با عرض سلام خدمت دکتر گرامی
نوزاد من نزدیک به دوازده روز است که وارد هفت ماهگی شده است. در طول این دوازده روز حریره ی بادام به او داده ام. آیا من میتوانم فرنی با شیر را این ماه به او بدهم؟ و آیا باید از شیر گاو استفاده کنم یا شیر پاستوریزه؟
با تشکر از راهنمایی شما
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی نوزاد
سلام ببخشید بچه خواهرم ۵ روزشه زردی گرفته بی حاله چیزی نمیخوره اصلا گریه هم نمیکنه و همش خوابه میشه بگین وضعش چجوریه ؟ خطرناکه یا نه؟ چیکار کنیم؟
- رفلاکس
سلام من پسرم ۳ ماهش هست دکتر که بردمش گفت رفلاکس پنهان داره چندتا شیر براش نوشت عوض کردم و هیچکدوم بهش نمیساخت باز بالا میاره دارو رفلاکس بهش دادم باز فایده نداشت بالا میاره نمیدونم چیکار کنم دیگ چی بهش بدم هم شیر نان دادم هم تروویتال دادم هم نان اچ آ دادم بیومیل ای ار دادم دارو دست ساز دادم باز بالا میاره لطفاً کمکم کنید چه شیری بهش بدم که بهش بسازه بالا نیاره دیگ
- دل درد
سلام اقای دکتر نوزاد من ۲۴ روزشه برای نفخ شدید قطره کولیکید تجویز کرده بودید ولی اثر نکرد قطره دیگه چی میتونم بدم بهش؟ اینفاکول رو شما تایید میکنید؟
- اسهال
باسلام دختر هفت ماهه ای دارم که دوروز است به دفعات زیاد و کم حجم مدفوع میکنه که خیلی نه شل هست و نه سفت .تب و استفراغ و بیحالی هم ندارهلطفا راهنمایی کنید.ممنون
- گوش درد
با سلام. پسر 9 ماهه ای دارم که مدت یکماه است گوش سمت راستش درد می کند. پیش دکتر اطفال بردم گفتند چیزی نیست. بخاطر رشد دندان هاست. ولی گوش درد همچنان ادامه داشت که مجددا پیش دکتر دیگری بردم ایشان هم تایید کردند که چیزی نیست. ولی نوزاد من زمانی که صدای بلند می شود یا هنگام جابجایی خصوصا موقع بالا بردن گوش دردش بیشتر می شود. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- مدفوع سیاه
کودک نه ماهه ک داره دندون در میاره و تب داشته الان قطع شده اما دارو هایی مثل پلاژین ،استا مینوفن ،و شیاف و شربت کلسیم و اهن هم استفاده میکنه مدفوعش الان سیاه شده و اینکه تازه دو ذوزه ک شربت کلسیم میخوره ایا این سیاه شدن مدفوع طبیعیه
- شیر خشک
سلام دکتر خسته نباشید دخترم 20روزشه و چند روزی هست که مادرش شیر نداره بهش شیر خشک نان1 دادیم که بعد از خوردنش حالت استفراغ بهش دست میده و نمیتونه استفراغ کنه و بعدش احساس خفگی میکنه میشه بفرمایید از چه شیری استفاده کنیم در ضمن جوش صورتشم زیاد شده
- شیرخشک
سلام آقای دکتر ببخشید جایگزین آپتامیل پپتی چه شیرخشکی هستش؟؟؟؟دخترم اصلانمیخوره این شیرخشک را.
