Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی نوزاد
با سلام و احترام نوزاد من دختر هستش و در روز سوم تولدش زردی اون روی ۱۲/۷ بود و به مدت سه روز زیر نور خوابید و قطره بیلی... همزمان مصرف میکرد و بعد زردی اون اومد روی ۸/۶ دوباره چند روز بعد اومد روی ۱۱ دوباره متخصص به اون قرص فنو... داد تا سه روز ، دوباره زردی اومد روی ۹ حالا در ۱۷ روزیگیش دوباره زردی روی ۱۰/۶ اومده. البته گروه خونی مادر oمنفی و نوزاد Aمثبت هستش و وزن نوزاد در تولددوکیلو و هفتصد بوده و الان سه کیلو و دویست و پنجاه هستش. خواستم ببینم الان زردی روی ۱۰/۶هستش و با شرایط بالا مشکلی نیست ونیاز به مصرف دارویی نیست.
- واکسن یک سالگی
پسرم بعد از دو هفته تزریق واکسن یک سالگی دچار سرفه خلط دار شده و الان دو روزه ادامه داره اماکن داره از عوارض واکسن باشه یا دکتر ببرم هیچ علائمی جز سرفه ندارع یا در منزل قطره پلارژین کیدز بدم
- فاویسم
سلام پسرم ۲۰ روزشه گفتن فاویسم داره خیلی نگرانم میشه راجب این بیماری برام توضیح بدید هیچ اطلاعاتی ندارم ..آیا تا آخر عمر این بیماری همراه پسرمه ممنونم آقای دکتر
- سرلاک
سلام آقای دکتر میتونم در فرنی و سوپ دخترم یک قاشق سرلاک طعم خرما بریزم؟؟و در بیسکوییت مادر هم میشه ریخت؟؟
- سرفه نوازاد
- کهیر و جوش اطراف گردن و سینه ی نوزاد همراه با اگزما در صورتش
نوزادم با مصرف شیرخشک آپتامیل از همان ابتدا دچار یبوست میشد،بعد شیر خشک گیگوز و بعد ببلاک کامفورت برایش تجویز شد ولی باز هم دچار دلدرد و درد شدید موقع دفع باد و مدفوع و یبوست میشد، و از حدود یک ماه و نیمگی دچار اگزما و خارش در صورتش شد و پوست سرش هم به شکل اگزمای درماتیت آتوپیک هست، بخاطر یبوستش از شیر خشک بز گلدن گات استفاده کردم و شکمش خوب کار میکرد هر روز و دیگر دلدرد و دلپیچه و ... نداشت، اما الآن که حدود سه ماه دارد علائم اگزما و کهیر بدتر شدن و از ابتدا دچار رفلاکس پنهان بود که الآن همش از خواب با گریه بلند بیدار میشود، به دکتر مراجعه کردم که آزمایش مدفوع نوشتند، پی هاش مدغوع عدد 6 و مواد احیا کننده و خون مخفی جوابشون منفی بود و عدم تحمل لاکتوز نداره، دکتر گفتن پس به پروتئین شیر خشک های معمولی حساسیت دارن و برای نوزاد آپتامیل پپتی تجویز کردن ، ولی از دیروز که این شیر را مصرف میکنه یکسره نفخ زیاد و دلدرد و دلپیچه داره و امروز شکمش کار کرد و بعدش یکسره گریه های کولیکی میکنه حتی قطره پروکید هم میخوره ولی فایده ای نداره دیگه نه شیر مادر رو میخوره و نه شیر آپتامیل پپتی، مجبور شدم برای سیر کردنش دوباره از آپتامیل معمولی استفاده کنم، که دوباره بهش آلرژی داره ، بنظر شما مشکل پسرم چیه؟ ممنون میشم از راهنمایی شما، ضمنا خودم دیگه محصولات لبنی و پروتئین گاو و یا غیره نمیخورم، بنظر شما آیا واقعا به چیزی آلرژی دارد؟
- سلام پسر من تازه شش ماه رفته سرفه خلط دار داره میخواستم بدونم سفکسیم خوبه بهش بدم
- معرفی
سلام آقای دکتر شما کی تشریف میارین مطب ؟ و اینکه دکتر مغز و اعصاب کودکان بجز خانم بیدآبادی چه کسی رو معرفی میکنید؟ پسرم بیمارستان بستری شد و دکترش خانم بید آبادی بودن ولی نوبت دادن و مطبشون خیلی شلوغ بود
