Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیر نخوردن
باسلام دخترم ده روز دیگه هفت ماهش بود میشه خیلی ضعیفه وزنش الان شش کیلویه از دو ماهگی وقتی بیداره شیر نمخوره خیلی اذیت میکنه دوماهه بهش شیر خشک میدم کلا اینم نمیخوره هرچهار ساعتی دویاسه پیمانه میخوره مشکلش چیه کجا باید ببرمش البته اینم بگم حرکاتش خیلی خوبه جوری که الان از همه جا میگیره بلند میشه
- خوردن کرم ضد افتاب
سلام من یک پسر سه ساله دارم و متوجه شدم ک مقداری کرم ضد افتاب کودک ک مال خودش بوده رو خورده هرچقدرم ازش سوال پرسیدم میگه یکم خوردم ایا خطرناکه بهش اب یا شیر بدم بخوره؟؟
- بالا بودن گلبول سفید
سلام بالا بودن گلبول سفید در کودکان نشانه چیست؟از دخترم که ۸سالشه چکاب گرفتیم گفتن گلبول سفیدش بالاست دوهفته قبل از آزمایش سرماخوردگی داشت جواب آزمایش متیونه ازتاثیرات دارو باشه؟ ممنون میشم جواب بدین
- شربت
سلام وقت بخیر.آقای دکتر بچم دوسالش شبا بهش ۵میل شربت آهن فروگلوبین وصبح ها ۵میل مولتی کیندریوروویتال میدم.به غیراز ریزمغذی که مخصوص هرشربت..ولی در هردو زینک وویتامین c داره.اشکالی نداره ؟بیشترازحدنیست؟
- شیرنخوردن
سلام آقای دکتر پسرم هفت ماه ونیمشه از وقتی غذا میخوره شیر کمتر میخوره خودمم احساس میکنم شیرم کم شده چیکارکنم؟
- افتادن ناخن های دست کودک
سلام خسته نباشید دخترم ۵ سالشه ناخن دست هاش دارن میفتن نگرانم دکتر بردم کرم وشرکت دادن ولی بازم نگران هستم که اگه همه ناخن هاش بیفته دوباره همشون مثل قبل در میان یا نه
- استفراغ کودک مربوط به سرماخوردگیه یا رفلاکس؟
با سلام ببخشین دختر 2 ساله ای دارم که از دوماهگی تشخیص رفلاکس دادند و تقریباً تا 13 ماهگی دارو خورد دیدم علایم نداره قطعش کردم حدود یک ماه هست که شبا اونم فقط یکبار بعد چند تا سرفه استفراغ میکنه اوایل استفراغ کرد بعد اسهال بردم دکتر عمومی کودکان گف احتمالاً ویروس هست دارو داد دمیترون و پدی لاکت بود که یک هفته اونارو دادم خوب بود بعد دوباره مثلا در هفته دو سه بار استفراغ میکرد و تازگیا سرماخورده و استفراغ هم داره بردم دکتر متخصص کودکان گفتن که هم سرماخوردگیه که ریخته ریه اش و سرفه میکنه هم رفلاکس داره که شاید عود کرده دارهای تجویزی نئوتادین پروسپان و پنتومید 20 بود حالا آقای دکتر آیا این داروها رو بهش بدم؟ بیشتر برای پنتومید نگرانم میگن برای کودکان بالای 5 سال هست.آقای دکتر رفلاکس کودک تا کی ادامه داره آیا درمان میشه؟حالا کدام درسته رفلاکس یا سرماخوردگی؟
- تب و خلط گلو
پسرم 13ماهشه دو روز تب داره و بینی از داخل خلط داره و سخت نفس میکشه آبریزش ،عطسه،سرفه نمیزنه
- خس خس سینه
