Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیرخشک
سلام .من بچم ۴ماهو۲۰روزشه ازدوماهگی شیرخشک اپتامیل میدادم اماالان یه ماهی هست اب ازدهنش میادبینیشم گیپ میشه بهم گفتن اپتامیل پپتی بدم امانمیخوره پپتی رو وزن گیریشم متوسط هسته چ شیرخشک دیگه ای میتونم بدم ک وزن گیریش خوب باشه واب اومدن ازهنش قطع بشه
- وجود مو درچشم شيرخوار
سلام و خسته نباشي خدمت آقاي دكتر ،چند روزي ميشه يه مژه داخل چشم دخترمه چشمشو هي ميماله يكي دوبارم قطره انداختم درنيومده شما چه راه حلي پيشنهاد ميكنيد حتي نميذاره دست ب چشمش بزني
- غذای کمکی
سلام . دخترم ۵ ماه و ده روزشه. واسش فرنی ارد برنج شروع کردم. ارد برنج و کمی شکر با شیر مادر یا شیر خشک. دو روز مختلف یک قاشق مربا خوری دادم. بعد از چهارپنج ساعت دلدرد میشه. علت چیه باید چکار کنم ؟
- دوز چرک خشکن ۲۲۸ برای نوزاد ۱۲ ماهه
بچم آبریزش بینی داره وتازه دندوناش جوانه زده بیرون ولی آبریزش بینی شدید سرش وبدنش گرمه رفتم داروخانه براش اموکسی کلاو ۲۲۸ولوراتادین دادن میخوام بدونم چقدر بهش بدم
- استفراغ
سلام نوزادی۳ماهه دارم که ازیک ماهگی به بعدهر روز استفراغ میکند گاهی روزی یک بار گاهی ۲بار.استفراغش هم خیلی زیاده به حدی که تمام لباس های خودش ومنوکثیف میکنه،شیرهم زیاد نمیخوره خودم هم ازترس این که استفراغ کنه بهش شیرکم میدم.دلیل استفراغش چیه من مسائل بهداشتی روهم رعایت میکنم
- شیر حشکی
سلام نوزاد هشت ماه دارم کلا شیر خودم نخورد شیر خشکی هست از زمان تولد تا الان همش 60سی سی شیر خشک می خورد اون در روز چهار بار تا شب الان غذا دادم نزدیک بیست روزه کلا شیر خشک ترک کرده پستونک می مکد کلا شیر خشک نمی خوره موندم چیکار کنم وزنش 6کیلو هشت ماهش وزن تولد 3300بود
- اگزمای نوزاد
سلام برای اگزمای صورت نوزاد ۴ ماهه چه پمادی مناسب هست؟ کرم ثمین تاثیری روش نداره پماد فلووسینولون زدم خوب بود اما کورتون داره نمیدونم چکار کنم
- نوزاد دوماهه
سلام آقای دکتر روزتون بخیر. نوزاد دوماهه دارم شیر مادر ميخوره گفتید لبنیات بهتره مصرف نکنم فعلا.میخواستم بدونم میوه های این فصل هم نباید مصرف کنم ؟طالبی خربزه یا هلو کلا تا کی نباید میوه های خام مصرف کرد ؟
- قطره آهن
سلام هروخت به دخترم قطره آهن میدم مدفوعش قیری رنگ میشه.یه جایی خوندم که دلیلش جذب نشدن قطره ی آهنه خواستم ببینم به جای قطره ی آهن چه چیزی بهش بدم
- درمورداطفال
- مدفوع نوزاد
سلام دخترم شش ماهه هست وتوی مدفوع او دانه های سیاه رنگ هست واین آنها سفت هستن یعنی دفع خون داره شیر خشکی همه هست توروخدا جواب بدی خیلی میترسم
- سلام پسرم سه ماه ونیمه دوهفته اسهال داره دکتر ازیترومایسینـن هفته پیش نوشت همراه ازمایش جواب ازمابش که گرفتم عفونت نداشت ـازیترومتبسین ندادمش ولی خوب نشد الان ازیترومایسین بدمش بخوره
- ویروس
