Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام وقت تون بخیر پسرم یک سالشه سینه اش عفونت کرده
میزان مصرف دارو برای کودکان یک سال چقدر باید استفاده کرد وزنش 10کیلو
- سلام ببخشید دختر 23روزه دارم موقع مدفوع و ادرار زور زیاد میزنن همه میگن طبیعیه میشه راهنمایی بکنین
- درمان خس خس سینه
باسلام دخترم ۵ماهشه حدودیک ماهه سرماخورده دوباربردم دکتر اوایل تب وسرفه وخس خس سینه داشت که یکبارآزیترومایسین واستامینوفن ویک بارکتوتیفن واسپری که برای آسم میدن استفاده کردم تب وسرفه اش خوب شده ولی خس خس درمان نشده چیکارکنم
- نوزاد
سلام من دوقلوهام 4 ماهشونه 35 هفتگی ب دنیا آمدن دکتر شیر خشک نان اچ آ داده بود بعد دوماه شیر خشک یارانهای دادم الان دیگه نمیخورند و رفلاکس معده دارن از چه برند شیر استفاده کنم لطفاً راهنمایی کنید
- لکه سفید روی ناخن
سلام آقای دکتر خسته نباشید دختر ۹ ماهه ام مدتی است روی بعضی از ناخن هایش لکه سفید وجود دارد آیا مساله مهمی است؟ ممکن است به خاطر کمبود زینک باشد؟ چون حدود ۲ ماه است که بهش قطره زینک نمیدم
- یبوست نوزاد
سلام من نوزاد سه ماهه دارم به لاکتوز حساسیت داره وشیر خشک ایزومیل میخوره .موقع دفع خیلی زور میزنه قرمز میشه و مدفوع سفت داره میشه راهنمای کنید
- کارنکردن شکم نوزاد
باسلام بچه شش روزه هست که شیرمادرمیخوره ولابه لاشیرخشک نان میخوره والان چهار روزه که شکمش کار نمیکنه به نظرشماچه کنیم
- گرفتن صدا
سلام آقای دکتر. پسرم چند روز دیگه هفت ماهش تموم میشه. امروز صبح بلند شدم دیدم صداش یکم گرفته. تب و اسهال و استفراغ یا مشکل دیگه ای نداره. یعنی سرما خورده؟ چیکار کنم؟
- ایا این علائم در نوزاد نشانه بیماری است؟
سلام، وقتتون بخیر پسر من تازه 10 روزش شده، دوشب پیش بی قراری میکرد و کمتر از همیشه شیر میخورد که گلاب به روتون هرچی شیرخورده بود برگردوند بعد آروم شد و خوابید اما دیشب بردنش حموم و تقریبا از ساعت 2 یا 3 صبح احساس میکنم هر یک ساعت تقرییا مثل کسی که چیزی توی گلوش گیر کنه که.معذرت میخوام بخواد برگردونه یا بخواد سرفه کنه اما نتونه اون حالتی میشه اما هیچ علائم دیگه ای نداره، من چون بچه اولم خیلی نگرانم اما مادرم میگه احتمالا دل درد داره و چون شهرستان هستیم و اینجا متخصص کودک نداره و مریضی ها هم زیاده گفتم اول از شما بپرسم اگه لازم باشه ببرمش بیمارستان وگرنه نبرمش
- تب واسهال
باسلام پسرم ۴ماهشه ۳هفته پیش با علائم سرفه خس خس سینه یک شب بیمارستان اکبرمشهد بستری شد ازمایش ادرار وکشت خون خوب بود ازمایش خون عفونت داخل بدن نشون دادکه دارویه اموکسی کلاو به مدت یک هفته دکتر تجویز کرد دوباره بعد ۱۷روز فقط تب داشت به مدت ۳روز که ۴۰درجه هم رسیددوباره بیمارستان وازمایش عفونت نشون دادیه سرم بیمارستان وصل کرد تب قطع شد ومرخص شد الان بعد یه هفته دوباره تب واسهال داره چیکارکنم دکتر چه دارویی بدم عفونت ازبین بره ممنون میشم ازپاسخگوییتون
