Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قبصیت
سلام، طفل من سه ماهه هست و الان مدت شش روزه قبض هست و بهانه میگیره نظر شما در موردش چیه
- گوش برجسته نوزاد
سلام آقای دکتر پسرم ۵ ماهشه و گوشاش خیلی برجسته شده و کامل اومده جلو ایا راهی هست ک درستشون کنم خیلی چهرشو بد کرده
- مصرف دو شربت کتوتیفن و دیفن هیدرامین
سلام. ایا مصرف دو شربت زادیتن و دیفن هیدرامین باهم به فاصله ۴ ساعت از هم برای نوزاد ۱۵ ماهه( به اندازه یک سی سی) خطرناکه؟ خانومم داره دیوانه میشه( میگه قبلا شنیده بودم خطرناکه)
- سیر نشدن نوراد
سلام نوزاد سه ماه و نیمی دارم که احساس میکنم باشی خودم سیر نمیشه بعد از ۴۰ دقیقه شیردهی بازم حالات گرسنگی رو داره در روز خواب عمیق نداره و پوشک خیس هم در روز ۳الی۴ تاست، میتونم بهش شیرخشک کمکی بدم، چقدر باید بدم و کدوم شیرخشک بهتره؟
- رفلاکس نوزاد
سلام وقتتون بخیر ،نوزاد دوماهه دارم ،رفلاکس معده و یبوست داره دکتر براش قطره بی بی کر تجویز کردن ولی بعد خوردن قطره هم بلافاصله بالا میاره چ داذویی میتونم جایگزینش کنم ،
- استفراغ پرتابی
- سلام نوزادم گریه میکنه ایا استامینوفن بدم
- دستمال مرطوب
سلام. ایا کلا و همیشه میشه از دستمال مرطوب برای تمیز کردن نوزاد بعد از ادرارومدفوع به جای شستن استفاده کرد ؟ و هفته ای یه بار هم حمومش کرد؟
- واکسن آنفولانزا
سلام آقای دکتر خسته نباشید، من با وجود اینکه به دخترم شیر میدم میتونم برای خودم واکسن آنفولانزا بزنم آیا برای دخترم که شیرمو میخوره ضرری نداره؟؟؟؟ دخترم یک سالشه
- ۵ قطره کیدی لاکت برای بچه ۳ماهه کافیست؟
فرزندم ۳ ماهشه ایا ۵قطره کیدی لاکت براش کافیه یانه
- نفخ ویبوست
سلام.دخترم ۵۴روزشه و۷روزه شکمش کارنکرده دکتر هم بردم شربت ژل لاکسی داده هر ۸ ساعت ۲سی سی ولی هنوز کارنکرده از روز تولد تاالانم هم نفخ داره ورزش های ک برای نفخ ویبوست هم انجام دادم نتیجه نداده دور ناف هم ماساژ دادم من باید چیکارکنم که شکمش کار کنه و نفخش برطرف شه شیر خودمم بهش میدم ممنون میشم راهنماییم کنید..
- تب سنج زیر بغل
سلام اقای دکتر پیرو سوال تب سنج دیجیتالی نوزاد دو الی سه ماهه مه فرمودین زیربغل دقیق تره. درسته که میگن نیم درجه باید به عدد به دست اومده از زیربغل اضافه کرد؟
- ختنه
سلام خسته نباشید میخواستم بپیرسم آقای دکتر ختنه ام میکنن؟ اگه ختنه میکنن لیزری یا حلقه میذارن؟
- جوش زدن سینه کودک
سلام من دوتا دختر دوقلو دارم که زیر چشم یکیشون جوش سفید زد و از بین رفت ولی اون یکی قل روی سینش زده از بین نرفته آیا خطرناکه
- مدفوع نوزاد
باسلام اقای دکتر پسر من دوماهشه وزنش ۵۷۰۰ هست پسرم روزی سه چهار بار مدفوع میکنه هر چی شیر بیشتر بدم بیشتر هم مدفوع میکنه اصلا هیچی بهش نمیچسبه وزنش هم کمه هرکار میکنم تپل نمیشه چیکارش کنم اقای دکتر؟ وزن موقع تولدش۳۴۰۰ بود و اینکه شیرخشک میخوره به همراه شیرخودم
- اسهال نوزادواستفراغ نوزادهفت ماه
سلام آقای دکتر .
من یک نوزاد پسر دارم که 2روز دیگه 6ماهش تمام میشه الان 2روز هست استفراغ میکنه ( و فقط شیر خشک آبتامیل شماره 1 + سرلاک گندم میخوره و فرنی هریره بادام به صورت طبیعی میخوره) یعنی هر چی که میخوره سریع بالا میاره انگار لحظه ی آروغ استفراغ میکنه . موقعی که مادرش شیرخشک بهش میده همش سرشو تکون میده به این ور و اون ور و مادرش با هزار ترفند شیر خشک را بهش میده . روز چهارشنبه بردیم یک دکتر متخصص به نام آقای مروارید که ایشان گفت یه عفونت روده ای هست و این داروها را براش نوشت(دی سیکلومین-متوکلوپرامید-دیفن هیدرامین و استامینوفن) از همون روز که چهارشنبه بود بهش دادیم کمی کمتر شد یعنی تقریبا بعد از گذشت 6یا 7ساعت نوزاد مدفوع آبکی کرد و کمی رنگ و رو گرفت و لی همون استفراغ را داره .
آقای دکتر واقعا کلافه شدیم ما تو شهر ایلام زندگی میکنیم متاسفانه متخصص های نوزاد روز های پنجشنبه و جمعه نیستن اگر راهنمایی خاصی دارید به اینجانب بکند در راه خدا . دیشب تو خواب همش خودشو تکون میداد و بی قراری میکرد. - سرماخوردگی
سلام پسرم هفت ماهشه تب داره شربت ستادین دی اشکال ندارهاستفاده کنه
- اسهال
دخترم سه ماهشه اسهال شده چه دارویی بهش بدم
- افتادن پسر یکسالم از اوپن آشپزخونه
پسرم از اوپن افتاد و به شدت گریه کرد هیچ کبودی و یا قرمزی تو بدنش نداره بعد از زمین خوردن تا چند ساعت یکم بیحال بود اما کم کم بهتر شد و تهوع و سرگیجه هم نداشت به نظر شما جای نگرانی هست؟
- سلام بچه دو ماه دیروز ازمایش دادممیگ انزیم کبدش زیاده لطفا کمککنید چیکار کنم
لطفا بگید چیکار کنم آیا این آنزیم خطرناک هس یانه

