Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قرص اشتباه
سلام . آقای دکتر قرصی رو اشتباه خوردم که برای شیردهی ضرر داره البته شیر خشک هم به بچم میدم . تا کی نبابد به بچه شیر بدم که دفع بشه؟
- تب
سلام دکترخسته نباشیدپسرم ۳سالو۵ماهشه ودوروزپیش عصرتب کرددستوپاش یخ وسروشکمش داغ شربت دادم وپاشویه بهترشدو۶ساعت یکبارتب کردوهمش انگارکه میخوادبالابیاره وبه سختی تبشم پایین میومدوشکمش یه ذره کارمیکردخیلی بوی بدی میده ووقتی که غذامیخوره زودترتب میکنه ودیشب تبش تاامروزعصرقطع شدولی دوباره دوباربه فاصله ۴ساعت تب کردداروخانه شربت آموکسی سیلین ۲۵۰داد۸ساعت یبارباشربت پرفن توروخدادکترراهنماییم کنیدچیکارکنم بخداشرایط دکتررفتن ندارم خداخیرتون بده شربت آموکسی سیلین بهش بدم یاقطع کنم؟
- سرفه خلط دار
سلام و عرض خسته نباشید
سوال من مربوط به پسره چهار سالم هست ، حدود یکماهی هست علاءم سرما خوردگی داره ، تا به حال سه بار ویزیت شده ، بار اول ، اموکسی سیلین 250 تجویز شد و کامل مصرف کردد ، و سرفه های خلط دارش از بین نرفت ، دفعه دوم اموکسی کلاب دادن و گفتم ویروس سینوزیت هست که روزه سوم تب کرد 3روز و با استا قطع شد ،و الان 8 روزه خورده و هنوز سرفه هایه خلط دارش داره ، الان دوباره دارویه جدیدی باید بهش بدم ؟چیکلر کنم سرفه 6اش بند بیاد؟ ممنونم از راهنماییتون - علت مدفوع کردن کودک بعد از غذا چیه
دخترم یکسالو یک ماهشه چند روزه بعد از غذا سریع مدفوع میکنه
- قدووزن
سلام من پسرم ۶ سالشه قدش ۱۰۸سانتی متروزنش۱۷ کیلو _۴سالش بود آزمایش کامل گرفتن دکتر گفت همه چی خوبه فقط آهن بدنش زیاده ک من اصلا بهش آهن ندادم دیگه /هیچ شربت اشتهایی یادارویی ندادم بهش الان فقط بخاطر قدووزنش ناراحتم_بیش فعالم نیست،و دیگه هیچ مشکلی نداره /پلوب اندازه یک کفگیرمیخوره سوپ یاخورشت دوست نداره فقط مرغ اونم یکم،اینجوری ویتامین بدنش چطوری تامین میشه لطفاراهنماییم کنین😭
- سرماخوردگی وسرفه شدید نوزاد
نوزادم ۱ماهشه سرفه شدید وعفونت چشمی داشته دکتر براش آزیترومایسین ۲۰۰ نوشته ولی داروخانه مقدار مصرف روننوشته چند سی سی باید بهش بدم
- قرص کلیدینیوم سی
سلام میتوانم قرص کلیدینیوم سی را برای معده به دختر ۸ سالم بدم
- تب
سلام اقای دکتر پسرم ۶ماهشه از دیشب تب ۳۸درجه داره با استامینوفن و پاشویه کنترل کردم امروز هستین بیام مطب
- بی اشتهایی
باسلام آقای دکترپسر۵ساله ای دارم۱۵کیلووزنش اشتهانداره غذاکم میخوره ممنون میشم راهنمایی کنید
- جوش پشت گوش کودک
پسرم ۶ سالش هست پشت گوشش جوش داره که گاهی متورم وقرمز میشه علتش چیه
- واکسن
سلام زدن واکسن آنفولانزا در بچه های زیر۵ سال که بهداروند وبدبیماری هستن، جهت پیشگیری عوارض ندارد؟ و اینکه میگن ممکنه فلج بشه بچه درست؟
- جدا کردن اتاق خواب
