Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قرص لووتیروکسین
با عرض سلام و وقت بخیر.نوزاد من در بییت و نه روزگی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 داشت که به علت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی برایش تشخیص کم کاری تیروئید داد و به مدت یک ماه هرروز سه چهارم قرص لووتیروکسین 50 تجویز کرد و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11.من احساس میکنم تی اس اچ خیلی پایین اومده.و اللن نظر شما را میخوام بدونم که آیا اصولا تجویز قرص منطقی و به جا بوده و باز هم نیاز به مصرف داره؟ در ضمن از نظر قد و وزن و دور سر هم خداراشکر خوبه و الان هم دوماهشه
- سرفه نوزاد۲۱ روزه
سلام خداقوت نوزاد بیست روزه ام سرماخورده اولش یکم تب میکرد استامینوفن دادم تبش خوب شد الان سرفه میکنه چیکارش کنم چ شربتی بدم بهش دسترسی به دکتر ندارم لطفا راهنمایی کنین
- تشخیص شب و روز توسط نوزاد
سلام اقای دکتر نوزاد از جند ماهگی قادر به تشخیص شب و روز هست؟ و از چند ماهگی باید شب وروز رو بهش یاد داد؟
- حساسیت
سلام خدمت دکتر گرامی به خاطر نداشتن شیر کافی به پسرم شیر خشک کمکی میدادم که صورتش اگزما میزد و خارش داشت دکتر مراجعه کردم که گفتن که حساسیت به پروتئین گاوی داره و باید شیرشو عوض کنی و. بهش پپتی جونیور بدی الان طعمشو دوست نداره دکتر گفتش که یکم بهش نبات آب شده اضافه کن که بخوره بعدش نبات رو حذف کن به نظرتون نبات اضافه کنم برا بچه خطر نداره؟و اینکه میگن این شیر خشک به بچه وزن نمیده چقد درسته ؟؟اخه پسر من وزن تولدش ۳۴۵۰بود والان که دوماه و بیست و سه روزشه ۵۷۰۰ شده به نظرتون وزن گیریش کم بوده نظرتون در مورد شیر خشک پپتی جونیور چیه همینو بهش بدم ممنون میشم راهنمایی کنین
- اسهال و سوختگی
دختر ۱۲ماهه دادم بعد سفر دچار اسهال شده روزی ۴تا ۵بار هروقت عوضش میکنم میبینم سوخته و چربش میکنم رنگ مدفوعشم زرد و گاهی سبز میشه یک هفتس اینجوریه
- مشکل تناسلی نوزاد
- تغذیه
با سلام آقای دکتر نوزاد من یک هفته ی دیگر هفت ماهش تمام میشود ومن از روز اول هفت ماهگی غذای کمکی او را شروع کرده ام ایا به غیر از صبحانه و شام میتوانم یک وعده هم میوه به او بدهم یا آب میوه بهتراست چه آب میوه ای ( با تشکر.؟
- بیماری نوزادی
سلام دکتر خسته نباشید نوزاد من وقتی شیر میخوردی همینطور صدا میکنه و اینکه یه سوال جدید این دکتر گفته ۵ قطره ی آد به نوزاد بده من حواسم نبوده دو الی یه روزه که ۲۵ قطره بهش میدم و حواسم نبودی حالا میترسم میگم نکنه اتفاقی برای نوزادم بیفته .
- دل درد نوزاد
اقای دکتر پیرو سوال قبلیم در مورد دل درد شدید نوزاد بیست روزه مه گفتین بهتره از شربت گریپ واتر بعد یک ماهگی استفاده بشه. خواستم بدونم برای دل درد نوزاد بیست روزه چه دارویی بهش بدم چون دلپیچه هاش شدیده و حتی نمیتونه یه ربع بخوابه
- ریزش ابرو
سلام پسرم یک ماهشه ابروهاش ریزش داره طبیعیه یا نیاز داره به پزشک مراجعه بشه دوباره ابروهاش در میاد من نگرانم
- مدفوع نکردن نوزاد۳ ماهه
سلام دخترم سه ماهه هستش و سه روزه که اصلا مدفوع نداره چیکارکنم آیا خطرناکه؟
- نوزاد 5 ماه 3 روزه آبریزش بینی تب کم سرفه بی قراری میکنه و بی حاله
سلام دخترم هفت ماهشه دو روزه آب ریزش بینی داره شبا هر دقه بیدار میشه عطسه هم میکنه ولی سرفه شاید در طول روز یکی دوبار چی بهش بدم خوب بشه
- نشستن کودک
سللم دختر من چن روز دیگه هفت ماهه میشینه اما هنوز نمیتونه یه تنهایی بشینه، آیا مشکلی هس؟ چکار باید کنم
- پیروسوال قبلی پدی لاکت
ممنون اقای دکتر بابت پاسهخگویی تون در مورد پودر کیدی لاکت. شما فرمودین قطره پدی لاکت بدم. خواستم بدونماگه پودر پدی لاکت برای نوزاد سیزده ماهه بخوام بدم یه ساشه رو یه جا میتونم بدم؟
- سرماخوردگی دختر ۹ ماهه
سلام
دختر نه ماهه ای دارم که سرما خورده ترشح چرکی بینی داره چه دارویی بهش بدم اصلا دارو بدم یانه
- بی قراری نوزاد ۷ماهه
سلام وقت بخیر . پسر ۷ماهه ای دارم که الان حدود ۳ماه هست دائم بی قراری میکنه و غر میزنه. دائم باید یا بغلش کنیم یا باهاش حرف بزنیم و سرگرمش کنیم تا غر نزنه به طوریکه حتی ۵دقیقه هم نمیشه بذاریمش روی زمین.اوایل خیلی آروم بود و اصلا بی قراری نداشت .دلیل این بی قراری چی میتونه باشه
- سرماخوردگی
سلام وخسته نباشیدببخشیدآقای دکتردخترم 3ماهشه آبریزش بینی داره ولی خیلی کم ولی سرفه میکنه ازخواب میپره شبرخودم هم میخوره چه دارویی براش خوبه به دکترمتخصصم دسترسی ندارم لطفااگه میشه راهنماییم کنیدممنون میشم
- جای واکسن عفونی شده آیا؟
سلام. بعداز واکسن پسرم زیربغلش اندازه گردو قرمز شده. بیقراری، داره الان 4ماهه است چکارکنم؟
- رفلاکس نوزاد
سلام وقتتون بخیر ،نوزاد دوماهه دارم ،رفلاکس معده و یبوست داره دکتر براش قطره بی بی کر تجویز کردن ولی بعد خوردن قطره هم بلافاصله بالا میاره چ داذویی میتونم جایگزینش کنم ،
- قطره آدزیر
سلام آقای دکتر دختر۴ماهه ای دارم می تونم بهش قطره ی آدزیربدم ممنون میشم جواب بدید