- قطره مولتی ویتامین وآهن
- شیرخشک مناسب ریفلاکس وآلرژی
باسلام وخسته نباشید شیرخوار۵ماهه ریفلاکس وآلرژی داره آپتامیل پپتی میخورد اما حدود ۲هفته اس که حجم زیاد شیر وتقریبا هرچی که میخورده بالا میاره چه شیرخشکی مناسب تره؟؟؟؟؟؟
- آموکسی سیلین
سلام نوزاد هشت ماهه داریم ، که کمی صداش گرفته خلط هم داره و سرفه هم کم داره . تب نداره و بینی هم گرفته نیست. بعضی وقتا دست به گوشش میبره بردیمش دکتر ، بهش آموکسیسیلین ۱۲۵ و شربت کوفکس داد . آیا این داروها مناسب این سن هستند؟! و مقدار مصرف چطور هستش؟ (منطقه ما پزشک اطفال نداره) ممنون میشم پاسخ بدین
- ترش بودن مدفوع
سلام .دخترم لنا باوزن 2.650به دنیا اومد وزن سه ماهش 5.300 دیر به دیر شیر میخورد وبه خاطر رفلاکس نکسیوم میدم همشیر خودم میخوره هم مقدار کمی شیر خشک .گیگوز با sma استفاده میکنه همینکه شیر خشک بهش میدم شکمش کار میکنه بوی ترشی داره وابکی .ممنون میشم شیر خشکی معرفی کنید که مدفوعش از این حالت در بیاد و علت ترش بودن چیه
- ترش سفید دماغ نوزاد زیر یک ماه
بچه مایه سفیدی داخل دماقشه بعضی وقتا هم عتسه میزنه میترسم لطفا کمک کنید
- زعفران
سلام آقای دکتر از چندماه میشه توی غذا و فرنی از زعفران استفاده کرد؟
- اسهال
سلام آقای دکتر واقعا از اینکه این امکان رو طراحی کردید تشکر میکنم. مورد اسهال ما با یکم با مطالب توی سایت فرق داره. دختر من همراه با شیر مادر غذای کمکی هم میخوره و به محض خورد غذا اون رو دفع میکنه. روزی ده دوازده بار. چهار روزه ایزی کول دادیم اثر نکرده. ولی وقتی در آغوش مادرش هست اسهال نمیره!! رنگشم هر بار فرق میکنه. اولا آزمایش لازمه؟ و دوم اینکه تاجوابش بیاد باید چه چیزی بهش بدیم؟
- امتناع از شیر خوردن
بعد سه هفته به دستور پزشك دوباره شير خودمو دارم ميدم البته كم بود با شيرافزا بيشتر شد در خدي كه فشار ميدم قطره مياد و نهيتا ١ رگ ميزنه.دخترم سه ماهس.تو اين چند روز كه به زور سينرو دوباره گرفته معمولا ميخوره ولي روزي دو سه بار بد لج ميكنه دز حدي كه تا با سرنگ از گوشه سينم شير خشك ندم اروم نميگيره..به نظرتون دليلش چيه؟اينم بگم صبح تا شب فقط با فاصله هاي نيم ساعت استراحت معمولا سينم تو دهنشه.و اينكه پيش اومده موقعي كه لج ميكنه فشار دادم اون لحظع شيرم در خدي بود كه بچكونن تو دهنش اما بازم جيغ زد تا طعم شير خشكو بچشه و بعد سينرو بگيره.به نظرتون فقط وابسته طعمش شده؟يا نه واقعا گشنگي بهش فشار مياره اون يكي دوبار كه لج ميكنه؟اخه وقتي خوابه يا تو ماشين راحت سينرو ميگيره.
- مصرف شير اي آر
سلام وقت بخير دخترم ريفلاكسش تقريباً بهبود پيدا كرده خواستم بدونم تا كي بايد شير خشك اي آر رو ادامه بديم و در صورت جايگزيني كدام شير خشك رو پيشنهاد مي كنيد؟
- سرما خوردگی نوزاد سه ماهه
سلام آقای دکتر خسته نباشید من نوزاد سه ماهه دارم که کمی سرفه میکنه دماغش هم گرفته