سلام. آقای دکتر از چه سنی باید اتاق خواب بچه رو جدا کنیم؟
- ریز بودن کودک
سلام ببخشید دختر دو ساله من خیلی ریزه و میخام بهش مولتی یا زین یا مکمل کلسیم چی بدم وزن تولد ۲ کیلو وزن دو سالگی ۹ کیلو. برای رشد قدش چه مکملی بدم ممنون میشم کمک کنید
- آلرژی به دارو
سلام خسته نباشید. پسرم گلوش عفونت کرده بردم هفده شهریور بهش اموکسی کلاو ۶۲۵ دادن. الان سه روزه میخوره از امروز بدنش خارش گرفته. کوچولو کهیر میزنه. یبارم چند ماه پیش اموکسی کلاو خورده بود چند روز بعدش خارش و کهیر داشت. ممکنه به اون انتی بیوتیک الرژی داشته باشه؟ چیکار کنم؟ مشکلی نداره ادامه بدم؟ دیدم خارش داره شربت هیدروکسی زین هم دادم بهش
- ورم پا
سلام دخترم 5سالشه ودوروزه پاهاش ازقسمت مچ به پایین ازداخل میسوزه ودردمیکنه وورم کرده وهیچ آسیب ضربه خودگی نداره خواش میکنم کمکم کنیدخیلی نگرانم
- گلو درد بدون هیچ علایمی
دخترم پنچ سالشه میگه آب دهنمو که قورت میدم گلوم درد میگیره چه باید کرد
- نارس بودن نوزاد
نوزادمن در 35هفته و شش روز بدنیا امد وزنش2250،قد 48،دورسر33بودالان یازده ماهشه8500هست کم وزن نیست؟نارس بودن برروی هوشش اثر نمیذاره؟در آینده از هم سن وسالاش عقب نمیفته ومیتونه با آنها به مدرسه بره در یادگیری مشکل پیدا نمیکنه چون در حال حاضر قادر به حرف زدن نیست
- گریه شبانه
سلام اقای دکتر خسته نباشید من پسرم ۲ سال و ۴ ماهشه بعضی شبا خیلی راحت میخوابه ولی بعضی شبا مث امشب توی خواب هق هق میکنه و بغض میکنه یهو میزنه زیر گریه و دیگ ارومم نمیشه بعضا یباره گریه اش بعضا چند بار میخوابه باز بلند میشه گریه میکنه شدید چکاپ کاملم شده مشکل نداره از وقتی دنیا اومده همینه بعضا راحت میخوابید بعضا گریه میکرد راهی چاره ای نداره؟؟؟الان ۲ تا دندون اسیاب از عقب درمیاره ولی موقع گریه کردن دست هیچ جاش نمیزاره فقط گریه شدید داره
- سرماخوردگی کودکان
سلام جناب دکتر عزیز
ببخشید دخترم هشت ماه هشت کیلو هست
سرماخورده سه روز هست ولی فقط روز اول تب داشت ولی بعدش سرفه میکرد گاهی و کمی گلوش قرمز شده طبق معاینه دکتر اما چرک نکرده پزشک عمومی بیمارستان اطفال واسش از دیشب نسخه داده ولی از دیشب که شروع کردم یکسره خوابه تا امروز عصر فقط واسه شیر و سرلاک گاهی یکم بیدار میشه نگران شدم تجویز دکتر. این هست
هر دوازده ساعت نیم سی سی ستریزین
هر شش ساعت دو سی سی پدیزان
هر هشت ساعت ۱۰ قطره پلارژن کیدز.
البته مورد سوم را فقط یه بار دادم بهش صبح ناگفته نماند بچه ام شیر خودم میخوره و
خودم هم در سرما خوردم و دکتر واسم قرص استامینوفن ۵۰۰ هر شش ساعت یکبار و قرص لوراتادین شبی یکی و آزیترومایسین هر صبح یکی تجویز کرده - مقدار مصرف شربت سفیکسیم ١٠٠ برای کودکان
۲۵ کیلو وزن دخترم هست و ۷سالشه چند سی سی سفیکسیم مصرف کنه

