Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی نوزاد
سلام وقت بخیر نوزاد یک روزه با وزن دو و نیم کیلوگرم و زردی6.4 آیا نیاز به بستری به علت زردی دارد؟ آیا میتوان در منزل زیر با دستگاه زردی درمان انجام داد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- عفونت چشم
سلام آقای دکتر دختری داری پنج ماه و بیست روزه دارم چشم چپش فقط صبح ها چرک میکند و سرفه های خشک میکند باید چکار کنم
- پماد چشمي
سلام آقاي دكتر ممنون بابت پاسخگويي به موقع ،فرموديد درصورت بهبودي از پماد چشمي شبها استفاده كنم ولي زماني كه پماد رو ميزنم يكي دوساعت بعد چشمهاشو با دستاش ميماله انگار كه چشمهاش خارش داشته باشه بعد همون دستاشو ميزنه ب دهنش تمام مدت دستش رو ميخوره آيا مشكلي نداره من ب اين خاطر پماد استفاده نميكنم
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر پسرم هشت ماهشه سوپ خوب نمیخوره ولی وقتی تو سوپش شیر میریزم بهتر میخوره میتونم همیشه تو سوپش شیر پاستوریزه بریزم؟
- امپرازول
باسلام نوزاد۵ماه دارم ک ب علت وزن پایین ب متخصص نوزاد مراجعه وشربت امپروزول ب میزان ۲ونیم سی سی روزی ۳بارتجویز کردن وگفتن هربا ۱ساعت قبل وبعدش ناشتا بلشه. ۳بار زیادنیس وبعدش ۱ساعت ناشتا؟
- حالت تهوع واستفراغ
دخترم وارد ۷ماهگی میشه چند روزیه حالت تهوع واستفراغ داره دکتر بردم شربت اندامی.استامینوفن.سیتریزین نوشته بهش دادم ولی استفراغ قطع نشده وکم اشتها هم هست بگین چکار کنم لطفأ
- گردن نوزاد
سلام وقت بخیر آقای دکتر ببخشید دخترم چهار ماه و بیست وچهار روزه است وقتی بغلم بنشونمش گردن رو به پایین نگاه میکنه اگه صداش بکنیم راست نگه میداره ولی همش پایین رو نگاه میکنه دد حالت دمر هم گردنش رو بالا میاره گردنش کامل سفت نشده بعضی وقتا درست نگه نمیداره آیا مشکل داره
- پاف اسپری کلرید سدیم
سلام اقای دکتر برای نوزاد هفت ماهه میشه در حالت دراز کش اسپری کلرید سدیم استفاده کرد یا باید حتما در حالت نشسته باشه؟
- عوارض
دخترم امروز ۱۲ روزه است که واکسن ۱۸ واهگی زده متوجه شدم روی سینه اش جوشهای خیلی ریزی زده خواستم ببینم از عوارض واکسن است یا جوشهای عرق است
- تب نوزاد ۹ ماهه
سلام من دخترم تازه ۹ ماهش تموم شده امروز از صبح بی حال بود بعد ظهر تب کرد ۳۷،۷ بهش ۲۵ قطره ایتامینوفن دادم خوابید عصر که بیدار شد بالا اورد بعد دوباره دیدم تبش شد ۳۸ بهش دوباره استامینوفن دادم از همون موقع هر ۴ ساعت دارم بهش قطره میدم تبش با قطره کم میشه ولی باز ساعت قطرش که میشه بیشتر میشه. علتش چیه ؟باید چیکا کنم؟
- قطره پدی لاکت
سلام قطره پدی لاکت اگه به صورت مداوم به نوزاد بدیم مشکلی ایجاد میکنه من سه ماهگی برده بودم دکتر بهم این قطره رو داد تا الان که شش ماهشه هر روز بهش پنج قطره دادم من براساس اون چیزی که پشت قطره نوشته بود که باعث میشه ایمنی بدن نوزاد زیاد بشه خوردن قطره رو ادامه دادم مشکلی ایجاد میکنه ؟ دادن قطره رو قطع کنم؟ نوزادم چون گریه میکرد و کم شیر میخورد برده بودم دکتر که بهم این قطره و قطره کولیکز رو داد کولیکز دیگه نمیدم ولی اینو به دلیلی که گفتم ادامه دادم
