Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دندان در آوردن
سلام.ببخشید دختر من چهارده ماهشه هنوز هیچ دندونی نداره اثری از دندون هم تو دهانش نیست .دکتر که بردم گفتن می تونی براش شربت کلسیم بگیری می تونی هم ببری ازمایش به نظرتون چیکارش کنم .حدود بیست تایی هم قرص ویتامین دی دکتر داده بهش که خورده تا الان.
- اندازه دور سر نوزاد ۱۰ ماهه
باسلام و وقت بخیر پسر ۱۰ ماهه مون رو امروز بردیم درمانگاه گفتن دور سرش به خط قرمز نزدیک شده لطفا راهنمایی مون کنید ۱۰ ماهه ، قد ۷۶، وزن ۹.۴۰۰، دور سر ۴۶.۵
- گوش درد
سلام دخترم ۵ماهش هی دستش سمت گوشش می بره میخواستم ببینم شربت آموکسی سیلین ۱۲۵ چقدر وچند بار در روز باید بدم ممنونم.
- بهترین شیر خشک
دخترم سه ونیم ماهش هست نارس به دنیا اومده بود ببلاک پره دادم تا دوماهگی بعد ببلاک ۱دادم اونو هیچ وقت راحت نخورد همیشه تف میکردالان سه چهار بار ببلاک اچ آی دادم دچاره یبوست شده ونفخ شدید من چیکار کنم چی بدم لطفا راهنمایی کنید
- وزن کم کردن نوزاد
سلام اقای دکتر. بچه ی من سی و دو روزه هست. در عرض سه چهار روز خیلی لاغر شده کلا صورتش آب شده. بچه رو که بغل میکنی کاملا احساس میکنی سبکشده . تو این سه چهار روز نه تب کرده نه روند تغذیه ش عوض شده نه روند بیرون رویش تغییر کرده. هیچ چیزی تغییر نکرده. فقط دلدرد داره که اونم از دو هفتگیش شروع شده و مورد جدیدی نیست. اقای دکتر این تغییر وزن موردی داره ؟ نگران کننده هست؟ چیکار باید بکنم؟
- ابریزش بینی
سلام نوزاد 6 ماهم دچار ابریزش شدید بینی و گلو درد شده از چه انتی بیوتیکی استفاده کنم بهتره سفیکسیم 100 یا اموکسی سیلین 125
- حساسیت نوزاد
با سلام خدمت شما دکتر عزیز دخترم الان ۳ ماه و ۲۴ روزشه...وزن هنگام تولد ۳کیلو و چهل گرمه حدودا دوماهگی دخترم متوجه خون کمی در مدفوعش شدم اندازه نخ باریک به دکتر که مراجعه کردم گفت حساسیت به پروتئین گاوی...مدفوعش سبز رنگ و کمی کشدار و مخاطی بود تمام موادی که پروتئین گاوی داشت قطع کردم دخترم از شیر خودم تغذیه میکنه ...تا حدودی بهتر شد دیگه خون خیلی کم میدیدم البته قبلا هم یکی یا دوبار بیشتر ندیده بودم بیشتر موقعی میدیدم که خیلی زور میزد و گریه میکرد تا مدفوع کنه..چند مدتی هست دخترم صورت و گوشهاشو میخارونه شدید و سرش پوسته های طلایی رنگی زده بهش شیر خشک اپتامیل پپتی رو از یک ماه قبل شروع کردم به دادن ...الان وضعیت وزن و رشدش نرمال شده ولی خارش پوست شدیده نمیدونم چیکار باید کنم شهر ما متخصص اطفال خیلی کم داره و زیاد تشخیص دقیقی ندارند ممنون میشم پاسخ بدید
- زردبودن سفیدی چشم
سلام اقای دکترخسته نباشیدمن یه پسر۴روزه دارم دوروزه متوجه شدم سفیده چشم پسرم به رنگ زرد هست نگرانم زردی نباسه
- قطره کولیکز
پسرم ۶۷روزه شه. گریه های شدید با داد داره، نیاز هست پیش دکتر ببرم یا برای کولیک است؟ قطره کولیکز را چقدر و هر چند ساعت بهش بدم؟
- سويق گندم
سلام آقاي دكتر خسته نباشيد آيا اين درسته كه سويق گندم اشتها آوره ؟خيلي از مادرها راضي هستن نميدونم بخاطر تبليغه يا واقعا وزن بچه رو زياد ميكنه دخترم ٩ ماهشه
- اندازه سر دخترم
سلام اندازه دور سر دخترم ۳۳ بوده وقتی ب دنیا اومده الان که ۲ ماه و ۲۷ روزشه ۳۷ شده کمه؟؟ چون ماه پیش بهداشت بردم نیم سانت اضاف شده بود خیلی نگرانم باید چقد هرماه اضاف بشه وزنش ۲۶۰۰ بوده الان ۵ شده
- ریفلاکس
سلام دخترم یکسال ودوماهشه شیر منو میخوره.ولی وقتی شیر میخوره بالا میاره .آیاشماعکرمیکنین دچاره ریفلاکس شده یانه.درمانش چیه
- نوزاد کم خواب وبهانه گیر
