Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- با سلام خدمت دکتر نوزاد ۳ماهه دارم ازدیشب آبریزش بینی داره الانم سرفه میکنه چندتا دماغش هم کیپ شده چه دارویی بهش بدم
باسلام خدمت دکتر نوزا
- ویروس
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۵ماهه بود که یک روز از خواب که بیدار شد بالا میورد بهش شیرم دادم بلافاصله بالا آورد این بالا آوردن اینقدر زیاد بود توی دوساعت ۲۰دفعه اووغ میزد و بالا مییورد دکتر ک بردم گفت ویروس اومده تو بدنش و گفت یکمم تب داره و ممکنه اسهال بشه. آمپول تهوع با استامینوفن و پودر کیدی لاکت اینارو دادم بالا اوردنش کمتر شد ولی قطع نشد که دکتر بهش شربت تهوع داد ولی بازم بالا میورد روزی. ۴بار. بعد از ۵روز دوباره دکتر بردم شربت دیمترون داد بازم اووغ میزده و بالا میاره شیر خشکشم عوض کرد ببلاک arمیخوره و قطره داد که تو نت خیلی عوارض داشت که بچه تشنج میکنه و.. من ترسیدم ندادم بهش الآنم روزی دوبار بالا میاره قطره پدی لاکت میخوره ۵ قطره ولی تاثیر نداشته روش کمبود وزنم داره ۵۰۰گرم شکمشم ۵بار در روز کار میکنه وزن تولد ۳۳۰۰ بوده ۲۷ دی ب دنیا اومده و موقع نوزادی ریفلاکس نداشته حالا کمکم کنید آقای دکتر چی بدم بهش این بالا آوردن قطع بشه بالا اوردنش پرشی بچم خوب وزن بگیره و اینقدر دفع داره طبیعیه
- يبوست
سلام اقاي دكتر دخترم هشت ماهشه و هفت روزه يبوست داره ، شربت انجير هم دادم طبق ساعت به مدت سه روز ديدم نشد، بعد داروي نعنا سوپرمينت باريج دادم باد شكمش خالي ميشه ولي مدفوع انجام نميده ، روغن زيتون هم ميدم ، چيكار كنم اقاي دكتر
- بستری
اقای دکتر سلام مامان امیرعباسم اقای دکتر خسته نباشین الان امیر از ۱۰/۳ که بستری شد تا الان بستری دکتر گل شکن میخواس مرخص کنه اما امیر همچنان اسهال داره اینچامعفونیه شدید میترسم بدتر بشه اینجا عفونت بگیره اقای دکتر بنظرتون بچه رو ببرم بیمارستان دیگه
- واکسن دوماهگی
با سلام بعد از واکسن دو ماهگی تاچند روز باید هر 4ساعت یکبار به نوزاد قطره آستامینوفن بدم؟
- قطره مناسب برای استفراغ کودک ۱۳ ماهه باوزن ۱۰کیلو
با سلام وخسته نباشید برای کودک ۱۳ ماهه که شیرخشک آپتامیل آچ آ می خوره باوزن ۱۰ کیلو چه قطره استفراغی مناسب است میزان مصرفش رو هم ببان کنید ممنون از شما
- تیروئید
سلام آقای دکتر من سابقه تیروئید کم کاری دارم البته تو دوره نوجوانی وقرص میخوردم ودورهذبارداری آزمایش دادم نرمال و خوب بود دکتر گفت مشکلی نداری والان دخترمن ده ماهشه چون سابقه تیروئید ما ارثی هست خواهرم مادرم هم دارن احتمال داره دختر من هم داشته باشه ؟چه موقع باید آزمایش داد چطور پیگیر باشم؟ ممنونم راهنماییم کنید نگرانم
- سلام دکتر من دخترم معدش کار نمیکنه ۴۰ روزشه باید چیکار کنم
- خس خس سینه و خلط گلو
سلام ببخشید دخترم چهار ماهشه سینه خرخر میکنه به نظر شما چه چیزی براش خوبع
- گریه نوزاد
سلام نوزادم خیلی گریه میکنه
- رشد دور سر نوزادم
سلام دخترم بدو تولد دور سرش 34 بود الان که شش ماهش و ده روزه 41 شده بهداشت گفت کمه نگرانم
- سرماخوردگی
با عرض سلام خدمت آقای دکتر دختر شش ماهه دارم اِلان سه روز است بینی اش کیپ میشود و تنفس بدی دارد سینه اش هم خس خس میکند و زیاد بهانه گیر شده است ممنون میشوم راهنمایی بفرمائید
- نفخ نوزاد یکماهه
سلام و وقت بخیر... دخترم ۴۳روزشه دکتر تشخیص نفخ شدید داد و براش قطره گریپ میکسچر خارجی دوازده ساعت یکونیم سی سی... پدی لاکت پنح قطره در روز... و دایمتیکون هر هشت ساعت پنج قطره تجویز کرده دو روزه استفاده میکنم همش دخترم خوابه برخلاف قبلا که خیلی کم خواب داشت الان نگرانم این خواب طبیعیه؟خیلی کم بیدار بود روز دیگه شب همش خوابید حتی شیرشم تو خواب خورد این میتونه عوارض کدوم دارو باشه؟راستی برای خودمم ریکولیک تجویز کردن هشت ساعت ۵سی سی
- استفاده از پوآر بینی در نوزادان
سلام وقت بخیر،نوزاد ۴ماهه دارم سرماخورده شده و برای تخلیه بینی از پوآر استفاده میکنم اما وقتی در بینی چپ قرار میدم کیپ میشه و اصلا باز نمیشه که تخلیه صورت بگیره،آیا خطرناکه و استفاده نکنم؟میترسم برای مغز بچه خطرناک باشه
- شیربالاآوردن
سلام و خسته نباشید آقای دگتر نوزادم در طول روز اگه چندبار شیر یا پنیرک بالا بیاره طبیعیه و نیاز نیست بیایم خدمتتون؟ چون بچه من 21 روزشه و قبلش شیر بالا نمیاورد الا دوسه روزه در طول روز دوسه بتر شیر یا پنیرک میاره
- شربت زینک سولفات
سلام خدمت دکترمحترم روش استفاده ازشربت زینک سولفات واینکه چ مقداربایدبه نوزادهشت ماهه بدهیم وایاتاثیرخوبی برای رشدقدداردتاکی بایدبدهیم
- پشه
سلام اقای دکتر وقت بخیر برای پشه چ اسپره ای برای بدن بخرم پسرم۹ماه داره خیلی پشه اذیت میکنه قرص پشه هم گفتین ک احتمال الرژی میاره دیگ استفاده نمیکنم
- مدفوع خلطی
سلام دکتر پسرم نه ماهشه روزی دو سه بار مدفوع میکنه بعضی وقتا خلطی هست البته داره دندون همدچ در میاره پدی لاکت هم میدم اما همونطوره
- گریه کردن
باسلام وخسته نباشی اقای دکتر دخترم یک ماه هسته موقتی می خواد ادرار یا مدفوع کنه اول گریه می کنه بعد انجام میده رفتیم آزمایش انجام دادیم گفته عفونت نداره مشکل چی
- سرفه خلط دار نوزاد ۴۰ روزه
پسرم ۴۲ روزشه. سرفه های خلط دار شدید داره. دکتر براش آیریترومایسین و اسپری دهان و قطره پلارژین و قطره بینی نوشته. آیا خوب میشه با استفاده از اینا