- چه دارویی؟
با سلام و احترام آقای دکتر دختر من سه ماه و نیم داره فکر کنم الان چهار و نیم کیلو باشه بدو تولد 1730بود هشت ماهه به دنیا اومد میخواستم بدونم چه داروهای واجبی باید بخوره موارد زیر رو میخوره یک روز درمیون اسید فولیک نصف میخوره روزی یک سی سی آد و یک روز در میون زینک نیم سی سی به خاطر کرونا از خونه در نیاوردمش یک ماه دکتر نبردم ممنون از لطف شما
- هويج
بإسلام نوزادي ٥ماهه دارم كه الرژي ب پروتين داره هفته بعد وارد ٦ماهگي ميشه امروز ديدم كه مادرمً چندقاشق آب هويجً به دخترم داد براش خطرناك نيست؟دخترمن اخه به فرني برنج هم الرژي نشون داد
- وزن پایین
سلام وقت بخیر پسر من با وزن 3.340به دنیا اومده و الان چهار ماهشه و وزنش شده 6.490 که تو نمودار وزنش نزولی شده و از نمودار سبز به نمودار زرد رسیده ولی قد و دور سرش طبیعیه و فقط شیر خودم و میخوره میخواستم بدونم این کاهش وزن خیلی بده و من چیکار باید انجام بدم
- ميزان غذاي كمكي نوزاد ٨ ماهه
سلام آقاي دكتر دختره ٨ ماهه در روز سه بار غذاي كمكي ميخوره سوپو فرني يا پوره در روز سه وعده هر وعده ده يا ١٥ قاشق سوپ خوري ميخوره و ٥ بار هم شير خودمو ميخوره آيا اين ميزان براي رشدش كافيه ؟
- ميزان خواب
سلام و خسته نباشي آقاي دكتر ١٢يا ١٣ ساعت خواب براي بچه ي ٥ ماهه كافي ميباشد؟
- بزرگ شدن لگن
سلام آقاي دکتر من دخترم 10ماهش تموم شده و 8کيلو 100 وزنشه من از 7ماهگي که داخل 7کيلو رفت برايش ماي بيبي 7کيلو گرم ميبندم همه ميگن چرا بزرگ ميذاري لگن بچه بزرگ ميشه اذيتش ميکنه آيا اين گفته درست است؟؟خيلي نگرانم
- پپتی جونیور
سلام بچه من ۴ ماهه هستش متوجه شدیم با ازمایش که الرژی داره به پروتئین گاوی نانان اچ آ دادیم فایده نداشت ببلاک دادیم فایده نداشت بی میل سوی دادیم بهش چند روز اول خوب بود ولی الان بشدت یبوست گرفته سفت مدفوع میکرد و بعدش دیگه مدفوع نمیکرد از بس زور میزنه واقعا در عذابم الان ۷ روز دارم بهش پپتی جونیور میدم ولی شرایطش اصلا بهتر نشده براش شیاف گلیسرینم گذاشتم تغییری نکرد ممکنه بخاطر پپتی باشه آیا پپتی جونیور رو ادامه بدم یا نه چه کنم لطفا بهم کمککنید
- وابستگی ب سینه
سلام پسر دوماهه دارم که وزن گیری خوبی داره وشیرخودم رو میخوره مشکل اینجاست که همیشه باید سینه تو دهنش باشه یعنی وقتی سینه از دهنش بیرون بیاد بیدار میشه و گریه میکنه ولی وقتی سینه تو دهنش باشه آروم میشه پستونک هم نمیخوره چکار کنم آیا مشکلی داره
- تب و بیحالی نوزاد
سلام وقت بخیر ببخشید نوزاد ۵ماهه ام از دیروز تا حالا تب داره باقطره استامینوفن بهتر میشه دوباره عود میکنه مرتب ناله خفیف میکنه وبی حاله انگار بدن درد داره آبریزش بینی هم داره چه کنم ممنون میشم زود. جوابم بدید

