Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مدفوع کودک
با سلام و وقت بخیر استاندارد دفع مدفوع در کودک ۳ ساله هر روز است؟؟ منظور اینکه کودک ۳ ساله باید هر روز بصورت روری یک بار دفع مدفوع داشته باشه؟؟
- مقدارمصرف داروآزیروسین۲۰۰
برای کودک۶ساله۱۷کیلو،حساسیت دارویی ندارد،۳۰آذرشروع بیماری بوده که یه دفعگی دهانش کج شد.به یه نقطه فقط نگاه می کرد
- تب و سرفه
سلام وقت بخیر. پسرم ۶ سالشه با وزن ۱۶ کیلو. چهارشنبه هفته پیش تب کرد و سرفه داشت. تبش اوایل ۳۸.۷ بود استانینوفن میدادم پایین میومد یا چند ساعت قطع میشد و بعد دوباره تب میکرد تا ۳۷.۷ و بعد کم کم قطع شد ۴ روز ادامه داشت. برای سرفه پلارژین میدادم. الان دوباره که سه شنبه هست یعنی یک هفته بعد تب داره ۳۷.۶ لازمه ازیترومایسین بدم؟ سرفه هم هنوز داره و گلوش هم قرمزه کمی. لوزه هم داشت قبلا فرمودید عمل لازم نداره اما الان که مریض شده لوزش بزرگتر شده
- شربت اموکسی سیلین برای نوزاد ۱۰ ماهه
با سلام وقت بخیر من دخترم ۱۰ ماهشه و ۷ونیم کیلوعه تب کرده بود علائم دیگه ای نداشت ولی تبش پایین نمیومد بردم دکتر براش اموکسی سیلین نوشته هر ۸ ساعت بدم ولی نگفته چقدر بدم منم انقدر هول کرده بودم یادم رفته بپرسم خیلی ممنون میشم بگین چقدر باید بدم؟؟
- سلام دخترم۵ماه و۱۰ روزشه ولی زیر بغلشو میگیرم وزنشو روی پاش نمیندازه بایسته نگرانمب نظرتون عادیه؟
- *
سلام به بچه ۵ ساله روزی چند سی سی باید ایمونس بدم وزنش ۱۸ کیلو هست ، ممنون .
- سرلاک
سلام آقای دکتر
وقت بخیر
با عرض پوزش از شما یه راهنمایی میخواستم
من برای کودکم که شش ماه و ده روزشه سرلاک برنج و شیر گرفتن ولی روش نوشته ۱۵۰ سی سی آب و ۹ قاشق غذاخوری
خودش پیمانه نداره
میخواستم بدونم میشه از پیمانه شیرخشک استفاده کنم؟
اگه بله با چه میزان آب و چند پیمانه؟
برای یه وعده منظورم هست - غذانخوردن کودک
سلام دکترخسته نباشیدپسرم ۳سالو۶ماهشه خیلی ضعیفه واشتهاش نسبت به قبل خیلی کم شده چه شربتی بهش بدم تاغذاش خوب شه؟ممنون بابت راهنماییتون
- تب
سلام وقت شما بخیر...پسر۶,ساله ای دارم که براثرتب تشنج کرد دکترمغزواعصاب بردم نوارمغزش سالمه...ارثی نداریم سابقه ای هم نداره...فقط یه قرص دیازپام ۵,دادتادوروز موقع تب بدم تاده سالگی خیلی نگران ومضطربم....میترسم یه موقع مدرسه باشه تب کنه وتشنج کنه چیکارکنم.
