Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- رابطه جوش صورت با حساسیت شیر خشک
سلام
وقت تون بخیر
پسر من الان ۲۹ روزشه.. از ابتدای تولد فقط شیر خشک آپتامیل ۱ مصرف می کرد که مشکلی نبود و وزن گیری اش خیلی خوب بود و مدفوعش هم خردلی بود. از حدود دو هفتگی جوش های ریز به تعداد خیلی زیاد روی صورتش یعنی گونه ها و اطراف چونه اش زد و الان دیگه روی سینه و پشتش هم جوش زده.. صورتش که دیگه از حالت جوش به لکه های قرمز متورم که حالت خشکی داره تبدیل شده و کاملا جوشی شده. گاهی هم خشکه های زرد رنگ اطراف بینی و ابروهاش می زنه. پزشکش گفت که حساسیت به شیر داره و الان ۴ روزه نان اچ آ ۱ بهش می دم.. این شیر رو خیلی کمتر می خوره و انگار دوست نداره اصلا.. مدفوعش سبز رنگ و کمی شل و خیلی بد بو شده، بی قراری اش بیشتر شده و بیشتر از قبل گریه می کنه و علایم بهبود قرمزی و تورم صورتش خیلی محسوس نیست... یعنی تا چند روز دیگه صورتش خوب میشه یا به این شیر هم حساسیت داره؟ شیر آپتامیل اچ آ بهتر نیست؟ نمی دونم چکار کنم؟ چه شیری بهش بدم؟ - شیر جوشیده
سلام اقای دکتر برای تهیه فرنی نوزاد ۷ماهه از شیر گاو چقدر باید جوشانده شود .نوزادم با شیر خشک تغذیه میشه ممنون از لطف شما.
- رفلاکس
سلام برای رفلاکس پسرم که یک ماهست دکتر شربت هیدروکسی زین نوشته به نظرتون بدم بهش خواب راحتی هم نداره
- امتناع از شیر خوردن
نوزادم پنج ماه وده روزی هست.وزن تولد ،دور سر،قدش به ترتیب ۲۷۷۵گرم،۳۳، ۵۱سانت بوده. الان وزنش ۷۵۶۰گرم،قدش۶۴،دور سرش۴۱هستش، بعد از واکسن چهارماهگی دیگه به راحتی شیر نخورد. یعنی در حد یک الا دو دقیقه زیر سینه میمونه. آرام و قرار نداره، در ۲۴ساعت شاید سه ساعت هم نخوابه اون هم روی پا. چند نوع شیر خشک هم امتحان کردم نخورده. غذای کمکی هم به زور میخوره در روز یک وعده. در ۲۴ساعت نهایت چهار بار ادرار داره ولی اجابت مزاجش خوبه. خیلی نگرانم. چند تا دکتر نوزاد هم بردم افاقی نکرده لطفاً راهنماییم کنید چکار کنم. باتشکر از زحمات تان. یاعلی.
