Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر برای رفلاکس پنهان کودکم شروع غذای کمکی خوبه؟ ۴ماه و نیمه وزن تولد۳۴۰۰ وزن الان ۶. آلرژی به پروتئین گاوی هم داره.شب هم خواب پیوسته نداره.هرنیم ساعت بیدار میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید
- تشخیص حساسیت به اشتباه
سلام و خسته نباشیدنوزاد سه ماهه ام رو بخاطر اگزمای درماتیت آتوپیک به دکتر بردم، ایشون بدون انجام آزمایش، گفتند که به پروتئین گاوی آلرژی داره و براش پپتی نوشتند، تا اینکه با مراجعه به پزشکی دیگر و انجام تست کالپروتکتین، خون مخفی ، کشت مدفوع، GI track و وجود مواد احیا کننده و سایر پارامترهای لازم برای تشخیص آلرژی یا وجود ویروس یا انگل یا باکتری مشخص شد که پسرم سالمه و آلرژی به پروتئین گاوی نداره، شیر خشک مخصوص بچه های آلرژیک هنوز تموم نشده و دو قوطی ازش دارم، اشکال داره اونا رو مصرف کنه ؟ آیا به اندازه شیر خشک معمولی ارزش غذایی دارن تا وقتی تموم شد براش معمولی بخرم؟
- چرک دادن چشم نوزاد
چشم راست نوزاد بیست هفت روز به مدت بیست روز که چرک زرد میده راه درمانش چیه
- ریفلاکس ودادن سرلاک نوزاد۹ماهه
باعرص سلام من بچه ام ۹ماهشه ۶۳۰۰وزنشه وخواستم بدونم چه سرلاکی بهش بدم قبلا ریفلاکس داشنه
- سلام آقای دکتر بچه ام انگل داره بدون آزمایش براش شربت پیروی ساید گرفتم اشکالی داره یا نه
- شربت فروگلوبین
سلام آقای دکتر خوبین خسته نباشید دخترم ۲۲ ماهشه براش شربت فروگلوبین خریدم آیا آهن این شربت کافیست یا باید آهنی که بهداشت میده را بخوره روی شربت فروگلوببن نوشته اهن ۲۰ میلی گرم ۵۰
- شیر گاو
سلام اقای دکتر پسرم ۲سالشه از ۱۸ ماهگی شیر پاکتی کم چرب بهش دادم حالا میتوانم شیر گاو بدهم مشکلی پیش نمیاد
- کم اوردن تنفس در موقع گریه
پسر سه ماه و نیم ما دو بار از گریه شدید با حرص تنفسش در حد قطع شدن رفت و رنگش سفید شد را درمانش چیست؟ ممنونم
- مولتی ویتامین کودکان
سلام وقتتون بخیر ،برای تقویت سیستم ایمنی کودک ۵ ساله (پسر) که کم خونی مینور داره،ولی قد و وزنش نرمال هست چی پیشنهاد میدید و به چه مقدار؟ که کمتر دچار سرماخوردگی بشه.
- سینوزیت
سلام وقت به خیر دخترم مشکل سینوزیت داره ۷سال و نیم است با ۳۷ کیلو وزن ترشح سبز پشت حلق و بینی داشت دکتر بردم فارمنتین ۶۴۳ تجویز شد هر ۱۲ ساعت ۱۲ سی سی به مدت ۱۰ روز دکار مقدار تجویز شده زیاد نیست؟
- راجب دوزشربت سفیکسیم ۱۰۰برای کودک ۲ساله
- بیسکویت مادر
سلام، پسرم ۹ ماهش تموم شده بیسکویت مادر بهش میدم بالا میاره سرلاک هم نمیخوره ، بجای بیسکویت مادر چه بیسکویت دیگه ای میتونم بهش بدم ؟ ممنون
- دوز دارو و شربت
سلام بچه با وزن ۲۲ چقد شیاف استامینفون در زمان تب استفاده شود ؟ شربت پروفن چند سی سی ؟ با تشکر
- بیماری
سلام وقتتون بخیر دختر من سه سال و نیمشه کمبود وزن داره دو کیلو ریزش مو هم داره و کم پشت موهاش خواستم ببینم شربت زینک ایرانی خوبه یا خارجی بهش بدم بعد چند سی سی بهش بدم ممنون میشم راهنماییم کنین.
- نوزاد خوابیدن زیاد
اگر نوزاد زیاد بخواب فکرش فقط خواب باشدوگریه نکند کم گریه کند و بعضی موقع حرکت ترسناک انجام دهد.مثلان دور چشم اش اول قرمز میشه بعد نمیتونه نفس بکشه بعد یکی چشمش چشمک چشمک بزنه .لازم هست چکار کنیم
- شیردهی در شب
سلام دکتر خسته نباشید دخترم یک سالشه شبا چندین بار گریه میکنه وشیر میخوره نزدیک سه چهار بار وصبح اصلا میلی به صبحونه یا ناهار نداره ممکنه بخاطر شیردهی تو شب باشه که گرسنه نمیشه در طول روز هم بیشتر تمایل به شیر خوردن داره
- سرفه نوزاد ۵۰ روزه
دختر ۵۰ روزم سرفه میکنه و بینیش کیپه دکتربردمش ازیترومایسین تجویزکردن ۶ دوز۲/۵ سی سی ۵ بار بهش دادم هنوز سرفه داره میخواستم ببینم تا کی رفع میشه ایا لازمه دوباره دکتر ببرم ؟
- زور زدن و کبود شدن
سلام .نوزاد من ۲۰ روزش هست و بی نهایت زور میزنه در حدی که کبود میشه اینکارو هنگام شیر خوردن و بعد از اون انجام میده انگار که تحت فشاره
- کم خونی
سلام آ قای دکترخسته نباشین ممنون میشم اگه جوابموبدین خیلی نگرانم دوتادخترام یکیش 2سالشه یکیشم 4سالشه ازمایش گرفتم ازشون کم خونی دارن دکتربهشون شربت فروگلوبین زینک ایرانی تجویزکرده بهشون نزدیک 2ماهه هست شربتارومیدم خواستم بپرسم بااین شربتاکم خونیشون برطرف میشه تاچندوقت بایداستفاده کنن باتشکر
- اسهال و بی اشتهایی
سلام آقای دکتر. پسرم ۱۰ روز دیگه یکسالش تموم میشه. آلرژی به پروتئین گاوی هم داره. دندون بالاش داره درمیاد. چند روزه مدفوعش شل بود. فرمودید زینک سولفات روزی دو سی سی بدم بهش. الان سه روزه بهش میدم. شبی ده قطره پدی لاکت هم میدم. یکم بهتر شده اما همچنان شله. دو روز هم هست انگار بی اشتها شده. شیر و آبمیوه خوب میخوره. غذای سفره رو هم خودش میخوره.ولی نمیزاره من بهش بدم. اما سوپ و فرنیش رو دیگه نمیخوره. تب هم نداره چکار کنم؟ بیارم مطب؟ یا خوب میشه؟