- سینوزیت برونشیت بدون تب
سلام من پسرم سه سالو ده ماهش هست بعضی وقتا که ویروس میگره اگر سرماهم بخوره سینوزیتش عود میکنه و میریزه تو سینش الان ده روزه خلط زرد داره و سرفه خشک میکنه چه انتی بیوتیکی بدم بهش دکتر خودش نیست دکترش کلیندامایسنین میداد ایا انتی بیوتیک دیگه ای میشه دادص یا فقط همین کلیندامایسین ؟؟؟مقدارش رو بادم رفته پسرم ۱۲ کیلو هست
- آسم و آلرژی
دخترم ۷ماهشه موقع شیر خوردن خس خس میکردبدمش پیش فوق تخصص ریه گفت آسم خفیف داره چندروزه سرماخورده سرفه میکنه چه قطره یا شربت ضدسرفه ای روبراش پیشنهاد میکنین
- واکسن
سلام دکتر واکسن 4 ماهگی و 6 ماهگی دخترم رو با 10 روز تاخیر زدیم الان یکسالشه آیا واکسن یکسالگیش هم باید 10 روز بعد بزنیم؟
- دوز مصرف کو آمو کسی کلاو ۶۴۳
دوز شربت کو آموکسی کلاو برای کودک ۸ساله باوزن ۲۳ کیلو باید چقدر داد
- رفلاکس معده
سلام ببخشید پسرم ۲ سالشه و خیلی مدت طولانی هست که مدام سرفه میکنه بعضی وقتام بالا میاره چندبار دکتر بردیم و چرک خشک کن و شربت سرفه و شربت آلرژی خورده ولی اصلا خوب نشده بعضی وقتام عطسه و سرفه باهم داره بعضی غذاها که چرب یا تند باشه سرفه هاشو خیلی شدیدتر میکنه گاهی بهش دمنوش اویشن میدم ولی زیاد تاثیر نداره فرداش دوباره همون جوری میشه
- پا گرفتن نوزاد
سلام آقای دکتروقت بخیر با عرض پوزش از ایجاد مزاحمت میخواستم بدونم نوزاد از اخر چندماهگی باید پا بگیره؟ منظورم این است که وقتی زیر بغل کودک را میگیریم بتونه وزنش را روی پاهاش تحمل کنه؟
- آیا شربت لوپرامید برا کودکان فاویسمی ضرر داره ؟
سلام دکترجان .وقتتون بخیر .پسرم ۱ سال و ۸ ماهشه۰فاویسم داره۰الان چند روز اسهال شدید آبکی و استفراغ داره البته قبل این سرفه داشت۰آیا دارویی لوپرامید میتونم بهش بدم یانه بخاطر فاویسم دار بودنش ممنوم
- سفیکسیم
باسلام،دختر من ۲سال و نیمشه، حدود ۱۱کیلو هست، گلودرد گرفته سرفه میکنه، شربت سفیکسیم باید چه مقدار بهش بدم؟ممنون میشم راهنمایی کنید
- چگونگی استفاده از آموکسی سیلین ۱۲۵به کودک
سلام خسته نباشید پسر من ۱۶ ماهه است به دلیل بی اشتهایی وتشخیص التهاب گلو دکتر آزیترومایسین و دیفن تجویز کردن داروش تموم شده فقط آبریزش چرکی بینی داره میتونم آموکسی سیلین ۱۲۵ بدم و مقدار هم لطف کنید بگید
- پوست کودک
سلام اقای دکتر خسته نباشید ببخشید کودک من یه لکه سفید زیر گردش هست که این لکه اول روی بدن خاله اش بود یکی از لباسای بچه خورد به لباس خاله اش و الان بچه منم زیر گردنش لکه سفید دراومده جای نگرانی هست ؟
- آبله مرغان
سلام من حدود یه هفته س دارم از پسر خواهرم که نوزاد نارس ۳۵هفته س نگهداری میکنم تازه دیروز متوجه شدم پسر ۱۲سالم آبله گرفته ،خودمم بچه بودم آبله گرفتم فقط میخوام بدونم امکان داره که من ناقل بوده باشم و بچه ی خواهرم آبله بگیره خیلی نگرانم اگه امکان داره بهم جواب بدین