سلام دختر من ۲ سال و ۵ ماهه هستش چند وقتی هست که بعضی وقت ها سینه اش قرچ قرچ صدا میاد در ضمن پسر من هم ۶ ماهه هستش همین مشکل رو داشت با سرفه که دکتر گفت رفلکس داره و دارو داد خوب شده از وقتی که دود سیگار بهشون خورده این جوری شده علائم سرماخوردگی هم ندارن و به خاطر کرونا هم هیچ جایی نمی رم که بگم با کسی هم در ارتباط بودن
- افتادن ناخن کودک
دخترم ۶ سالشه ناخن های دست وپاش افتادن البته بجاش ناخن آورده دلیلش چی میتونه باشه
- ضربه
سلام ببخشید دختر یک سال ونیم من در حال بازی کردن بود توی پارک که خوردن بهش اون افتاد به پشت سر وصدا داد . مشکلی هست نگران هستم . ایتفراغ و گیجی هم نداشت ممنون میشم جواب بدین
- حساسیت داروئی
سلام پسرم7سالم به قرص سفکسیم که دکترتجویزکرده حساسیت داره چی باید جایگزین کنم
- تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان
سلام خسته نباشید دخترم ۲۰ ماهشه بیشتر مواقع یوبوست میگیره و شکمش نفخ هم داره کلا هروقت مریض میشه همیشه میزنه به گوارشش اسهال میشه و یکم اسید معدش زیاده دکتر امپرازول تجویز کرده و آیا میتونم برا تقویت سیستم گوارشش قطره پدی لاکت بهش بدم؟؟
- بی اشتهایی
سلام اقای دکتر پسرم دو سال و دوماهست، هفته پیش یکبار استفراغ زد وفرداش اسهال داشت، دیگ خوب شد و علایمی نداشت اما یک هفتع لب ب غذا نمیزنه، با هزار بدبختی بهش در روز یک تیکه موز میدیم از، صبح هیچی نمیخوره فقط اب میخوره، چیکار کنم؟
- مصرف دوز زیاد شربت سفکسیم در کودکان دارو
به جای 5سی سی ده سی سی شربت سفکسیم به کودک 7ساله با وزن 24کیلو دادم چکار کنم؟
- رشد نکردن قد کودک
با سلام وخسته نباشید یک پسر یک سال ونه ماه دارم قدش از یک سال وسه ماهگی بلند نشده واصلا پنج ماه است غذا نمی خوره حتی با بازی هم غذا نمی خوره تا به حال پیش سه متخصص بردم وفقط سگشربت اشتها اور دادن مثل راسیب وزینگ گلوکونات وسندوس ولی اصلا فایده نداشته چزن زمان تولد ۳کیلو قد زمان تولد ۵۲وزن الان بچه ۹۵۰۰وقدش ۸۵لطفا راهنمایی کنید با تشکر
- مدفوع خلطی دختر دوساله
سلام اقای دکتر بیست روز پیش دخترم سرماخوردگی شد بردمش دکتر یه سری دارو داد یه هفته بعد دخترم حالش خوب شد اما همش میگه دلم درد میکنه و مدفوعش هم خلطی شده. شربت تقویتی میم پرتقالی و قطرهD3 هم میدم بهش علتش چی میتونه باشه؟
- انگل کودک
سلام پسر من حدودا یک ماه که دل درد میگیره احتمال داره انگل باشه اگه هست چه دارویی استفاده کنیم
- بوی بد دهان
بچه ما سه سالشه دهانش به شدت بوی بد میده.اینم بگم که پارسال به خاطر عفونت ده روزی تو بیمارستان بستری بوده گفتمشاید ربط داشته باشه
- عوض کردن دارو
سلام خسته نباشید پسرم ۳ سال و یک ماهشه و وزنش ۱۴ ونیمه ،شربت فارمنتین ۴۵۷ شما قبلا (پارسال) تجویز کرده بودین فرمودین هرزمان گلو درد داشت بخوره ،اقای دکتر اصلا توداروخونه ها ندارن میشه یه انتی بیوتیک دیگه لطف بفرمایید وچه مقدار باید بخوره ؟؟ایا همون هر ۱۲ ساعته؟؟ ممنونم

