Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفاده از آمپول بتامتازون
باعرض سلام، پسر3ساله من به علت آلرژی که دارد در موقع سرماخوردگی سرفه های شدید میکنه که با اسپریهای استنشاقی مشکل حل نمیشه که دراین صورت مجبور به استفاده آمپول بتامتازون(یکچهارم) میکنیم که سرع خوب میشه خواستم بپرسم هربار این اتفاق افتاد استفاده از آمپول ضررنداره؟
- سرفه دختر ۶ ساله
دخترم ۶ ساله میباشد و دو روز هست که تک سرفه دارد وتب ندارد ولی کمی بی حال می باشد ممکن است دلیلش چه باشد؟
- سرماخوردگی کودکان
سلام وقت بخیر،دخترم سه روزه تب داره،با گرفتگی بینی وآبریزش وسرفه،بردم دکتر فقط شربت سرماخوردگی دادن بای شربت گیاهی،ازدیروز خلط داره ک وقتی میده بیرون سبزه،ابریزش وگرفتگی بینیش بهتره،ولی تب ب محض ازبین رفتن اثر بروفن شروع میشه،انتی بیوتیک لازم نداره؟دکترش گفتن نه
- قرص ازمپرازول
سلام کودک من 5 ماه و نیمه است از 3تا5ماهگی روزی یک چهارم ازمپرازول بهش دادم به خاطر ریفلاکس و بعد از دوماه قطع کردم. بعد از 10 روز دوباره کمی بالا میاره هر روز. ایا میشود قرص را ادامه بدهم یا ضرر دارد؟
- تنگی نفس
با سلام،وقت بخیر،پسرم ٩سالشه مه تند تند خمیازمیکشه مگه تمب تونم راهت نفس باشم بردم دکتر یکیشون گفت از اعصاب هست قرص امی پرامین وهیدروکسی زدن تجويز کردن بعد به متخصص ریه بردم ایشون هم گفتن امکان داره شروع اسم باشه قرص اکتولوکاست تجويز کردن وگفت امکان داره از اعصاب هم باشه،خیلی نگرانش هستم لطفاً شما هم نظرتون رو بفرمایین وراهماییم کنید من باید چیکار کنم ممنون
- نحوه مصرف سیفیکسیم ۱۰۰
سلام پسرم ۶سالشه و عفونت گلو داره دکتر سیفیکسیم ۱۰۰ تجویز کرده ولی مقارش و نگفته وزنش هم ۱۸کیلو هس هر چند ساعت و چقدر باید بدم؟
- دارو
سلام من امروز دکتر برای دختر یک ساله و۵ ماه ام آمپول بتامتازون و شربت برینیل وسیتیریزین تجویز کرد الان خیلی بابت تزریق امپول نگرانم آیا خیلی برای دخترم ضرر دارد
- فرم سر کودک
سلام اقای دکتر خوبین خسته نباشید پسرم ۲سالشه فرم سر ب صورت کشیده است میشه درست شد اصلا امکانش هست درست بشه
- شربت۱
سلام واحترام. پسرم ۲ سال و۸ ماهش. بدغذا وبی اشتها. برای جبران از مولتی کیندریوروویتال.وشربت فروگلوبین واستوکر استفاده میکنم. برای جبران کمبود..این سه تاشربت میگن چون بعضی ویتامیناش شبیه هم هستن دادنش خطرناک. درسته؟ازاول میدادم سه تاش وباهم. درتایم های متفاوت البته. میگن دوز ویتامیناش بالامیره آیا درسته یا یکی استفاده کنم تموم شد بعدیش...چون یکیش آهن ویکی کلسیم ویکی مولتی ویتامین..جواب داده بودین یهروزمولتیبدینی روز آهن...میشه به جای ۵ سی سی روزدرمیون صبح ۲ونیم ازمولتی وشب ۲ونیم ازیکی آهن بدم..؟
- تب وزدن دانه های ریز در بدن کودک ۳ساله
سلام.پسرم دوسال و 11 ماهشه.روی شکم وپشت دونه زده.تقریبا زیاد.روی دست وپا وصورت کم دونه زده در حد یکی دوتا
- همزمانی
سلام گاهی دارو با شیر همزمان یا بلافاصله بشه یا فاصله کمی از شیرخوردن با دارو یا دارو خوردن و شیر باشه اشکال داره؟ چقد زمان بین دو دارو که هردو هر۱۲ساعتن مثلا باید باشه
- سلام وقت بخیر
- کمبود قد کودک ۴ساله
با سلام وقت بخیر دختر من ۴ساله هست و از نظر رشد قد از نمودار پایین هست قدس ۹۵ هست در صورتیکه اونجور که روی نمودار خودش از قبل بود الان باید ۱۰۵ باشه چه شربتی و برای بهبود رشدش توصیه میکنید.
- جایگزین قطره
سلام دکترخسته نباشیدببخشیدهرچقدرداروخانه های رشتومیگردم قطره آدزیرموجودنیست میتون بجاش قطره ویتان بخرم وبهش بدم راهنماییم کیدببخشیداین قطره آهناکه مرکزبهداشت میدن خوبه بچه من نمیخوره هرکاری میکنم چکارکنم قطره ویتان میشه بجای آدی وآهن استفاده کن؟آدزیرداروخانه هانیست ممنونم ازراهنماییتون
- دوز مصرفی ازیترو ۲۰۰
پزشک برای پسر ۴/۵ ساله من با وزن ۱۷ کیلو دوز روزی ۷ سی سی رو تجویز کردن.ممکنه اشتباه باشه.تب انفلوانزا داشت
- خوردن جلدبیسکوییت
سلاماقای دکتر پسر۱۸ماهه ام ی تکه کوچک از جلد بیسکوییت را خورد خیلی نگرانم میترسم ی وقت توی گلوش چسبیده باشه باید چکارکنم؟
- ترکیب
سلام جناب آقای دکتر وقت بخیر. پسرم بیست و دو ماه دارد. پزشکش شما میباشید. شیر خشک نان سه میخورد. آقای دکتر داروخانه ها متاسفانه شیر خشک را به اندازه کافی نمیدهند . میگویند نداریم. پسرم شیر پاستوریزه را نمیخورد. برای اینکه شیر خشک کم نیاورم میتونم شیر خشک را با کمی شیر پاستوریره ترکیب کنم و به پسرم بدم؟ همش دغدغه ی تموم شدن شیر خشک را دارم. . متشکرم
- حشره گزیدگی
سلام 'از دیروز بالای چشم دخترم که ۷سالشه و چندجای صورتش رو حشره زده بعد از یک روز یه مقدار بالای چشمش ورم کرده چه پمادی استفاده کنم ورمش بخوابه آقای دکتر ؟
- سلام دکتر دختر من چهار ماهه باوزن دو کیلو شصد به دنیا وزآمده الان پنج کیلو هست وزنش خوبه
- تداخل دارویی
سلام دختر من 13ماهشه دکتر براش قطره ADکلوی کیدز و قطره آهن داده خیلی کم اشتها من براش شربت سانستول تهیه کردم بهش میدم می خواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد چون ADبهش میدم ADشم نصف مقداری که دگتر گفته بهش میدم وزن تولدش 2.800وزن الانش 9.500ممنون میشم جواب بدین