- داروی مورد نیاز نوزاد 4ماهه
با سلام و احترام وتبریک سال نو اقای دکتر دختر چهار ماهه ی من که الان ۵۲۰۰وزنش( چون نارس بود در بدو تولد ۱۷۳۰بود ) در حال بایدحاضر کلا باید چه داروهایی مصرف کنه و چه مقدار ؟ایا اهن هم لازمه ؟
- سرفه نوزاد سه ماهه
سلام آقای دکتر ، من خودم به دلیل اینکه تو خونه کرونا گرفتم پسر نوزاد ۳ ماهه من هم درگیر این بیماری شد. الان پسرم داره ازیترومایسین و استامینوفن و قطه سدیم کلراید مصرف میکنه، اما سرفه و گلودردش هنوز ادامه داره ، من میترسم که خدای نکرده به ریه هاش زده باشه، لازمه که برم از ریه هاش عکس بندازن !؟
- مقدار اضافه کردن تغذیه
سلام جناب آقای دکتر کرم بین با احترام و تشکر فراوان پسرم بعد از تولد به دستور پزشک شروع به خوردن شیر کرد به مقدار ۵ سی سی کرد و دو روز بعد هر سه ساعت ۱۰ سی سی به دستور دکتر تغذیه کرد و در روز چهارم با مراجعه به پزشک مقدار مصرف شیر را ۳۰ سی سی اعلام کرد و الان پسرم هشت روزه شده و میخوام بدونم مقدار مصرف شیر هر چند ساعت و چند سی سی باید باشه و چه موقع باید مقدار تغذیه بیشتر بشه و همچنین راجب به شیر خشک که بعنوان کمکی چند درصد از غذای فرزندم رو میتوان از شیر خشک استفاده کرد . مادرش با استفاده از شیر دوش شیر خودش را داخل شیشه شیر جمع میکنه تا دقیقا مقدار سی سی مورد نظر تهیه و سپس به نوزاد میده ، این دوشیدن و با شیشه شیر به نوزاد دادن که اشکالی نداره بنظرتون؟ ممنون
- سرما خوردگی
سلام آقای دکتر دخترم یکسالشه وزنش۹کیلو سرما خورده همش عطسه میزنه با آمیزش بینی داره چه دارویی فعلا بهش بدم.
- زينك سولفات
بإسلام.اقاي دكتر بهم گفتين كه براي دخترم زينك سولفات بدم بخوره..وزنش ٨٨٠٠ و گفتم كه تازه واكسن ٦ماهگيش رو زده..با وزن تولد٤٢٠٠ شيرخشك ميخوره زينكً سولفات چند سي سي در روز بدم؟ خارجي بخرم با ايراني؟
- بالابودن انزیم کبدی
سلام نوزاددختر40روزه دارم که روزپنجم زردی 11/8داشت و به 9رسید ودوباره رفت بالا و 10/5شد وچندروزبهش قطره بیلی ناستردادم که تازه عددزردی به 7/23رسیده و فاویسم داره ودر ازمایش قبلی SGPT35بود و SGOT52بودو کل صورتش و گوشس پرازجوش شده بود که روی جوش گوشهاش پوست پوست زردشده بود که گفتندبه پروتین گاوی حساسیت داره ودارم براش پمادمیزنم و تازه بهترشده چهارروزبعد که ازمایش دادم انزیم کبدی SGPT53.0هستو SGOTشده59که گفتنداین ایتم کم شده و الان SGPTبالاست دکتردوباره برای هفت روزدیگه ازمایش مجددنوشته وگفتندمیتونه بخاطرالرژی و بیماری فاویسم باشه این بالابودن وگفتندکه دیگه قطره بیلی ناسترندم الان این بالابودن به نظرشمادلیلش چیه واینکه میترسم قطره بیلی نتسترندم ودوباره زردی بره بالابه نظرشماچکارکنم با تشکر
- سرفه شدید نوزاد دوماهه
سلام آقای دکتر پرسم دونیم ماهشه چند روزه سرفه میکنه خیلی شدید صورتش قرمز میشه شربت ایوارمی براش گرفتم اما انگار نه انگار میشه راهنمایی کنید ممنون
- چشم
سلام آقای دکتر دختر دو ماهه دارم الان سه روز آبریزش بینی دارد فرمودید قطره بزنم و بخور بگذارم بهتر شد عصری چشمش اشک میزند و قرمز است باید چکار کنم خواهشا راهنمایی بفرمایید
- راه نرفتن پسر یکساله ام
پسرم یک سال دارد ولی راه نمیره فقط نشسته. چهار چنگولیم نمیره. هیچ بیماری و مشکل خاصی ندارد. آیا راه رفتنش تاخییر دارد؟
- درمان
با سلام آقای دکتر فرزند هشت ماهه ای دارم مدت دو روز است بینی اش کیپ است میتوانم بهش سیتریزین بدهم واقعا دارد اذیت میشود
- کوچکی دور سر نوزاد
سلام نوه من ۱۲ روز پیش با وزن ۲۳۰۰ و دور سر ۲۷ به دنیا آمد الان دکتر سی تی اسکن مغر برایش تجویز کرده و می گوید ممکن است مغر رشد ش کم باشدخیلی نگران هستم سی تی چه کمکی می کند .
- درآوردن دندان
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر دخترم ۴ روز دیگه ۵ ماهش تموم میشه.نزدیک یک هفته میشه اسهال داره ولی بی قراری نمیکنه.ممکنه به خاطر دندونش باشه؟و تا کی ادامه داره.درضمن لثه اش یک مقداری کوچکی تیز شده ممنون ازشما

