Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کودکم
سلام ،پسرم یک سال ده ماه هستش ،غذا همه چیز میخوره ،ولی شکمش خیلی کار میکنه لاغر هم هست ،خواستم بدونم دلیلش چیه ،همش هم بین ران ها جا مقعدش قرمز حالت سوختگی میشه
- سلام آقای دکتر دخترم ۱۹ ماهه هست دادن آموکسی ۲۵۰ضرر داره وزنشم یازده کیلو هست
- معده
سلام پسرم ۳۳ روز داره از اول تولد بینی گرفته هست مثل سرماخورده از چند روز هم دهانش مزه مزه میده مثلی چیزی داخل دهانش هست و میخوره خیلی بی قراری میکنه و خودش به داخل جمع میکنه کولیک هن داره دارو مصرف میکنه ایا مزمزه کردن دهانش نشانه رفلاکس هست ؟
- بلوغ زودرس
با سلام خدمت شما دکتر عزیز.شهر ما دکتر غدد ندارد دخترم ۷ سال و ۷ ماهه میباشد که علایم بلوغ زودرس را دارد از یکی از پزشکان خانم در این باره پرسیدم نظر دادند که با امپول جلوی بلوغ را نگیرم و دست کاریش نکنم .لطفا راهنمایی کنید که اگر درمان کنیم بهتر است یا بگذاریم مراحل رشد را بدنش طی کند و ما دخالتی در این امر نداشته باشیم .با تشکر از شما
- تورم گردن
سلام پسرم 4سالشه و زیر هردوتا گوشش یعنی گردنش تورم کرده خیلی هم درد داره اذیته چیکارکنم بنظرتون ممنون
- فاویسم
پسرم ۳سال و ۹ ماهش فاویسم داره دکتر قبلیش میگف نمیتونه ویتامین های ک زینک و ویتامین سی داره بخوره . ولی امروز یه دکتر بردم ک واسش مولتی ویتامین شربت زینک دکتر کیدز نوشته ک ویتامین c.k2.d3.. و ب کمپلس داره میتونم بدم . دکترش ک گفت میتونی بدی ربطی ب فاویسم ندارن
- ذات الریه بزرگسال
با سلام و احترام پدر همسر من دچار بیماری ذات الریه شدن و مند یک دختر ۱۹ماهه دارم و ما هر روز میریم پیششون به نظر شما واگیر داره ؟
- سلام جناب دکتر پسرم سه سال و ده ماهشه
چند ذوز پیش نافش قرمز و ملتهب شده بود و کمی بیرون زده بود ولی بعد دو روز خوب شد منم چون استانبول هستم الان دسترسی به دارو دکتر نداشتم فقط چربش کردم ولی از دیشب تب کرده ایا به همون نافش مرتبط و اینکه دارو چی میتونم بهش بدم که اگه مال عفونت نافش از بین بره سفالکسین خوبه
- مدفوع سفت
وقت بخیر آقای دکتر دختر من ۱۱ماهشه چند روز همش زور میزنه و یه کوچولو مدفوع میکنم اونم سفت شیر خشک هم مصرف میکنه ببلاک ۲ براش چه چیزی تجویز میکنید؟
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
سلام خسته نباشید پسرم تقریبا دوماهی خس خس سینه داشت همه نوع آنتی بیوتیک و داروی حساسیت بهش دادیم خوب نشد شیر خشک اپتامیل میخورد با شیر مادر دکتر براش شیر خشک اپتامیل اچ آ تجویز کردن خس خس سینش خوب شده ولی مدفوعش سفت شده بود و موقع دفع زور میزد خیلی شیر خودمم دیگه نمیخوره چیکار کنم سینه بگیره 🥲🥲💔 داروی ننوتادین وفاموتدین هم میخوره با قطره آهن و مولتی ویتامین امروز یکم تب داره میخواستم قطره استامینوفن پاراکید بدم تداخل دارویی ندارع با داروهاش؟؟ سفتی مدفوعش از داروهای میتونه باشع؟ یا از شیرخشکش؟؟چیکار کنم سینه هم بگیره ؟
- ازیتروپایسین
پسرم ۱سالشه میشه بگین چقدر آزیترومایسین بدم بهش وهر چند ساعت بدم درضمن وزنش ۹ کیلو هست
- ادرار
سلام وقت بخیر. دختر من ده ماهشه و تقریبا یکماه میشه که هرازگاهی موقع ادرار زور میزنه تا حدی که قرمز میشه صورتش. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- کش و قوس
