Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دارو
سلام . برا کودک دو ساله با وزن ۲۰ کیلو چند عدد شیاف ۱۲۵ در موقع تب باید استفاده کرد . ؟
- علت پلک زدن های محکم و مشخص در کودکان چیست
با سلام و خسته نباشید دخترم ۵ سال و ۶ ماهه است وقتی حدودا دو سالش بود مدتی مدام پلک های مشخص و با فشار میزد دکترهای متعددی حتی در تهران بردیمش بعد از معاینات کامل گفتن مشکل عصبی است و از نظر جسمی کاملا سالمه هر چیزی که باعث ایجاد ترس و نگرانی در بچهمیشد رو کلا حذف کردیم بعد از مدتی خوب شد الان نزدیک ۱۰ روز است که دوباره این اتفاق افتاده دید و بیناییش رو بررسی کردیم به ظاهر اوکی است میخواستم ببینم مشکل دوباره از نظر روانی پیش اومده که این موضوع تکرار شده یا دوباره باید بررسی کامل شود
- سرفه خشک دختر ۴/۵ساله
سلام آقای دکتر وقت بخیر دخترم ۴/۵سالشه هر چند وقت یه بار دچار سرفه خشک میشه پیش چند متخصص اطفال بردم میگن ویروسی شده الان تبدیل به آلرژی شده بهم آنتی بیوتیک دادن آخه من چقدر بهش آنتی بیوتیک بدم از اول مهر تا الان فکر کنم ۱۵تا شیشه آموکسی کلاو ۶۴۳خورده بچه دیگه جون نداره اسپری سالبوتامول و بکلومتازون هم مصرف میکنه مونته لوکاست جویدنی و سیتریزین هم میخوره آخه هیچ راهکاری جز اینا نیست آزمایشی که نشون بده به چه مواد غذایی حساسیت داره وجود نداره؟شما چه راهنمایی میتونید بهم کنید توروخدا به خاطر این طفل معصوم یه راهکاری بهم نشون بدین
- گرفتگی بینی
سلام اقای دکتر دخترم 23ماهشه باوزن 11کیلو .چندروزه گرفتگی بینی داره که فعلا شبها 2/5 سی سی سیتریزین میدم .آیا نیازهست کار دیگه ای انجام بدم .و مقدار سیتریزین که میخوره درسته؟ممنون از لطف شما
- سرفه در خواب
سلام خسته نباشید. پسرم ۳ سالشه. وزنش ۱۳/۸۰۰ چند روز تب داشت. الان دو روزه تبش قطع شده. اما دو شبه که وقتی میخوابه زیاد سرفه میکنه تو خواب. شربت پلارژین هم میدم. روزا خوبه اما شب که میخوابه سرفه میکنه
- تاول زدن دست وپا ودهان
کودک ۳ ساله دارم که حدودا سه روز که در اطراف دست وپا روی زبانش تاول زده و خیلی بی قراری میکنه وچیزی هم نمیتونه بخوره وروز اول بیقراریش همراه تب هم بود حال شما راهنمایم کنید که چه جوری آرومش کنم وغذا بهش بدم وتا چه زمانی طول میکشه وعلتش از چیه
- مقدار مصرف داروی ازیرتومایسین
پسرم ۶ سالشه و ۲۴ کیلو وزنش هست .امروز میخوام دارو را براش شروع کنم مقدار مصرفش چقدر است
- سرماخوردگی
سلام و خسته نباشید . پسر دوسال و نیم با وزن 12 کیلو دارم سرماخورده سرفه خلطی داره چه دارویی بهش بدم ؟ و آیا سفکسیم باید بدم ؟
- افتادن ناخن های دست کودک
سلام خسته نباشید دخترم ۵ سالشه ناخن دست هاش دارن میفتن نگرانم دکتر بردم کرم وشرکت دادن ولی بازم نگران هستم که اگه همه ناخن هاش بیفته دوباره همشون مثل قبل در میان یا نه
- سرفه خلطی…
سلام بچه ۶ ساله داره دوهفته پیش سرناخورده بود ولی چون سینوزیت داره و کمی لوزه الان فقط شبها دوشبه سرفه خلط دار زیاد میکنه آیا میتونم چرک خشک کن بدم ازیترومایسین یاخیر
- تب نمیاد پایین
سلام اقای دکتر بچم دو سال ۴ ماهشه امشب س شبه ک تب داره با پروفن بعد ی ساعت تا دو ساعت میاد پایین هر هشت ساعتم تب میکنه امشب براش نصف شیاف دیکلوفناک ۵۰ گذاشتم با اونم ی ساعت شده یکمی آورده پایین علت دیر اثر کردن داروها چیه ؟؟؟ چرخشکن زیترو ماکس دو شبه ک میدم
- گلو درد
سلام پسرم شش سالم گلو درد داره آیا میتونم کپسول اموکسی کلاو ۶۲۵رو نصفه بهش بدم؟
- سلام برای پایین آوردن تب نوازد 4ماهه چه نوع شیافت میشه استفاده کرد
سلام برای پایین آوردن تب نوزاد 4ماهه چه نوع شیافت میشه استفاده کرد
- شل بودن کمر
آقای دکترمن دخترم راپیش دکتراعصاب کودکان بردم چون غلت نمیزد براش عکس ام ارآ برای سرش نوشت وقتی عکس گرفتم دیدگفت ببایدببریش کاردرمانی چون زودبه دنیا آمده بعضی ازجاهای مغزسرش سفیده بردم کاردرمانی چندجلسه باهاش کارکردن ازقبلش بهتره یکم غلت میزنه نشستنش یه کم ازقبل بهترشدولی چه کنم برای این کرونا تعطیله هوشش خیلی خوبه هرکاری انجام بدم تکرارمیکنه ولی کمرش نرمه دارویاغذایی نیست که باعث سفت شدن کمرش بشه به من پیشنهادکنیدممنون میشم شما جواب من رابدید
- یبوست
سلام دکتر خسته نباشید ببخشید پسرم۱۴ماهشه روزی یکبار دفع داره ولی به خودش فشار میاره وزنم نمیگیره چون خودش غذا میخوره اصلا قبول نمیکنه بهش غذا بدم چیکار کنم؟
- سرماخوردگی
سلام وقت بخیر پسرم ۳سال و سه ماه هست سرماخورده ابریزش بینی داره همرا کمی تب شربت سرماخوردگی(پدیزان)هر ۸ساعت ۴سی سی میدم ایا داروی دیگه نیاز هست؟
- برون روی شدید
سلام اقای دکتر پسری دارم 7 سالشه رشدش کمه عکس از مچ دستش گرفتبم 2 سال کوچیکتره هر چی میخوره دو دقیقه دیگه دستشویی میره
- شیر ریختن
سلام نوزاد دوماهه ام موقع شیرخوردن شزوع می کنه به زور زدن برای دفع مدفوع و گاز، زور زدن باعث میشه حجم زیادی شیر بریزه و دوباره تقاضای شیر کنه. واقعا از این وضعیت کلافه شدم. مدفوعش هم کشدار و مخاطیه و با پروبیوتیک خوب نمیشه.
- لوزه چرکی
تب 38.5
- پدیاشور
دخترم یک سال و دو ماه داره وزنش بر اساس نمودار رشدش کمه زمان تولد ۳۵۰۰بود یکسالگیش۸۷۰۰ازمایش خون و ادرار گرفتم خوب بودن مشکلی نداشته خیلی بد غذاست میخواستم بدونم میتونم بهش مکمل پدیاشور بدم؟؟با تشکر

