Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- پوست سر نوزاد
سلام نوزاد ۴ ماهه دارم یکماه است که پوست کف سرش به شدت پوسته پوسته درشت شده که چسبیده و حوا نمیشه حتی با چرب کردن و حمام بردن و ریزش موی شدید پیدا کرده لطفا شامپو خوب هم براش بهم معرفی کنید فیروز و هیدرو درم و سیوند که مفید نبود چطور بدونم که قارچ نباشه؟؟؟؟
- درباره شیر خشک
سلام وقت بخیر نوزاد دوماهه دارم که از بدو تولد سینش خس خس میکنه پیش متخصص اطفال بردم گفتن شاید سرما خورده شربت دادن ولی خوب نشده کولیک و نفخ هم داره بعضی وقتا بعد شیر خوردن از گوشه لبش تکه های کوچیک پنیری شکل میریزه بیرون و وسط خواب یدفعه بیدار میشه شدیدا گریه میکنه نمیدونیم از چیه از شیر مادر تغذیه میکنه ولی شیر مادرش خیلی کمه به نظر شما با این وضع چه نوع شیر خشکی بدیم بهتره روزی یکی دو وعده
- گروه خونی
من گروه خونیم b و همسرم گروه خونیش b فرنزندم a همچین چیزی امکان داره
- عفونت ادرار
باسلام نوزاددختر۶ماه من عفونت ادرارWBC10-12داشت بانوع باکاریE.coliیک هفته سفکسیم۱۰۰روزی۲ccاستفاده کرد بعد۴روز ازمایش داد الان WBC4-6وتدع باکاریKlebsiella spمیباشد. ۱.چرا عفونت برطرف نشده والان چ کنم؟ ۲.علت تغییرنوع باکتری چیست؟
- سلام خسته نباشید پسرم هشت ماه و نیمشه سرما خورده و براش ازیترو200 تجویز کرد
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دختر ۱۰ ماهه دارم، هنگام تولد ۳۵۰۰گرم، ۴۸ سانت قد و دور سر ۳۴سانت داشت ولی الان وزن ۸۶۰۰گرم، ۷۴سانت قد و دور سر ۴۳.۲ دارد، وزن و قد طبق نموداره اما دور سر ۴۳.۲ ساخته که طبق نمودار یک سانت کمتره، ماه پیش هم ۴۳ سانت بود، این موضوع نگرانم کرده،لطفا بفرمایید برای رسیدن به رشد نرمال طبق نمودار چکار کنم؟
- صدای خرخر
سلام آقای دکتر ممنون که وقت میذارید و پاسخ می دید نوزادم از لحظه دنیا آمدن در صدایش حالتی شبیه خرخر وجود دارد وقتی گریه می کند یا وقتی می خواد گریه کنه در صداش انکاز کسی است که بشدت سرماخورده مشکل سرماخوردگی هم ندارد هفته38 سزارینی بدنیا آمد
- باسلام پسرم ۴ ماهش هست وزنش ۸ کیلو گلودرد وسرفه خلط دار داره متخصص شربت آموکسی کلاو ۴۷۵ داده گفته هر ۱۲ ساعت ۳ سیسی بدم حالا یه کم بی حال وکم اشتها شده دوز شربت زیاد نیست لطفا راهنمایی کنید.
باسلام پسرم ۴ ماهش هست وزنش ۸ کیلو گلودرد وسرفه خلط دار داره متخصص شربت آموکسی کلاو ۴۷۵ داده گفته هر ۱۲ ساعت ۳ سیسی بدم حالا یه کم بی حال وکم اشتها شده دوز شربت زیاد نیست لطفا راهنمایی کنید.