- رفلاکس
سلام برا رفلاکس نوزاد پنج ماهه دکترش شربتدمپریدون دادا...میخاستم ببینم عوارض نداره؟ بهش بدم؟ غذای کمکیش شروع بشه رفلاکسش کمتر نمیشه؟ تشکر
- سرماخوردگی و سرفه خلط دار
سلام دخترم ۳۷روزش ازامروزیکم سرفه داره سینش صدامیده گریه کردنی تب نداره شیرش روهم خوب میخوره نیازبه بستری داره دکتربراشذقطره سدیم کلرایدنوشتن
- لرز نوزاد و تب در خواب
با سلام ببخشین نوزاد ۸ ماهه ای دارم که سرماخورده دکتر بردم شربت آزیترومایسین و سالبوتامول و ستیریزین دادن امروز عصر آزیترومایسین و دادم یک ساعت بعد سالبوتامولو دادم بعد اون خوابید بعد یک ساعت تو خواب یهو جیغ زد و گریه کرد و بدنش شروع به لرزیدن کرد در حد ۳ یا ۴ ثانیه مادرم تو بغلش گرف لرزش قطع شد به پیشونیش دست زدم خیلی داغ بود تب کرده بود بردم دکتر متخصص اطفال گف شربت سالبوتامولو نده پرسیدم خدای نکرده تشنج نباشه گف تشنج علایم دیگه هم داره اون علایمو هم داش گفتم ن گف پ نگران نباش ولی من آقای دکتر خیلی نگرانم لازمه باز ببرم دکتر؟اون لرز بخاطر چی بوده؟
- شیر مادر
سه ماه از زایمانم میگذرد اما همچنان شیر افزا مصرف میکنم،چکار کنم شیرم زیاد بشه فقط برای نصف روز میتوانم پسرم را شیر دهم و از شیرخشک استفاده می کنم
- گرفتگی صدای نوزاد
سلام پسرم سه ماهشه علائم سرماخوردگی داشت وارفتگی صداکه گرفتگی صداش بعدازدوهفته خوب نشده وبی قراری میکند تب نداره سرفه نمیکنه فقط صداش گرفته میخواستم ببینم باید به پزشک مراجعه کنم
- نفس بند امدن ی دفعه
رفلکس معده درمانش چیست ایا خطرناکه چون باعث میشه نفسش گرفته بشه واسه چند دقیقه نوزاد یک ماهه است یک دفعه نفس خود ب خود بند میاد و از دهانش انگار تف یا کف بیرون میاد علتش چیست
- عفونت چشم نوزاد
سلام پسرم ۴ماهشه هردو چشمش عفونت داره مدام اشک میاد بردمش دکتر پماد و قطره باکتیماید و تتراسایکلین داد ولی مرتب استفاده نکردم بعد از قطع دارو باز عفونت برگشت چیکار کنم
- سرما خوردگی نوزاد یازده ماهه
سلام خسته نباشید پسرم یازده ماه و پانزده روزشه میتونم بهش شربت پلارژین بدم
- واکسن آنفولانزا
سلام آقای دکتر. با شروع فصل پاییز مادرِ شیرده میتونه واکسن آنفولانزا بزنه؟ خودِ نوزاد نباید بزنه؟ هشت ماهشه
- مسافرت با نوزاد
سلام . آیا مسافرت با هواپیما برای نوزاد سه ماهه مضر است ؟
- عرق
سلام اقای دکتر دخترم چهار ماهشه پاهاش عرق میکنه از چی میتونه باشه
- کشیدن موی سر
سلام اقای دکتر دخترم ۳ ماه و ۱۳ روزشه دو روزه موی سرشو با دستاشو میگیره میکشه.و از طرفی ۲۴ ساعت بیداره و خوب نمیخوابه.تو خواب یهو بدنش میپره و بیدار میشه ۵ دق میخوابه علت چیه؟رفلاکسه یا کولیک؟اینم بگم رفلاکس پنهان داره یه روز امپرازول شروع کردم براش.اما متاسفانه هر موقع امپرازول میدم نمیخوابه اصلا و ناله میکنه و شیر نمیخوره
- آزیتروماسین ۲۰۰
سلام پسرم ۹ ماه و تموم کرده آزیتروماسین ۲۰۰ میخوام برم چقد بدم بهش وزنشم ۸.۵ کیلو
- رفلاکس نوزاد
سلام .نوزاد دخترم ۱ماههشه همش زور میزنه وبی قراری مکنه .سرشو همش میکنه به طرف بالا .همش میل به خوردن داره.بعد از آروغ زدن استفراغ مکنه کمی.دکتر ناسیونالیسم ۲۰ داده .فکر نکنم اسهال گرفته وترس تو خواب داره بی قراری میکنه راهنماییم کنید چکار کنم
- سلام پای نوزاد ما ادرار سوختگی شده علاج یا داروی آن چیه
پای نوزاد من ادرار سوختگی شده علاج اون چیه
- باسلام وخسته نباشید ،ببخشیدمن ی نوزاد نوزده روزه دارم الان یکی دوروزه سرفه میکنه وسینه اش خیلی خی خس میکنه چه کار کنم براش ،لطفا راهنماییم کنید ،ممنون میشم