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۵ماهه بود که یک روز از خواب که بیدار شد بالا میورد بهش شیرم دادم بلافاصله بالا آورد این بالا آوردن اینقدر زیاد بود توی دوساعت ۲۰دفعه اووغ میزد و بالا مییورد دکتر ک بردم گفت ویروس اومده تو بدنش و گفت یکمم تب داره و ممکنه اسهال بشه. آمپول تهوع با استامینوفن و پودر کیدی لاکت اینارو دادم بالا اوردنش کمتر شد ولی قطع نشد که دکتر بهش شربت تهوع داد ولی بازم بالا میورد روزی. ۴بار. بعد از ۵روز دوباره دکتر بردم شربت دیمترون داد بازم اووغ میزده و بالا میاره شیر خشکشم عوض کرد ببلاک arمیخوره و قطره داد که تو نت خیلی عوارض داشت که بچه تشنج میکنه و.. من ترسیدم ندادم بهش الآنم روزی دوبار بالا میاره قطره پدی لاکت میخوره ۵ قطره ولی تاثیر نداشته روش کمبود وزنم داره ۵۰۰گرم شکمشم ۵بار در روز کار میکنه وزن تولد ۳۳۰۰ بوده ۲۷ دی ب دنیا اومده و موقع نوزادی ریفلاکس نداشته حالا کمکم کنید آقای دکتر چی بدم بهش این بالا آوردن قطع بشه بالا اوردنش پرشی بچم خوب وزن بگیره و اینقدر دفع داره طبیعیه
- پشت سرصاف
سلام خسته نباشید پسرم چهارماهشه پشت سرش صاف شده بااینکه به اطراف هم میخوابونمش وروی شکم.چیکاربایدبکنم ایابزرگ بشه درست میشه یاهمینجوری میمونه.یه کلاه های طبی هست که برای فرم دهی سر نوزاد ایا تاثیرگزاره؟استفاده کنیم یانه
- مدفوع سبزو خلطی نوزاد پنج ماهه
با سلام، دختر من پنج ماهشه سه هفتس مدفوع سبزو خلطی دفعات زیاد ولی مقدار کم داره حتی شبا تو خوابم مدفوع میکنه قبلا روزی دوبار نهایتا سه بار در روز مدفوع ب رنگ زرد داشته و فقط شیر مادر میخوره ب دو پزشک مراجعه کردم شربت دی سیکلومین دادن تاثیری نداشت و ب متخصص دیگ ای مراجعه کردم قطره را منو فلور دادن ولی تاثیری نداش از مایش مدفوع نوشتن انجام دادیم گفتن خوبه و مشکلی نیس چندتا پودر کدی لاکت دادن ولی بازم فرقی نکرده دلیلش چی میتونه باشه؟ وزن دخترم یکم پایینه باید غذای کمکیشو شروع کنم ولی گفتن صبر کنم تا خوب شه؟ خیلی نگران و زنشم میترسم پایین ترم بیاد وزنش؟؟؟
- ميزان خواب
سلام آقاي دكتر دخترم ٦ ماهو ١٨ روزشه طي ٢٤ ساعت كلا يازده ساعت ميخوابه( ٨ ساعت از شب تا صبح و سه ساعت هم طي روز )آيا اين ميزان خواب براي رشدش كافيه ؟ ممنونم ازتون
- بی قراری
سلام آقای دکتر نوزاد سه ماه دارم هفته پیش بدلیل عفونت ریه با داروهای زادتین و سفالکسین تحت درمان بود اما الان مدت دو روز است بینی اش بدون آبریزش و مخاطی کیپ است و زیاد بی قراری میکند و درست شیر نمی خورد خواهشا راهنمایی بفرمائید با تشکر از شما
- میزان مصرف شربت آزیترومایسین۲۰۰برای نوزاد۱۰ماه
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید من دخترم ده ماهشه سرفه های خلط دار میکنه دکترم بردم براش شربت فارمنتین تجویز کرد ولی بهتر نشده چیکار کنم چی بدم بهش؟
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید

