Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسهال نوزاد
سلام. پسر من سه ماه و نیمه است. معمولا یک روز درمیان مدفوع میکرد اما الان چندروزیه هر روز یا روزی ۲بار دفع مدفوع داره که خیلی آبکیه. چیکار کنم؟ چی بهش بدم؟ آیا باید دکتر ببرم؟
- تیک عصبی
سلام دخترم چهار ماهشه چند روزه که دهنشو یه جوری کج میکنه خیلی میترسم احتمال داره از دندون دراوردن هم باشه چون اب دماغشم میاد کلا بیقرار شده دستشم تو دهن میکنه
- کار نکردن شکم نوزاد 3ماه ونیمه
سلام خسته نباشین نوزاد پسرم س ماه وبیست روزشه و یک ماهه ک چون شیر خودم خیلی کمه و سیر نمیشدو همش هم بالا میاورد شیر خشک بهش دادم،ولی بخاطر شرایط بدو کرونا نتونستم دکتر ببرمش و با توضیح شرایطش برای دکتر داروخونه،براش شیرخشک گرفتم...اول ببلاک ای ار که خوب بود و ی مدت خورد ولی دیگ نخورد،اپتامیل ک شکمش کار نمیکرد و الان هم بیومیل ای ار ک روزای اول خوب بود ولی الان بازهم شکمش کار نمیکنه...چندبازم در روز شیرخودمو میدم ک خیلی کمه...برای اینکه شکمش کار نمیکنه اذیت میشه و شیاف گذاشتم براش...میدونم ک باید ببرم دکتر حضوری ولی اخه شرایط بده ...ت رو خدا شما پیشنهادتون چیه
- اسهال
سلام من دخترم ۳ ماهو یک هفتشه چن روزیه که اسهال داره تا به امروز تو مدفوعش رگه های خونی دیدم باید چیکار کنم
- مدفوع خلطی
سلام.نوزادم ۴ ماه و ۱۰ روز هست اکثر مواقع مدفوعش خلطی هست از یک ماه بعد تولد.دکتر بهش گرمیچر با دایمتیکون داده به نظر شما تشخیصشون صحیح هست؟؟
- تب نوزاد
سلام دکترجان خداقوت پسرم یازده ماه هست از دیشب تب داشت استامینوفن دادم الان دست و پاهاش نرماله ولی سرش خیلی داغ میشه بچه کلا بی حاله سرما خورده؟
- دیر مدفع کردن نوزاد دو ماه پنج روز
پسرم دوماه پنج روز ۸ روز یکبار مدفع میکنه وقتی مدفوع میکنه گریه میکنه
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دختر ۱۰ ماهه دارم، هنگام تولد ۳۵۰۰گرم، ۴۸ سانت قد و دور سر ۳۴سانت داشت ولی الان وزن ۸۶۰۰گرم، ۷۴سانت قد و دور سر ۴۳.۲ دارد، وزن و قد طبق نموداره اما دور سر ۴۳.۲ ساخته که طبق نمودار یک سانت کمتره، ماه پیش هم ۴۳ سانت بود، این موضوع نگرانم کرده،لطفا بفرمایید برای رسیدن به رشد نرمال طبق نمودار چکار کنم؟
- استفاده از کدام دسته از مسکن ها و کورتون ها در دوران شیردهی مجاز است ؟
با سلام دوباره .من یک نوزاد یازده ماهه دارم .من با وجود دیسک کمر شدید و دیسک گردن همیشه سعی میکنم از هیچ دارویی غیر از استامینوفن استفاده نکنم که البته چندان تاثیری در آرام کردن دردم ندارتد . به دکترهای مختلف مغز و اعصاب مراجعه کردم . انواع مختلف قرص های سلکوکسیب و دیکلوفناک .پیروکسیکام و غیره نوشتن و میگن برای بچه ضرری نداره اما وقتی مراجعه میکنم به سایت های دارویی در مورد عوارضش نوشته باید در شیردهی استفاده نشه .متاسفانه دیروز هم بخاطر درد شدیدی که داشتم دکتر آمپول متیل دنیزولون استات تجویز کرد و گفت برای بچه ضرری نداره و من هم زدم اما بعدش متوجه شدم که تا سه روز نباید شیر به بچه بدم .حالا نمیدونم چکار کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید .
- ترشح ناف
بعد از سه ماه از تولد کودک ترشح زرد رنگ از ناف نوزاد قطع نشده و همچنان ترشح می آید ودر داخل ناف گوشت اضافی دیده می شود
- سرما خوردگی
سلام.وقت بخیر.ایا نوزاد ۳ ماهه هم سرما میخوره؟ دخترم امروز ۳ ماهش تموم میشه و فردا وارد اول ۴ ماهگی میشه و دو هفته ای میشه که تک سرفه و عطسه و خرخر تو بینی داره.که یک پزشک گفت حساسیت هست و پزشک دیگر گفت سرما خوردگیه .تو بینیش مخاط داره گاهی خیلی سفت و گاهی معمولی و دیشب تو خواب انگاری بینیش احتقاق گرفت و قطره ریختیم و بعد چند دقیقه مخاط سفتی ازش اومد بیرون.از امروزم گریه میکنه و بیقراره.دکترش بهش شربت ازیترومایسین ۱۰۰ هر صبح و غروب ۲۰ قطره داد. میشه راهنمایی کنید با این علائم چیکار باید بکنیم.باتشکر از لطف شما.خدانگهدار
- علت شب نخوابیدن پسرم
سلام خسته نباشید پسرم ۵ ماهه هست این چند شب هست که فقط ده دقیقه میخوابه وبعدنزدیک دوساعت بیدار میمونه ایا راهکاری هست خوابش مثل قبل تنظیم کنم
- درباره شیر خشک
سلام وقت بخیر نوزاد دوماهه دارم که از بدو تولد سینش خس خس میکنه پیش متخصص اطفال بردم گفتن شاید سرما خورده شربت دادن ولی خوب نشده کولیک و نفخ هم داره بعضی وقتا بعد شیر خوردن از گوشه لبش تکه های کوچیک پنیری شکل میریزه بیرون و وسط خواب یدفعه بیدار میشه شدیدا گریه میکنه نمیدونیم از چیه از شیر مادر تغذیه میکنه ولی شیر مادرش خیلی کمه به نظر شما با این وضع چه نوع شیر خشکی بدیم بهتره روزی یکی دو وعده
- دادن گوشت گاو به شیر خوار
در چند ماهگی میشو گوشت گاو به نوزادان داد
- سرفه شدید نوزاد ۶ماهه
سفکسم۱۰۰ گرفتم واسه نوزادم تقریبا ۸کیلوه چه انفد سفکسیم بهش بدم
- افتادن از روي تخت
سلام آقتي دكتر دخترم از روي تخت روي كف چوبي با سرافتاده دو روز پيش همراه گريه بود و رنگش پريد بعدش درست شد و علامت ديگه اي نداشت كبودي قرمزي و..فرموديد معاينه بشه الان دو روز گذشته ما مسافرت خارج بوديم موقع برگشت كه نشد ببريم دكتر الان هيچ مشكلي نداره بازي ميكنه ميخنده آيا ممكنه داخل سرش چيزي شده باشه همش فكرم درگيره تو روخدا كمكم كنيد ميترسم ببرمش دكتر بگن چيزيش شده ٨ ماهشه
- جای گزین شیرخشک آپتامیل پپتی ۲
جای گزین شیر خشک پپتی ۲
- تب
سلام پسر من سه روز تب داشت بردمش دکتر دارو داد و ب این دارو ها حساسیت پیدا کرد سفیکسیم ..رامنوفلور داده و صورت و بدنش دون دون پاچیده
- غده
سلام وقت بخیر دختر دوماهه ای دارم که از زمان تولد یه توده بالای ابروش بود الان بزرگتر شده انداره گردو. میخواستم ببینم کجا باید مراجعه کنم و چکارش کنم خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
- پرو سوال رفلاکس
۴ ماهش دخترم از بس اب دهنش میره جلوی لباسش خیس هر ۵ دقیقه لباس عوض میکنم

