Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- چکاپ
پسر ۷ ساله ای دارم که در ازمایش چکاپ ،میزان کلسترول رو 209زده .در این باید دارو بخورده ؟
- قطع یا ادامه درمان
با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی تشخیص کم کاری تیروئید دادند و براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همون ده روزگی هم بیمارستان یعنی بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها آزمایش تیروییدشون دو مرخله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باسه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و طبق نظر شما دارو را کم کردم و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست نظر شما چیه درمورد قطع یا ادامه درمان؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- اواراس
سلام خسته نباشید اقای دکتر من دخترم اسهال داره اواراس با طعم سیب دکتر تجویز کردن نمیخوره میتونم اواراس با اب سیب یا اب میوه طبیعی قاطی کنم که بخوره؟؟؟
- خس خس سینه
سلام پسرم ۶۷روزشه خسخس سینه دارد دکتر شربت تئوکال را تجویز کرد الانم خس خس داره چیکارکنم یه قطره کولیکزم داد باهم دیگه خطری ندارن
- سلام اقای دکتر دختر من ۱۹روزه رفته تو ۹ماه و ۶روزه تب و سرفه تکی تکی و بی قراری و دهنشم اف زده اصلان اروم نداشت تبشم ۳۷ نیم ۳۸ ۳۹داشت و قطر استامینوفن میدادم دیر اثر میزاشت همش داغ بود بردمش دکتر بهداشت بهش شربت استامینو فن داد دادم بهتر میشد الانم دو روزه بهتره اما همش گریه و بی قراره و خواب الود و با کوچیک ترین صدا از خواب میپره و گریه میکنه چیکارش کنم و از چیه
- تیرگی بند انگشت نوزاد
نوزاد 46 روزه دارم و زیر ناخنش تیره هست باید چیکار کنم؟
- تكرر احساس نياز به دستشويي
با سلام و احترام دختر بچه 5 ساله بنده مدتي است كه در فواصل زماني كم احساس نياز به دستشويي رفتن مي كند اما ادراري هم ندارد و مي گويد قلقلك در زير شكم حس مي كند كه او را به دستشويي رفتن وا ميدارد. ازمايش كلي و ادرار هم داده است اما عفونت ادراري نداشته است. لطفا راهنمايي بفرماييد باتشكر
- پدی لاکت
سلام دختر من قطره پدی لاکت را تاکی باید بخور الان نزدیک چهار ماه بشه
- نوزاد شش ماهه باخوردن یک بار شربت سندروس بالا میاره علت ودرمان لطفا
- سلام اقای دکتر دخترم 8ماهه هست با وزن 7/300چقد سیتیریزین بدم برا سرفه و عطسش
- تب
سلام دخترم ۳سال و۱۱ماهشه امروز تب کرد تبشم ۳۷ و۷درجه بود واسه پایین اوردنش چیکار کنم ممنون
- شربت امتین
سلام من پیش یه متخصص اطفال مراجعه کردم برای بیخوابی های شب پسرم دکتر شربت امتین(کیتوفین) روتجویز کردن نگرانم این دارو برای الژی بکارمیره برای بیخوابی بچه ضرر نداشته باشه. از وقتی بهش دادم شبها خوب میخوابه اشتهاشم زیاد شده به نظرتون ادامه بدم یاقطع کنم مصرف دارو رو
- برای نوزاد یک ماهه که نفخ داره
- سلام اقای دکتر چه میوه هایی برای نوزاد هشت ماهه مناسبه که الرژی نداشته باشه
- شیر
سلام و وقت بخیر نوزاد من هنگام شیر خوردن شیر میپره تو گلوش و حالت خفگی به خودش میگیره و به زور نفس می کشه این حالت خیلی زیاد موقع شیر خوردنش اتفاق افتاده من این جور مواقع اول پف می کنم رو صورتش که اکسیژن بهش برسه و بعد دمر می ندازمش رو دستم چند ضربه میزنم بین دو کتفش ولی خیییلی دست پاچه میشم و همش میترسم که نکنه یه بار خفه بشه و یا شیر وارد ریه اش بشه برای جلوگیری از گیر کردن شیر در گلوش من چه تدابیری می تونم به کار بگیرم؟
- مهنیا
سلام وقتتون بخیر ببخشید دخترم ۴ سالشه و ۱۵ کیلو سفکسیم۱۰۰ را چه مقدار باید بدم؟
- پرنده خانگی و نوزاد
سلام.سوالم این هست که آیا پرنده خونگی مثل طوطی آمازونی که سال های قبل واکسنشو زده اگر نوزاد و بچه کوچیک رو ببریم خانه و مهمانی که طوطی دارن ماهی یکبار در حد سه چهار ساعت مشکلی ایجاد میکنه برای نوزاد و بچه کوچیک یا خیر؟حساسیت؟آسم؟سرماخوردگی؟
- عرق کردن سر
سلام آقای دکتر من دخترم ده ماهشه سرش خیلی عرق میکنه وقتی خوابه چیکار باید بکنم مشکلی داره اینطوری عرق میکنه
- ریفلاکس
فرزندم شش ماهس شیرخودمونخورد وبه خاطروزن کمی که داشت مجبور شدم شیرخشک بدم بنابه توصیه پزشک بعد بیست روز استفراغ هاش شروع شد وبعد مراجعه به دکتر کودکان داخل همدان مهمان بودم شیرشوعوض کرد ببلاک AR دادخوب بود تادوماه پیش حالا هم استفراغ داره هم بی اشتهاس فوری بعد شیر هرچی خورده بالامیاره خیلی نگرانم
- باریم انما در کودک سه ساله دارم گفتن پنج تا قرص دایمتیکون پنج تا بیزاکودیل هر نیم ساعت بده چه جوری بدم