- شیر خشک ای آر و یبوست
دکتر دختر من دو ماهشه رفلاکس داره شیرخشک ببلاک ای آر میدم اما یبوست گرفته با جیغ و گریه دفع مدفوع داره چیکار کنم دکتر ؟
- صدای بلند نفس
سلام
یک نوزاد چهل و شش روزه هست که موقع خواب نفس میکشه از صدای بلند نفس بیدارش میشه. موقع بیداریم بعضی وقتها این کارو انجام میده. دلیلش چیه؟
- سرلاک
سلام جناب دکتر میتوانم فرنی خانگی که با آب و آرد برنج و مقداری نبات تهیه میکنم را مقدار کمی سرلاک هم بهش اضافه کنم و بدم بچه بخوره؟؟
- یبوست
سلام اقای دکتر نوزاد دختر دو ماهش کامل نشده یبوست گرفته هم شیرمادر میخوره هم شیرخشک اپتامیل یبوست هست چیکار کنیم
- سه ماهه
سلام نوزادم سه ماهشه دایمیتکون هر چند ساعت بهش بدم؟
- قطره استامینوفن پاراکید
سلام آقای دکتر قطره استامینوفن پاراکید تا چه مدت بعد از باز شدن تاریخ انقضا دارد؟؟چون روی جعبه اش مانند جعبه قطره آد نوشته شده نیست که تا یک ماه مصرف شود.
- رگه خون در مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر رگه خونی خیلی کم در مدفوع نوزاد مشاهده کردم شیر خودمو بهش میدم یه موقع هایی اسهال داره یه موقع هایی شیر رو هضم نمیکنه تیکه های خیلی کوچک سفید شیر هضم نشده دفع میکنه قطره کولیک میخوره چون زور میزنه دکتر داد دلیلش چه ممنون میشم
- نوزاد
سلام پسرم سه ماهشه قبلا هردوروز یه بارمدفوع میکردولی الان روزی چهارپنج بار میکنه
- خاراندن سرو صورت نوزاد
باعرض سلام نوزاد ۴ ماهه ای دارم که مدام دستش سمت گوش و بینی اش و بیشتر اطراف گوشش است و مدام دستش را به اطراف گوشش میبرد.معاینه شده و عفونت گوش ندارد و سرماخوردگی ندارد.با این تفاسیرعلت چیست؟با سپاس فراوان
- سم پاشی کردن
سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر. ما کل خونه مون رو با سم مایع کامن که دقایقی بعد از زدنش خشک میشه ، سم پاشی کردیم و از خونه آمدیم بیرون و چند روزی خانه نبودیم.کودک 7 ماهه هم داریم.حالا که میخواهیم بر گردیم برای کودک مون نگرانیم،چون خانواده مون خیلی بهمون تذکر دادن که چرا شما که بچه دارید خونه رو سم پاشی کردید؟ حالا نمیدونیم چه کار کنیم؟ ترس این که بچه مون به جایی که سم پاشی شده دست بزنه و ما ندونیم.
- یبوست
سلام اقای دکتر ببخشید مزاحم میشم چند وقت پیش ازتون پرسیدم که بچم یبوست داره الان هفت ماهشه قبل از شش ماه شکمش بعد چهار روز اینا اونم به زور کار میکرد البته نرم بود.الان با شروع غذای کمکی مدفوعش خیلی سفت شده و اصلا کار نمیکنه شکمش سفت شده. شما گفتید باید معاینه بشه وازمایش تیرویید انجام دادم خوب بود و دکتر متخصص اطفال معاینه کرد بهش شربت انجیر وسنا روز 2سی سی و قطره ییبی کر هشت ساعته 8 قطره داد الان یه هفته هست ولی بازم شکمش کار نمیکنه ویه انگشت اگه کار کنه سفت است..الان چیکار کنم چی بهش بدم نه میتونم تو سوپش سیب کنم و نه قطره اهن اینا همش یبوست میگیره روغن زیتون هم هر بار توو سوپش میکنم ممنون میشم جواب بدین
- اسحال
چرا وقتی نوزادم شیرش را میخورد همان لحظه کثیفی میکنه