دخترم ۱ سالو نیمشه ک از ۵ ماهگی فهمیدم ک وقتی خابش میاد ی چیزی میکشید رو صورتش و با دستاش اونا هی میکشید و زور میزد و هی پاهاشا جم میکرد ب طرف دلش و دوباره تکرار میکرد تا خابش میبرد الانم هنوز همینجوره و با دستاش شلوارشو میگیره و ب طرف صورتش میکشه و زور میزنه و ی چن دیقه ای این کارا میکنه و خابش میبره خیلی نگرانم از این کارش علتش چیه
- چایی سبز
باسلام و وقت بخیر من دختری ۱ ساله دارم که به علت مشکل خودم که لوپوس و دفع پروتیین بود در هفته ۳۶ بارداری با وزن ۲ کیلو به دنیا امد مشکلی که داشتم از بدو تولد تا الان دخترم شیر نمیتوانست بخورد سینه که اصلا نگرفت و باشیشه هم مرتب در گلویش میپرید و سیاه میشد بعد از بستری شدن در بیمارستان و ازمایشات متعدد و گرفتن عکس و سونو تشخیص دادند مشکلی ندارد و تنها پزشک گوارش تشخیص رفلاکس پنهان را داد چون اصلا شیر بالا نمیاره فقط بالا میزنه دخترم به مدت ۵ ماه با گاواژ شیر میخورد ولی هیچ تاثیری در بلع و رفلاکسش نداشت تازه بدتر هم شد فول داروهای رفلاکس را مصرف میکرد ۸ نوع دارو داشت تا ۷ ماه دارو دادم و قطع کردند ولی بعد با تحویز یه پزشک شیر خشک پپتی با لعاب برنج ترکیبی میدادم میتونست فقط بخوره نمیپرید دیگه تو گلویش ولی تاثیری در بهبود رفلاکس نداشت بعد از ۸ ماهگی شیر خشک ببلاک ار دادم رفلاکس بهتر شد ولی بیقراریهایش و یبوست زیاد پیدا کرد حتی با لاکتولوز و شربت انجیر رفلاکس بیشتر شد و تاثیری در رفع یبوست نداشت تا ۴ ماه فقط ار خورد یعنی تا الان که ۱ سالش شده ولی باتوجه به یبوست شدید که پیدا کرد وچون به پروتتین گاوی هم الرژی نداره شیر خشک نان اپتی پرو تجویز شد با لعاب برنج وهمچنین به علت وزن کمش چون الان ۶و۹۰۰ هستش پدیا شور یک پیمانه با لعاب میدهم . به نظر شما من چه کارهایی لازم است انجام بدهم دارو بدهم با نه ؟شیر خشکش خوبه ؟پدیا شور بدهم به دخترم ؟در ضمن من روزی ۵ بار غذا هم با مقدار کم بهش میدم حتی بعد از غذا هم بالا میرنه و ترش میکنه
- سرفه های پس از انفولانزا
پسرم حدود دوهفته ازدقتی رفته مدرسه سرما خورده حالت انفولانزا خوب نمیشه ابریزش داره همه چی دادم همه کار کردم دستگاه بخور سرد گذاشتم سرفه های خشک میکرد چندروز الان خلطی شده و زیاد و شدید انگار حالت برونشیت داره مدام سرفه میکنه خوبم نمیشه و ۷ سالش
- تب
سلام بچه دوسال و نیمه دارم سرماخورده و تب داره و آبریزش بینی چه دارویی بهش بدم آقای دکتر؟
- استفراغ
سلام وقت بخیر
پسرم ۱۵ ماهشه و از دیشب هرچیزی میخوره فوری بالا میاره
البته از دیشب فقط شیر میخوره
حتی آب رو هم بالا میاره
بردمش پیش دکتر متاسفافه امروز مطب دکتر اطفال بسته بود
مجبور شدم ببرمش بیمازستان
سرم و یک آمپول دادن که هرکاری کردن رگ بگیرن ازش موفق نشدن و آخرش یه آمپول عضلانی زدن
الان میخواستم ببینم باید چکاری کنم
علایم هم فقط استفراغ نه تب و چیز دیگه ای نداره - سلام دخترم یازده ماهشهر عفونت واژن داره بهش دمنوش آویشن بدم ضرر ندارد
دادن دمنوش آویشن به نوزاد یازده ماهه
- کم خونی دختر ۱۰ساله
سلام جناب دکتر بزرگوار عذر میخوام دختر ۱۰ساله کمبود اهن داشته باشه امکان داره از قرص ففول استفاده کنه
- موارد مصرف سفکسیم
سلام و شب بخیر . پسرم ۳سال و نه ماه من آبریزش بینی دارد که زردر نگ است و دل پیچه هم از چند روز قبل داشت که دو بار بالا آورده بود .دکتر براش ایبوبروفن و دیسیکلومین تجویز کرد . اما با بیشتر شدن آبریزش بینیش دوباره مراجعه کردم و سفکسیم رو نوشت . سوالم اینه که دوز مصرفیش برای کودک ۱۳ کیلو وزن چقدر و چند بار در روز باید باشه و سوال دیگه من اینه که اصلا سفکسیم لازمه بدم به پسرم؟

