Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آزیترومایسین
سلام. وقتتون بخیر و خسته نباشید. آقای دکتر امروز مطب بودیم. پسرمون تب داشت. ببخشید دو نکته رو فراموش کردم. داروخانه هم رو دارو ننوشته. آزیترومایسین رو چند روز باید بدم؟ و اینکه اگه واسه پسرم شیاف گذاشتم تا شیاف بعدی فاصله چهار ساعت باشه یا شیش ساعت؟
- قطره آهن ومولتی ویتامین
سلام آقای دکترممنون ازوقتی که میگذارید دخترم هشت ماهشه رفلاکس پنهانم داره ودارومیخوره هنوز.وقتی قطره آهن ومولتی روشروع کردم متوجه شدم فقط درصورتی قطره هاروبالانمیاره که معدش خالی باشه برای همین صبحاکه ازخواب بیدارمیشه هرردوروباهم میدم وچون داروی رفلاکسشم بایدناشتابخوره نیم ساعت بعدشم داروشومیدم که تانیم ساعت تاچهل دیقه بعدبتونم شیرشوبدم تاهم آهنش جذب شه هم داروش اثرکنه.سوالم اینکه آیااین روش درسته یانه چون معدش پدرمودرآورده...واینکه توآخرین کنترل قددخترم رشدنکرده بودو۶۴مونده بودبرای رشدقدش چی بدم بهش؟
- واکسن کزاز
سلام آقای دکتر امروز بچم افتاد روی زمین یه میخ هم اونجا افتاده بود نمیدونم پاهاش به میخ خورد یا نه ولی چون افتاد زانوش یکم زخم شد واکسن کزاز لازمه بزنه؟
- جایگزین قطره سولفاستامید ۱۰درصد چیست
نوزاد یکساله چشم چپش ورم کرده چرک زرد میادبیرون وروی پلکش قرمزشده.دکتر قطره سولفاستامید تجویزکرده ولی پیدانمیشه جایگزینش چه دارویی استفاده کنیم
- وزن گیری
سلام پسرم ۱۷ ماهش هست سه ماهی هست وزنش زیاد میشه کم میشه از یازده کیلو پایین نیومده نزدیک ۱۲ میشه هی لاغر میشه شربت اهن و زینک سولفاید بهش میدم وزن تولدش ۳ کیلو بود مشکلی هست آقای دکتر ؟ روزی یک یا دو بار دفع داره .
- مدفوع
سلام آقاي دکتر خدا خيرتان بدهد خيلي ثواب مي کنيد بي وقفه جواب ما رو ميدهيد واقعا ازتون ممنونم انشالله خدا بهتان سلامتي و شادي بدهد. آقاي دکتر دخترم 16ماهشه و روزي 3يا بيشتر از 4بار در روز ممکنه مدفوع کنه غذا هم کم ميخوره بيشتر شيرخودمو ميخوره آيا اين همه مدفوع کردن اشکالي ندارد؟؟
- کم شیر خوردن
پسرم 5ماهشه چند روزه کم شیر میخوره ، بلزیگوشی داره ، شیشه شیر دیگه اصلا نمیگیره ، شیر خودم بیشتر بهش میدادم و روزی یک وعده شیر خشک ، خیلی آب از دهانش میاد ، الانم لبش قرمز شده حالت خشک شدن ، مدفوعم کم میکنه از 3ماهگی ، ولی وزن گیری و رشدش تا 4ماهگی که بهداشت بردم خیلی خوب بوده
- باسلام دخترم ۳ماهش هست رفلاکس داره شیرخشک میخوره خرط داره توگلوش باید چکار کنم
- رفتگی بینی نوزاد سه روزه
- حالت تهوع
سلام خسته نباشید دخترم ۱۶ ماهو خورده ای هست ۱شنبه تب ۳۸ /۵کرد بعد بردمش دکتر گفت عفونت ادرار داره درصورتی که ازمایش نداد از رد ظاهر گفت دارو ایپوروفن و شربت سفیکسیم تجویز کردن تبش بعد از ۳ روز قطع شد ولی الان ۲بالا اورد قرص دمیترون دادم الان حالت تهوع داره اوق میزنه شیر میاد تا دهنش بعد فرو میده چیکار کنم حالت تهوعش خوب بشه
- سرما
سلام دکتر جان بچم ۵ سالسه لوزه و کمی آسم داره سرمای خفیف خورده دکترش تهران میگفت چون لوزه و آسم داره داروی گیاهی مثل پلارژین و ... خوب نیست کوریزان یا سیتریزین بده بنظر شما این بهتره یا سیموسپان و پلاررین؟
- خونریزی سینه نوزاد
سلام دخترمو الان بردم حموم نوک سینه راستشو فشار دادم خون اوند چهار ماهشه
- پسرم تازه رفته توی شش ماه سه روزه مدفوع نکرده فردا میشه چهار روز. یکم موز به کردم با شیر خودم بهش دادم سه چهار روز پیش الان چیکار کنم که دفع داشته باشه ؟
- تاخیر در واکسن یک سالگی
با سلام و عرض ادب با توجه به اینکه فرزند بنده علایم سرما خوردگی داشت و شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتم تزریق واکسن 1 سالگی رو 2 یا 3 هفته به تاخیر بندازم مشکلی ایجاد میشود؟ ممنون از راهنماییتون
- استفاده از شربت
ایا استفادهد از شربت سفکسیم برای نوزاد زیر دو ماه توصیه میشود یا خیر
- چشم
سلام آقای دکتر قبل از همه چیز باید از شما تشکر کنم از شما بخاطر دلسوزیتان دختر ۷ ساله ای دارم از دیروز چشمش چرک میزند و امروز قرمز و متورم هم شده است چه باید بکنم ممنون از راهنمایتان
- کودکم قبل آزمایش قند لواشک خورده آیا روی جواب آزمایش تاثیر داره
- مسواک زدن
سلام اقای دکتر وقت شمابخیر بچه یکسالو ۳ماه دارم میتونم براش ازخمیردندان بچه استفاده کنم؟چون غذاهمش لای دندونس گیرمیکنه
- شربت پلارژین
سلام وقت بخیر پسرم سه سالشه. خانوادگی مریض شدیم. از دیشب سرفه اش زیاد شده. شربت پلارژین رو چقدر بهش بدم؟
- استفراغ واسهال
سلام دخترم ۶ ماهشه چندروزن اسهال داره دوبار هم استفراغ کرده قطره پدی لاکت دادم ولی هنوز اسهالش خوب نشده آیا میشه پودرکیدی لاکت استفاده کنم؟؟