- تب سنج زیر بغل
سلام اقای دکتر پیرو سوال تب سنج دیجیتالی نوزاد دو الی سه ماهه مه فرمودین زیربغل دقیق تره. درسته که میگن نیم درجه باید به عدد به دست اومده از زیربغل اضافه کرد؟
- قطره رینو سالین 65%
سلام دکتر خسته نباشید، نوزاد دو ماهه گرفتگی بینی دارد وقتل قطره بینی داخل بینیش می ریزم خوب نفس میکشد ولی اگر قطره داخل بینی نریزم نفس تنگ میشود می خواستم بپرسم تا چه مدت باید از قطره استفاده کرد و چند بار در روز باید داخل بینی بریزیم ممنون
- مدفوع نکردن نوزاد۲۰روزه
نوزادم۲۰روزش هست و مدفوع نمیکنه و همش زور میزنه و قرمز میشه. و باد معده اش بد بو هست.اما ادرار میکنه و شیرش هم میخوره شیر مادر. نگران باشم بخاطر عدم دفع مدفوع یا طبیعی هست.
- سرماخوردگی نوزاد یک ماهه
سلام وقتتون بخیر، من نوزاد ۳۰ روزه ایی دارم که به مدت ۱ روز است سرفه می کند، و آبریزش بینی دارد و کمی صدایش خس خسی یا اصطلاحا خروسی شده ، برای درمان چه اقدامی باید بکنم؟
- توروخدازودجپاب بدین تداخل دارویی
سلام مصرف شیاف استامینوفن وقطره پاراکید بافاصله زمانی ربع ساعت برای نوزاد ده ماهه ایا ضررداره برای تب شدید
- وزن گیری
سلام پسرم تقریبااخرای هشت ماهگیش هشت وزنش ۸۸۰۰هست قدش ۷۱وزن تولدش ۳۵۰۰بودلاعربنظرمیتددوس دارم تپل بشه چیکارکنم شیرخشک هم اصن نمیخوره ک بش بدم
- سرفه نوازاد ۳۵ روزه
سلام خسته نباشین نوازاد من در طول روز سه الی چهار بار سرفه می کنه سه هفته پیش بینی کیپ شده بود اما الان سرفه می کنه چون زود به دنیا اومده ۳۶ هفته از ریه ها ی او می ترسم چیکار کنم
- تب و استفراغ
با سلام و خسته نباشید خواهر دو ساله ام دیشب شام عدسی با ماست خورد و قبل از خواب هم شیرینی خورد و بعد خوابید ولی بعد از یک ساعت خواب بیدار شد و حالت تهوع داشت و بعد استفراغ کرد و تب داشت شب حالش بدتر بود ولی الان بهتر است ولی کمی تب دارد . ایا بخاطر خوردن زیاد غذاهایش است؟چه مریضی میتواند باشد؟ کرونا نیست؟ ایا باید به پزشک مراجعه کنیم؟
- مدفوع بلغمی
سلام پسرم 2ماه 10روزشه شکمش یکم ورم داشت عکس گرفتم گفتن رو هاش مشکل دارن ولی فعلاً عمل نمیخاد ولی سوال من اینه پسرم روزی 2 بار شکمش کارمیکنه بعدم 40روزگیش ک تموم شد ورم شکمشم خوب شد ولی الان چندروزه شکمش یکم حالت بلغمی داره میتونه از رودهاش باشه؟
- تلوزیون دیدن
درمورد تلوطیون دیون نوزاد 6ماهه سوال کردم شما فرمودید کوتاه مدت مشگل نداره.منظور از کوتاه مدت یعنی روزی چندساعت؟ سوال بعدی اینکه کلا چرا بده این کارمنجر به چه مشکلاتی میشه؟؟
- کم اشتهایی
سلام اقای دکتر دخترم ۹ ماهشه خیلی کم غذاس از زمان تولد هم همینطور بود شیرم کم میخورد الانم غذای کمکی کم میخوره دارویی واسه زیاد شدن اشتها بهم پیشنهاد میکنین که عوارضم نداشته باشه یه کم غذا خوردنشم بیشتربشه ممنونم از راهنماییتون
- سرفه نوزادان
سلام وقت بخیر ببخشید نوزاد ۵ ماهه دارم دو روزه سرفه داره با فاصله زیاد نیاز هست پیش متخصص ببرم یا با شیر مادر خوردن خوب میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

