Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ناف نوزاد
ناف نوزاد ورم کرده و لکه های قرمزی دارد جیکار کنم
- شیر جوشیده
سلام اقای دکتر برای تهیه فرنی نوزاد ۷ماهه از شیر گاو چقدر باید جوشانده شود .نوزادم با شیر خشک تغذیه میشه ممنون از لطف شما.
- خر خر نوزاد
نوزاد بعد از شیر خوردن خر خر و تنفس صدادار میکند ۲۰روزه هست
- آلرژی و واکسن یکسالگی
سلام آقای دکتر. پسرم مریض شماست. دو روزه یک سالش شده. آلرژی به پروتئین گاوی و تخم مرغ دار. نوزاد که بود بهش شیر خودمو میدادم من اگه تخم مرغ میخوردم خیلی بی قراری و گریه میکرد و تو ندبوعش رگه های خون دیده میشد. بعد که به تشخیص شما رژیم گرفتم خوب بود خداروشکر. الانم چند وقته شیر خشک آپتامیل پپتی ۲ میخوره. دیگه بهش تخم مرغ یا لبنیات هم ندادم که ببینم واکنشش چجوریه. الان واکسن یکسالگیشو بزنم؟ با وجود آلرژی خطر نداره؟ و اینکه اگه واکسن یکسالگی رو یه هفته دیرتر بزنه مشکل نداره؟
- خس خس
با سلام آقای دکتر دختر سیزده روزه ای دارم موقع خواب خس خس میکند ِآیا سرماخورده چکار کنم
- داروی مورد نیاز نوزاد 4ماهه
با سلام و احترام وتبریک سال نو اقای دکتر دختر چهار ماهه ی من که الان ۵۲۰۰وزنش( چون نارس بود در بدو تولد ۱۷۳۰بود ) در حال بایدحاضر کلا باید چه داروهایی مصرف کنه و چه مقدار ؟ایا اهن هم لازمه ؟
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
سلام نوزاد من الان دو ماهه شیر مادر میخوره تا بیست روزگی تا روزی شش بار دفع داشت در بین چند بار از شیر خشک استفاده کردم بردم دکتر آزمایش تیرویید نوشت tsh 9,19 بود دوباره بعد از چند روز بردم برای آزمایش t4 و tsh نرمال شده بود دکتر دارو نوشت گلیسیرین استفاده مقعدی دو سیسی و شربت لاکتوز از یبوست کاسته شده ولی هنوز در دفع مشکل داره با تحریک مقعد دفع داره راحت میشه و بی فراریش میرممیشه راهنماییم کنید
- سام
سلام دکتر دخترم ۸روزشه بندناف نیفتاده و امروز دیدم کمی خون رو لباسش پس داده حالت خشک شده داشت طبیعیه؟
- سرماخوردگی وسرفه وتب نوزادپنج ماهه
سلام دکتردوروزه نوزادپنج ماهم آبریزش شدیدبینی داره ازدیروزه بشدت سرفه میکنه ودیشب تب داشته شیرکم میخوره گشنشه اما نمیتونه بخوره شش کیلوه
- کار نکردن شکم نوزاد
سلام.نوزاد ۵۲ روز متولد شده.چهار شبانه روز هست نوزاد شکمش کار نمی کنه.شیر مادر رو تغذیه می کنه.می خواستم بدونم چکار باید بکنیم.با تشکر
- حساسیت نوزاد
نوزاد ۵۰روزه دارم که فقط شیر خودمو میخوره روی صورتش حساسیت زده چکار کنم زود خوب بشه وچه چیزهایی مصرف نکنم؟آیا گوشت گوساله وشیر رو میتونم استفاده کنم؟متخصص هم بردمش گفت حساسیته وفلفل ورب وسوسیس کالباس نخور که من نمیخورم فقط رب بود اونم کنار گذاشتم ولی۱۵روز گذشته و هنوز خوب نشده.وقتی خوابه معلوم نیستن فقط اگر لمسش کنی صورتش زبره ولی وقتی بیداره کاملن قرمز وبد هستن.
