دل درد داشت این نفخ هنوز که هنوزه همراه نوزادم هست با عوض کردن چند نوع شیر خشک و دادن آزمایش مدفوع که مشکلی نبوده .هنوزم بعد خوردن شیر یا غذا نفخ داره پاهاش جمع میکنه انواع دارو ها اعم از پدی لاکت و کیدی لاکت و دایمتیکون وگرمیچر و اهورا نی نی و خیلی ها رو امتحان کردم بی فایده رفلاکسم داشت که الان خیلی بهتر شده.اقای دکتر خواهش میکنم کمکم کنید علت ادامه داشتن نفخ نوزادم تا الان چی میتونه باشه.
- قطره آهن
با سلام خدمت دکتر گرامی نوزاد من دو روز است که وارد هفت ماهگی شده است به هیچ وجه نمیتواند قطره ی مولتی ویتامین واهن را بخورد به محض استفاده از این قطره استفراغ میکند تا چند دقیقه بعد از استفراغ نیز هنوز حالت تهوع دارد لطفا مرا را راهنمایی کنید؟
- سلام دخترم ۸ ماهه بود ک تب و تشنج کردبراش قرص فنوباربیتال دادن و چهار ماهه مصرف میکنه دیروز پیش متخصص مغز و اعصاب بردم گفتن ک میتونم قرصش و کم کنم ولی همش استرس دارم از دیروزه هم همش دست راستشو میکوبه ایا باید قرص هاش و مثل روز اول بدم یا همون ک دکتر گفته رو بدم
- آلرژی
سلام پسر من هفت ماه و ۱۲روزشه. آیا میتونم بعنوان دسر بهش خرمایی که در آب گرم حل شده بدم؟ دو روز بهش دادم، میتونم ادامه بدم یا نه؟ آیا خرما آلرژی زاست؟ پسرم برای درمان آلرژی، دارو مصرف میکنه
- نخود فرنگی
سلام به نوزاد فاویسمی میتونم پوره نخود فرنگی بدم
- سرفه نوزاد 15روزه
سلام وقت بخیر نوزادم 15روزشه ک فقط کاهی وقتا در شبانه روز چند بار سرفه میکنه هر بارم دویا سه بار سرفه میکنه ولی ابریزش بیتی یا علائم سرماخوردگی ندارد فقط سرفه میکند خرخر یا چیزه دیگه ای ندارد.