با سلام نوادم چند روز دیگه وارد ۵ ماهگی میشه تا دو ماهگی در محیط شلوغ پرصدا روزها شیر میخورد میخوابید شبا بیدار بودگریه میکرد بردیم دکتر گفت دلدرد داره کولیکیز عرق نعنا و دایمتیکون روزی یک سی سی بدید بعد یه مدت که رفت تو سه ماهگی روزها نمیخوابید شبا هم باید همجا رو تاریک میکردیم بی سر صدل با قنداق میخوابید کمی اروم شده بدد تا صبح با ورود به چهار ماهگی دیگه نه روز میخوابید نه شب با مکافات میخوابوندیمش بعد چند دقیقه بیدار میشد بردیم دکتر گفت تا ۶ ناهگی خوب میشه باید تحمل کنید دارو نداد به گفته دیگران گفتیم شاید سیر نمیشه شیر خشک کمکی دادیم مار ببلاک که اسهال میشدبعد شیر خشک بیومیل ای ار دادیم یک صبح تا شب شیر خوب میخورد بی قراری نمیکرد میخوابد تو ساعات بیداری هم اروم بود ولی به مدت ۷ روز یبس شد بعد از یه مدت که رفت توکه باز بدیمش دکتر گفت وزنش خوبه همچی عالی که سینش خس خس میکرد اب دهانش میریخت سرش عرق میکرد شب تو خواب خر خر میکرد نمتونست نفس بکشه تازگیها دکتر گفت سرما نخورده مادر لبنیات نخوره شاید رفلاکس داره لبنیات از رژیم مادر حذف کردیم یک مقدار بهتر شد باز رانیتیدین به گفته دکتر دادیم روزی یک سیسی که روز اول خیلی بیقرار شد که دیگه ندادیمالانم هنوز داره دایمتیکون میخوره موقت خوب میشه ولی باز گریه میکنه باصدای جاروبرقی فقط میخوابه خیلی توخواب تکان میخوره که بیدار میشه باگریه دیگه نه شیر میخوره نه میخوابه دکتر دیگه که بردیم گفت روزی یک سی سی دیفن هیدرامین بدید ارامش بخش خواب ببره که با دیفن هیدرامین هم بیدار میشه گفتیم ازمایش ادرار با کمخونی ویتامین د بنویسید گفت لازم نیست نوزادم یک هفته برای زردی توبیمارستان بود همه ازمایش هارو گرفتن حتی الرژی گفتن هیچ مشکلی نداشته دوست داره همش ایستاده نگش داریم یاتو گهواره کهدایم تکان میخوره بخوابه باد شکم زیاد داره شکمش گاهی اوقات قار عور میکنه شکمش بعضی موقع ها ۴ روز یکبار بعصی موقع ها هر روز یا دورزو یکبار کارمیکنه گریه زیاد میکنه داره بازی میکنه یدفعه میزنه زیر گریه روزی دو سه بار بالا میاره اگه روشکم یا اروغشو نگیریم بعضی روزها میبینی شب میخوابه تا صبح میگی خوب شده باز فردا بده دکتر سوم که بردیم گفت رفلاکس نداره تا ۶ماهگی خودش خوب میشه خوب شیر میخوره ولی خوابش خیلی کمه بیقرار مادرش به کارای خونه نمیتونه رسیدگی یا غدا رو باید وایساده بخوره چکار کنیم کلافمون کرده دختر دبستانی هم داریم اونم از بدو تولد اینجوری بود الانم خیلی کم خوابه نوزادمو بعضی روزها بازش که میزارم موقع ادارجیغ نمیزنه فکر کنم عفونت ادراری هم نداره از ۴ ماهگی دستش تو دهنش هست همش میخواد همچی رو بجوه اب دهانش کشدار شده تف زیاد میکنه غذا خوردن مارو خیلی نگاه میکنه غذا بزاری جلوش میخواد بخوره دوست داره دایم سینه تو دهانش باشه تو رو خدا یه کمکی کنید دیگه خستمون کرده باتشکر
- اسهال
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم۴ماهش اسهال استفراغ گرفته بود نزدیک۵روز بیمارستان۱۷شهریور بستری شد الان دوهفته گزشته ولی همچنان مدفوش شله چیکارباید کنم
- سلام نوزاد50 رو دارم از چشماش آب میریزه چرکم میده روی صورتم یک ماهه جوش زده
سلام نوزاد50روزه دارم ازچشماش آب میریزه چرک هم میده چیکارکنم صورتش هم جوش زده دوسه هفته
- شیر خشک
سلام پسرم سه ماهشه حساسیت داره صورتش کهیر میزنه وبی قراره اصلا هم وزن اضافه نکرده شیرخشک بیومیل پلاس بهش میساخت ولی متأسفانه بهش حساسیت داره الانم با نظر دکتر بهش ببلاک کامفورت میدم بازم حساسیت داره وباهاش اسهال شده یه شیر خشکی معرفی کنید که ضد حساسیت باشه و وزن دهی هم داشته باشه
- شياف دوز بالا
- سرفه های خلطی
سلام دخترم یک سالشه هست دو هفته پیش سرفه خلطی داشت بردمش دکتر اموکسی کلاو و اسپری ابی سالبوتون بهش داد داروهاشو مصرف کرده ولی هنوز هم سرفه های خلطی دارد لطف کنید راهنمایی بفرمایید
- زردی نوزاد
سلام اقای دکتر.نوزاد من دوقلو ۳۴ هفتگی به دنیا اومد ده روز بخش ویژه بستری بود با زردی۶ مرخص شد .اوردیم خونه متوجه زردی رو صورتش شدیم بردیم پیش دو دکتر گفت طبیعی تا یکی دوماه اینطور نه نیاز به لامپ نه قطره ایی دادن... آز زردیش تو ۲۲ روزگی ۱۱/۸ بود ایا این زردی طبیعی و اینکه رو مغز هوش بچه تاثیر نداره
- تعویض شیرخشک ومشکل دلدرد بچه
سلام بچه من 45روزشه و شب نمیخوابه. دلپیچه داره. شیرخشک هم گیگوز 1 استفاده میکنیم. ولی رشد خوبی نداشته و دلدردشم خوب نشده. میتونم شیرخشک را عوض کنم؟ وچه شیرخشکی مناسب میدونید