- کودک ۱۸ماهه دارم که تب داره باشیاف وقطره تبش پایین نمیاد میخواستم بدونم میتونم از امپول بتامتازون استفاده کنم
- عدم رشد نوزاد سه ماه
با سلام خدمت دکتر نوزادی سه ماه و نیمه دارم با وزن تولد 3100 و قد 49 و دور سر 34.5 حدودا یکه ماه با وضعیت عدم وزن گیری دچار نگرانی های شدم و روی وزن 5 کیلو حدودا یک ماه استپ کرده با توجه به گرفتن ازمایش و کشت خون هیچ گونه عفونتی خداروشکر نداشت و در حال حاضر شیرخشک پپتی جونیور مصرف میکنه آیا درمانی هست برای جذب بهتر ؟
- گرفتگی بینی
سلام اقای دکترشبتون بخیر .اقای دکتر واسه بچه نه ماهه که سرماخورده وبینیش کیپ شده چ قطره ی بریزیم سدیم کلراید ریختم ...مممنون از محبت بیکرانتون 🙏
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
سلام. نوزادم ۱۴ روزه است. زردی ۱۳ داشت ک ۵ ساعت زیر دستگاه ماند و به ۱۱ رسید. دیشب مادرهمسرم بهش۵یا ۶ قطره اب انار (دوتا دانه ی انار) داده خورده. مبخواستم ببینم مشکلی براش پیش میاد ؟ خیلی استرس دارم
- رویش اولین دندادن
سلام اقای دکتر. نوزاد من سیزده ماهه هست تا الان دندون درنیاورده بود. الان دوتا از فک بالا دندون های جلویی رو در آورده و از فک پایین درنیاورده. من تا حالا ندیده بودم بچه اول از فک بالا دندون دربیاره. علتش چی هست آقای دکتر؟
- سلام خسته نباشیدمن نوزادی ۴ماه ونیم دارم میگن دورسرش کمه واین منونگران کرده چه کاربایدبکنم؟
دخترمبه دنیا آمده بوددورسرش ۳۳-۳۴ بوده الان ۴۰ هستش ۴ ماه ونیم هست آیامشکلی هست ؟من خیلی نگرانم
- کم شدن ادرار نوزاد
دخترم هفت ماهشه از وقتی غذای کمکی بهش میدم ادرارش کم شده.... پوشکشو نگاه میکنم صورتی یا نارجی هم نیست
- بیقراری نوزاد دو ماهه
سلام وقت بخیر دخترم دو ماهشه بیشتر وقت روز و مخصوصا شبها بیقراری و گریه ی شدید میکنه علائم که داره نفخ شدید و موقعی که بیتابه عضلات رو سفت میکنه پاهاشو جمع میکنه سرش رو به عقب میده فقط با تکون دادن و صدای سشوار آروم میشه حالت رفلاکس داره انگار تو دهانش یه چیز هست که مدام قورت میده خس خس سینه داره و با ولع زیاد شیر میخوره و به نفس نفس میفته شیر مادر میخوره و با صدای بلند آروغ میزنه و موقع دفع باد معده و مدفوع هم صدای بلند ایجاد میشه یه وقتایی هم موقع دفع ادرار گریه میکنه. و ناگفته نماند کم کاری تیروئید داره که قرص لووتیروکسین ۵۰ هم یه روز در میون یه نصفه و یه کامل میخوره و تحت نظر دکتر غدد هست.چند بار دکتر بردمش که در حال حاضر قطره پدی لاکت و دایمیتیکون و گریپ میکسچر و کولیکز استفاده کردیم ولی جواب نمیده.😔😔😔
- سیاهی لب
سلام آقای دکتر پسرم 38روزه هست امروز یک باره بعد از ظهر لباش سیاه شد زبونش هم رنگش یکم عوض شده چکار کنم ؟علتش چیه ؟

