Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سن استخوانی
سلام خسته نباشید من پسرم ۲ سال و ۸ ماهشه براش عکس از کف دست چپ نوشتن برای تعیین سن استخوانی در نتیجه عکس نوشته سن استخوانی معادل ۲ سال هست الان پسر من از لحاظ سن استخوانی مشکل داد یا نه؟
- تغییرشیرخشک
سلام اقای دکتر لچه 9ماهه دادم یک هفته است اسهال داده دکتر شربت نیوزینک و شربت اسهال داده و گفت عفوت نیست. حال عمومی بچه هم خوبه . شیر ببلاک 2 میخوره میخوام بدونم احتمالش هست یهو بعد 9 ناه نسبت به شیر آلرژی نشون داده باشه؟چه شیری براش بگیرم آقای دکتر که امتحان کنم؟
- بند ناف نوزاد
با سلام بند ناف نوزاد من روز ۱۰ تولدش افتاده ولی تا اللن که ۲۲روزش هست هرروز مقداری ترشح خونی روی لباسش دیده میشه که از نافشه و توی نافش خون دیده میشه،دلیلش چیه آیا عفونت کرده؟
- سوزش ادرار
سلام آقای دکتر. وقتتون بهخیر. هفته پیش جواب آزمایش ادرار دخترم رو براتون فرستاده بودم. فرموده بودین آزمایش رو مجدد تکرار کنم. دخترم هفته پیش کمی شورتش زرد میشد و یکم سوزش داشت. البته الان دیگه شورتش زرد نمیشه. آزمایش رو مجدد تکرار کردم بازم فقط آزمایشگاه ۲۴ ساعت کشت داد و نتیجه رو داد. که عفونتی در طول ۲۴ ساعت دیده نشده. به نظرتون نتیجهای که در طول ۲۴ داده میشه قابل استناد هست؟ البته الان دیگه مثل قبل هم سوزش نداره. ممکنه مشکل رفع شده باشه؟
- پماد سوختگی
سلام جناب اقای دکتر. میشه لطفا بفرمایید برای نوزاد تازه متولد شده چه پماد سوختگی ای استفاده کنم؟ متشکرم
- رویش یک عددموی ضخیم درزیرچانه نوزاد ۲۸روزه
باسلام خسته ونباشید من یه نوزادپسر ۲۸روزه دارم امروز زیر چانه اش منوجه یه دونه موی ضخیم وسیاه رنگی شدم خیلی نگرانم کرد میخواستم بپرسم مشکلی هس من باید چیکارکنم؟
- شکم درد
سلام آقای دکتر وقت بخیر نوزاد دو ماه و نیمه دارم که دوروزه مدفوعش کاملا سبزه حتی به کبودی میزنه احساس میکنم شکمش درد میکنهچی بهش بدم که خوب بشه؟
- میزان غذای لازمبرای رشد قد و وزن
سلام آقای دکتز دختر یکسالو چهار ماهه ای دارم اول اینکه غذاش رو فقط میکس میخوره دوم مقدار کم میخوره چند وعده باید بجز شیر مادر غذا بدم بهش که رشد خوبی دلشته باشه
- راجع به شیرخشک بچه بود
سلام آقای دکتر من راجع به شیرخشک سوال کرده بودم میشه شما بگید کدوم شیربهتره که براش بگیرم ممنون میشم
- سلام من نوزاد دوماهه دارم که اگر یک روز شکمش کار نکنه همش گریه میکنه واینکه شب تا ۱۲ ایلا ۲ بیدار است چه کنم
بیخابی و یبوست نوزاد
- قد و وزن نوزاد
با سلام پسر دو نیم ساله ای دارم با وزن ۱۲ وقد ۸۸ ایا قد و وزنش نرماله یا نه؟ البته قد و وزن بدو تولدش ۲۸۵۰ و قدش ۴۷ با تشکر
- سرفه خلط دار
سلام اقای دکتر کودک شش ماهه دارم دوروزه سرفه میکنه شربت پلارژینم بش میدم ولی خب نمیشه..خیلی عذاب میکشم تب نداره ابریزش بینی هم یکمی داره.
- واکسن
سلام آقای دکتر بعد واکسن تب با دماسنج دیجیتالی چند درجه باشه خطرناکه و باید به پزشک مراجعه کنیم؟
- سلام بچه من 17 ماه هس وزن ده فاویسم هس تب و گوش درد داره من قطره استامینوفن پارکید دوسی سی میدم خشک کن آزیترومایسین خارجی داره میخوره دکتر گفته 1.5 سیسی بهش بده هنوز تبش قطع نشده دوروزه. استامینوفن شربتش و ایبو بروفن میتونم استفاده کنم باتوجه به فاویسم بودنش یا نه فقط قطره
- جایگزین قطره سولفاستامید ۱۰درصد چیست
نوزاد یکساله چشم چپش ورم کرده چرک زرد میادبیرون وروی پلکش قرمزشده.دکتر قطره سولفاستامید تجویزکرده ولی پیدانمیشه جایگزینش چه دارویی استفاده کنیم
- بیماری اطفال
با سلام خدمت شما ،پسرم هفت ساله هستن از وقتی فصل سرما شروع میشه دچار تنگی نفس و سرفه میشه البته با فاصله حدودا ۲۰ روز مریض میشه ،بدنی نحیفش هم داره ،بدغذا هم هست و عصبی لطفا راهنماییم بفرمایید ممنون میشم
- غذا خوردن كودك ده ماهه
سلام آقاي دكتر دختر من ده ماهشه غذاي سفره نميخوره ولي براش غذا درست ميكنم ميكس ميكنم با بازي و سرگرمي غذاي خودش رو ميخوره واطرافيان از جمله مادرشوهرم اصرار داره كه بايد غذاي سفره رو بخوره خب برنج رو نميتونه يا خورشت رو نميتونه حتي اگه له كنم خفه ميشه ٥ تا هم دندون درآورده واقعا موندم الان كه غذاشو ديگه ميكس نكنم غذا درست نكنم ب غذاي سفره عادتش بدم يا چي ممنون ميشم راهنماييم كنيد
- ختنه
سلام خدمت آقای دکتر میخواستم بپرسم به خاطلظر حساسیت پسرم و کولیکش که خیلی اذیت میشد نشد ختنش کنم میگفتم با این کار بیشتر اذیت میشه حالا میتونم یکسالگیش ختنش کنیم مشکلی نداره یا اینکه بزاریم بزرگتر بشه آقای دکتر بهترین روش ختنه کدوم روش ممنون میشم راهنمایی کنین
- غده پشت گوش راست کودک یک سال ودوماه
ده روزه دخترم سرماخورده دوشبه متوجه غده ای اندازه تقریبانخود کمی کوچیکترشدم پشت گوش راستش ونگرانم میشه راهنماییم کنید
- شیر پاستوریزه
برای کودک یکسال و یکماهه شیر پاستوریزه پرچرب میدهم، آیا باید بجوشانم حتما؟

